To, že automobilky průběžně přehodnocují nebo ruší plány na nová vozidla, není vůbec výjimečná záležitost. "Je to logické. Řada tradičních vozů, zvláště pokud to nejsou SUV a jsou postavena na staré platformě, se v současné době ocitá v takzvané spirále smrti," uvedl Karl Brauer - průmyslový analytik a výkonný vydavatel společnosti Autotrader a Kelley Blue Book.

To, že automobilky průběžně přehodnocují nebo ruší plány na nová vozidla, není vůbec výjimečná záležitost. "Je to logické. Řada tradičních vozů, zvláště pokud to nejsou SUV a jsou postavena na staré platformě, se v současné době ocitá v takzvané spirále smrti," uvedl Karl Brauer - průmyslový analytik a výkonný vydavatel společnosti Autotrader a Kelley Blue Book.

Díky němu měla světlo světa v roce 2020 spatřit světlo světa nová generace vozu Fusion.

Díky němu měla světlo světa v roce 2020 spatřit světlo světa nová generace vozu Fusion.

Nicméně v prosinci v této souvislosti sdělil, že zákazníci dávají momentálně přednost autům s vyšší siluetou. Přesto je ale stále Fusion nejprodávanějším sedanem Fordu.

Nicméně v prosinci v této souvislosti sdělil, že zákazníci dávají momentálně přednost autům s vyšší siluetou. Přesto je ale stále Fusion nejprodávanějším sedanem Fordu.

V podstatě by se tak mohlo jednat o jakousi fúzi s původně avizovaným velkým sedanem Taurus. O něm už také mluvčí nechce cokoli říkat. Je ale také možné, že se sice nová generace nebude vyrábět v mexické továrně továrně Fordu a ve španělské Valencii, ale v Číně se zákazníci premiéry nakonec dočkají.

V podstatě by se tak mohlo jednat o jakousi fúzi s původně avizovaným velkým sedanem Taurus. O něm už také mluvčí nechce cokoli říkat. Je ale také možné, že se sice nová generace nebude vyrábět v mexické továrně továrně Fordu a ve španělské Valencii, ale v Číně se zákazníci premiéry nakonec dočkají.

Ačkoliv to mluvčí značky nechce potvrdit, ani jakkoli komentovat, list The Detroit News má k dispozici dopis zaslaný dodavatelům, ve kterém se píše, že dochází k rušení redesignu modelu Fusion, což je program označený v kódové řeči CD542N.

Ačkoliv to mluvčí značky nechce potvrdit, ani jakkoli komentovat, list The Detroit News má k dispozici dopis zaslaný dodavatelům, ve kterém se píše, že dochází k rušení redesignu modelu Fusion, což je program označený v kódové řeči CD542N.

Nový šéf Fordu Jim Hacket se samozřejmě přímo k budoucnosti Fusionu/Mondea nevyjádřil.

Nový šéf Fordu Jim Hacket se samozřejmě přímo k budoucnosti Fusionu/Mondea nevyjádřil.

Neznamená to samozřejmě okamžité stažení tohoto vozidla z výrobního programu. Ford údajně plánuje nechat si ho ve svém porfoliu na nejméně tři až čtyři příští roky.

Neznamená to samozřejmě okamžité stažení tohoto vozidla z výrobního programu. Ford údajně plánuje nechat si ho ve svém porfoliu na nejméně tři až čtyři příští roky.

Rozhodnutí Fordu o přehodnocení programu Fordu  je v mnohém podobné tomu, které učinil koncern Fiat Chrysler Automobiles v roce 2016. Tehdy se rozhodl "odepsat" modely Chrysler 200 a Dodge Dart.

Rozhodnutí Fordu o přehodnocení programu Fordu je v mnohém podobné tomu, které učinil koncern Fiat Chrysler Automobiles v roce 2016. Tehdy se rozhodl "odepsat" modely Chrysler 200 a Dodge Dart.

Některé spekulace uvádějí, že nový Fusion, pokud tedy vznikne, by se mohl posunout do vyšší třídy.

Některé spekulace uvádějí, že nový Fusion, pokud tedy vznikne, by se mohl posunout do vyšší třídy.

Vedení americké automobilky Ford v současnosti zvažuje další osud svého středně velkého sedanu. Ten se na území USA prodává s označením Fusion. V Evropě má prakticky identický model jméno Mondeo.

Vedení americké automobilky Ford v současnosti zvažuje další osud svého středně velkého sedanu. Ten se na území USA prodává s označením Fusion. V Evropě má prakticky identický model jméno Mondeo.

Díky němu měla světlo světa v roce 2020 spatřit světlo světa nová generace vozu Fusion.
74
Fotogalerie

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost: Punc lepšího zboží

Běžné Mondeo je typický flotilový model, avšak s verzí Vignale chce Ford oslovit zákazníky, kteří touží po něčem luxusnějším. Hlavním magnetem mají být speciální služby a osobní péče u dealera, ale co samotný produkt?

