BMW M5 E34, jakožto druhá generace superrychlých sedanů z Mnichova, měla pod kapotou atmosférický šestiválec o obsahu 3,6 litru, který dokázal zajistit dostatečný výkon pro vyprášení nejednoho sportovního auta té doby. Historie tohoto vozu má však jedno zajímavé zákoutí. autowp.ru

BMW M5 E34, jakožto druhá generace superrychlých sedanů z Mnichova, měla pod kapotou atmosférický šestiválec o obsahu 3,6 litru, který dokázal zajistit dostatečný výkon pro vyprášení nejednoho sportovního auta té doby. Historie tohoto vozu má však jedno zajímavé zákoutí. | autowp.ru

V BMW totiž postavili zajímavý prototyp v karoserii Touring, který měl pod kapotou motor z McLarenu F1. Totiž, jak asi víte, motor do tohoto revolučního supersportu postavilo právě BMW. Ještě předtím, než se do McLarenu dostal, si odkroutil testovací službu právě v prototypu BMW M5 kombi. autowp.ru

V BMW totiž postavili zajímavý prototyp v karoserii Touring, který měl pod kapotou motor z McLarenu F1. Totiž, jak asi víte, motor do tohoto revolučního supersportu postavilo právě BMW. Ještě předtím, než se do McLarenu dostal, si odkroutil testovací službu právě v prototypu BMW M5 kombi. | autowp.ru

Prozradil to automobilový závodník David Clark při rozhovoru s Chrisem Harrisem pro časopis Top Gear. Představte si kombi s motorem V12 6.1 litru o výkonu 627 koní v osmdesátých letech, to muselo být něco neuvěřitelného.  autowp.ru

Prozradil to automobilový závodník David Clark při rozhovoru s Chrisem Harrisem pro časopis Top Gear. Představte si kombi s motorem V12 6.1 litru o výkonu 627 koní v osmdesátých letech, to muselo být něco neuvěřitelného.  | autowp.ru

Clark tvrdí, že jej dokonce řídil, a že to bylo něco velmi „násilného“. Vůz je umístěn v utajeném archivu automobilky. Veřejnost jej tak pochopitelně nikdy neviděla.  autowp.ru

Clark tvrdí, že jej dokonce řídil, a že to bylo něco velmi „násilného“. Vůz je umístěn v utajeném archivu automobilky. Veřejnost jej tak pochopitelně nikdy neviděla.  | autowp.ru

Vzhledem k tomu, že se internetem právě šíří tato zpráva je ale možné, že jej na chvíli vytáhnou. Tenkrát BMW všeobecně rádo experimentovalo, o pár let později se totiž ten samý motor objevil i v první generaci BMW X5. To už je ale jiný příběh... autowp.ru

Vzhledem k tomu, že se internetem právě šíří tato zpráva je ale možné, že jej na chvíli vytáhnou. Tenkrát BMW všeobecně rádo experimentovalo, o pár let později se totiž ten samý motor objevil i v první generaci BMW X5. To už je ale jiný příběh... | autowp.ru

BMW M5 Touring autowp.ru

BMW M5 Touring | autowp.ru

BMW M5 Touring autowp.ru

BMW M5 Touring | autowp.ru

BMW M5 Touring autowp.ru

BMW M5 Touring | autowp.ru

V BMW totiž postavili zajímavý prototyp v karoserii Touring, který měl pod kapotou motor z McLarenu F1. Totiž, jak asi víte, motor do tohoto revolučního supersportu postavilo právě BMW. Ještě předtím, než se do McLarenu dostal, si odkroutil testovací službu právě v prototypu BMW M5 kombi. autowp.ru
Prozradil to automobilový závodník David Clark při rozhovoru s Chrisem Harrisem pro časopis Top Gear. Představte si kombi s motorem V12 6.1 litru o výkonu 627 koní v osmdesátých letech, to muselo být něco neuvěřitelného.  autowp.ru
Clark tvrdí, že jej dokonce řídil, a že to bylo něco velmi „násilného“. Vůz je umístěn v utajeném archivu automobilky. Veřejnost jej tak pochopitelně nikdy neviděla.  autowp.ru
Vzhledem k tomu, že se internetem právě šíří tato zpráva je ale možné, že jej na chvíli vytáhnou. Tenkrát BMW všeobecně rádo experimentovalo, o pár let později se totiž ten samý motor objevil i v první generaci BMW X5. To už je ale jiný příběh... autowp.ru
8
Fotogalerie

BMW schovává v tajném archivu M5 Touring V12. Možná už nikdy nevyjede

Historie BMW je protkána neuvěřitelnými koncepty, které přitahují širokou veřejnost i zkoumavé petrolheady. A tohle musí zajímat všechny.

BMW M5 E34, jakožto druhá generace superrychlých sedanů z Mnichova, měla pod kapotou atmosférický šestiválec o obsahu 3,6 litru, který dokázal zajistit dostatečný výkon pro vyprášení nejednoho sportovního auta té doby. Historie tohoto vozu má však jedno zajímavé zákoutí.

V BMW totiž postavili zajímavý prototyp v karoserii Touring, který měl pod kapotou motor z McLarenu F1. Totiž, jak asi víte, motor do tohoto revolučního supersportu postavilo právě BMW. Ještě předtím, než se do McLarenu dostal, si odkroutil testovací službu právě v prototypu BMW M5 kombi.

Prozradil to automobilový závodník David Clark při rozhovoru s Chrisem Harrisem pro britský Top Gear. Představte si kombi s motorem V12 6.1 litru o výkonu 627 koní v osmdesátých letech, to muselo být něco neuvěřitelného. Clark tvrdí, že jej dokonce řídil, a že to bylo něco velmi „násilného“. Vůz je umístěn v utajeném archivu automobilky. Veřejnost jej tak pochopitelně nikdy neviděla. 

Vzhledem k tomu, že se internetem právě šíří tato zpráva, je ale možné, že jej na chvíli vytáhnou. Tenkrát BMW všeobecně rádo experimentovalo, o pár let později se totiž ten samý motor objevil i v první generaci BMW X5. To už je ale jiný příběh...

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud