Porsche pokračuje v pochybných vylepšeních svého neméně pochybného modelu Panamera a pro modelový rok 2011 nabídne další „ekologické vylepšení”. Po 19" kolech s pneumatikami s nižším valivým odporem, jež mají snížit průměrnou spotřebu paliva o 0,2 litru na 100 km, a systému Auto Start Stop, jehož efekt záleží na míře městského využití vozu, přichází Porsche s dalším prvkem odkoukaným od BMW - pseudorekuperací brzdné energie.
Rekuperace jako taková není ničím novým a u hybridních vozů má nesporně velký význam. Elektromotory, které u nich pohánějí jednotlivá kola, přebírají při snaze brzdit funkci alternátoru a svým odporem jsou s to hybridní vůz zpomalovat tak, že brzdy přijdou ke slovu jen při ostřejší jízdě. Takto nastřádaná energie je kumulována v adekvátně velkých akumulátorech a využita opět elektromotory při další akceleraci.
Jenž k čemu je taková rekuperace u konvenčních vozů, kde ji nelze zpětně využít pro pohon samotného vozu, ale leda pro chod navigace či elektrických sedadel? Hádáte správně, takový systém zde velké využití nemá - zatímco u hybridu se stará o většinu úspory paliva, zde může uspořit ledá pár deci. Proto také u Porsche (nebo zmiňovaného BMW) o žádnou skutečně významnou rekuperaci ani nejde - systém pouze více zapojí klasický alternátor při brzdění a o to méně jej využije při akceleraci či jindy, kdy by byl spíše zátěží.
Porsche tento prvek nabídne jako standard pro všechny osmiválcové modely a slibovaná úspora paliva činí až 0,7 litru pro model Turbo. U verzí S a 4S je pak řeč o 0,5 litru paliva, „eSko” tak nabídne kombinovanou spotřebu 10,3 litru benzinu na 100 km. Realita samozřejmě může být jiná, ale tu ukáže jedině osobní zkušenost.
Pokud byste náhodou chtěli tento systém nemít, stejně jako u BMW máte smůlu, nedá se mu vyhnout. Leda byste si objednali ještě Panameru letošního modelového roku...
Porsche Panamera 4S pro rok 2011, nový systém bude zjevně více přitahovat ženy...