Španělská značka se ohlédla za svými vlajkovými loděmi. Nyní tento termín patří nejnovějšímu SUV.
Seat pokračuje v oslavách svých 70. narozenin a opět se kouká zpátky do minulosti, aby tentokrát pěkně pohromadě vzpomněl na své vlajkové modely.
A vývoj lze vidět na první pohled. Co v roce 1963 započala limuzína 1500, v tom na cestě vrcholných modelů značky pokračuje v dnešním trendu SUV nejnovější Tarraco.
Při pohledu na cca 60 let starý Seat 1500 jde vidět, že si tehdy limuzína brala za vzor styl tehdejších amerických vozů, avšak s kompaktnějšími rozměry a za výhodnější cenu. Jednalo se o první Seat s kotoučovými brzdami na všech kolech a pod kapotou se později objevil i první naftový motor značky (jakožto Seat 1800). Zprvu ale model začínal s benzinovou patnáctistovkou o síle 72 koní (53 kW), odtud právě označení modelu.
Nástupce Seat 132 přišel v roce 1973 a veřejnost zaujal opět několika prvenstvími pro značku jako třeba klimatizací či elektrickým ovládáním oken a zrcátek. Model byl kratší, lehčí a aerodynamičtější, pokračoval však s klasickou koncepcí s motory 1,6 l a 1,8 l vpředu a pohonem zadních kol. Maximálně uměl dosáhnout až 180 km/h, zatímco komfort v kabině dále povýšil vybranými materiály.
Následuje dlouhá přestávka, kdy Seat po ukončení modelu 132 v roce 1980 opustil střední třídu (segment D). Za nástupce starého modelu tak lze považovat až v roce 2008 Seat Exeo, sedan pod křídly koncernu VW stojící na technice tehdejší generace Audi A4. O rok později přišla i verze ST (SportsTourer), od té doby označující kombi varianty i dalších modelů Seatu.
Sedany a kombi mizí, na vrchol plnou silou nastupují velká SUV. V současnosti je tak vlajkovou lodí španělské značky Tarraco. Až sedmimístný model jsme už měli šanci projet a nedávno obdržel také sportovně laděnou výbavu FR, které asi nejvíce pasuje nejvýkonnější motorizace 2.0 TDI o síle 200 koní (147 kW) s pohonem všech kol.
Přednosti všech vlajkových Seatů nakonec shrnuje i video níže...