Kapitoly článku:


Pod jménem někdejší karosárny spustil Ford program produktů a služeb zaměřených na náročnější (a bonitnější) klientelu. V dohledné budoucnosti se z Vignale stane celá modelová řada – Ford na nedávném autosalonu v Ženevě vystavoval S-Max, Edge i Kugu v provedení Vignale. Startovním modelem projektu je ale Mondeo.

Ford Mondeo Vignale 213.jpgFord Mondeo Vignale 194.jpgFord Mondeo Vignale 203.jpgFord Mondeo Vignale 197.jpgFord Mondeo Vignale 196.jpgFord Mondeo Vignale 212.jpg
Mondeo Vignale je první vlaštovkou nové řady, se kterou Ford cílí na bonitnější zákazníky

Ford nechce, abyste Vignale považovali jen za další stupeň výbavy nad úrovní Titanium. Na zákazníky proto čeká v showroomech „manažer Vignale“, který je uvede do „koutku Vignale“, uvaří jim kávu (bohužel z kapslí, takže coffee nazis si budou muset přinést fair-trade bio keňskou kávu, mlýnek, aeropress a povýšený výraz s sebou) a celkově se bude snažit, aby zákazník cítil, že si ho zde považují víc než řadového zájemce o běžné modely.

Nadstandardní služby budou pokračovat i po podepsání kupní smlouvy. Dealer třeba zajistí odvoz auta do servisu i jeho přistavení zpět, zákazníkům je k dispozici speciální asistenční linka a abyste se cítili opravdu důležitě, Ford vám zprostředkuje návštěvu French Open, Velké ceny Monaka a dalších prestižních akcí ze sportu i kultury. (Zaplatit si je ovšem musíte sami.)

Speciální péči věnuje firma i autům. Modely Vignale procházejí rozšířenou výstupní kontrolou kvality, zaměřenou na drobné kosmetické nedokonalosti laku, kůže či švů, a vedle bohatší sériové výbavy mají třeba také důkladnější akustickou izolaci. A asi aby podtrhl výjimečnost, od spuštění programu nabízel Ford model Mondeo Vignale jen s karoserií sedan. Ta u běžných verzí vůbec ve výrobním programu není, má ji jen hybrid. (A teprve teď v Ženevě značka oznámila rozšíření řady Vignale o Mondeo liftback.)

Ford Mondeo Vignale 233.jpgFord Mondeo Vignale 243.jpgFord Mondeo Vignale 234.jpgFord Mondeo Vignale 239.jpgFord Mondeo Vignale 240.jpgFord Mondeo Vignale 241.jpg
Modely Vignale se technicky neliší od běžných Fordů, nabízejí však bohatou standardní výbavu, lepší akustickou izolaci a také lepší materiály v interiéru

Proč to všechno? Ve Fordu si samozřejmě nemyslí, že se vzdáte nároku na služební BMW a místo něj si poběžíte koupit luxusní Mondeo. I když by je to nepochybně neurazilo. Primárním cílem programu je udržet zákazníky, kteří stoupají po kariérním i příjmovém žebříčku a u Fordu jsou spokojeni, ale odcházejí k jiné značce, protože už nemají kam upgradovat. Vignale je má udržet u modrého oválu ještě jeden dva cykly operativního leasingu – a po příchodu SUV Ford Edge Vignale možná i déle. (Pokud v té době zůstanou v Evropě ještě nějaké firmy, jejichž car policy nezakazuje služební vozy z kategorie SUV.)

Ford Mondeo Vignale 218.jpgFord Mondeo Vignale 220.jpgFord Mondeo Vignale 217.jpg
Mondeo Vignale je pro nás zajímavé i tím, že je to sedan (nikoliv liftback) a pod kapotou má zážehový motor 2.0 EcoBoost o výkonu 176 kW (240 k)

My kůži a lak většinou netestujeme, ale Mondeo Vignale nás zajímalo nejen jako marketingový experiment. Viděli jsme v něm také možnost, jak vyzkoušet Mondeo se tříprostorovou karoserií a vrcholným zážehovým motorem 2.0 EcoBoost. Nicméně začneme právě tou kůží a lakem, obrazně řečeno. V následující kapitole si nejdříve prohlédneme exteriér a interiér Mondea Vignale. 

Radosti
Důkladné odhlučnění
Velkorysá standardní výbava
Vyhřívání volantu po celém obvodu
Propracované masážní funkce sedadel
Sametový a silný benzinový motor
Lak, kola i kůže opravdu působí exkluzivně
Doplňkové služby v ceně
Starosti
Podprůměrný prostor na zadních sedadlech
Za jízdy nepřehledné rozhraní systému Sync 2
Absence hlasového ovládání v češtině
Nepovedená automatická převodovka
Adaptivní tempomat bez stop & go
Vysoká spotřeba
Káva z kapslí
7  /10

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud