Zrychleni z klidu na 100 km/h za 3 s je vám málo a náladu vám kazí prchající rychlíci ve Veyronech? Wimmer přichází s řešením.
Ladit se dá prakticky cokoli, nyní na řadu (zřejmě vůbec poprvé) přišla trubková bestie Ariel Atom 3. Tento pozoruhodný model pohání dvoulitrový motor Honda iVTEC ze Civicu Type-R dopovaný kompresorem. Agregát dosahuje výkonu 300 koní, díky němuž a nízké hmotnosti „silniční formule” zrychlí Atom 3 na 100 km/h za úctyhodné 3 sekundy a dosáhne maximálky kolem 242 km/h. O spolehlivé tlumení náprav se starají stavitelné tlumicí jednotky Bilstein.
Je to dobré? Je, jenže žijeme v divokém světě, v němž ani tyto parametry nemusí stačit každému. Právě pro takové přichází renomovaná německá ladičská společnost Wimmer s vlastní adaptací, jež se svým způsobem může stát jistou alternativou továrnímu modelu Ariel Atom V8.
Přeplňovaný čtyřválcový „dvoulitr“ z Hondy Civic Type-R zůstal zachován, ale prošel posilovací kúrou. Změn doznaly samotný kompresor, výfuková soustava s novým katalyzátorem a řídicí jednotka dostala nový program. Výsledkem je navýšení výkonu až na 340 koní a točivého momentu na 282 Nm. Konstrukce Ariel Atom 3 však zůstává enormně lehká, neboť pohotovostní hmotnost stroje i po úpravách Wimmeru činí pouhých 469 kg! A nemusíte být zrovna inženýrem na to, aby vám došlo, že ve spojení s takto výkonným motorem vznikne opravdu rychlá bestie.
A je to tak. Hodnotu nejvyšší rychlosti pánové od Wimmeru neuvádějí, ale slibují zrychlení z klidu na 100 km/h za 2,8 s, přičemž hranice 200 km/h padne již za 7,1 s od startu. Ani Bugatti Veyron není takto rychlé. Svět ladičských firem nás stále dokáže překvapovat, protože v nejrůznějších kategoriích posunuje i zdánlivě špičkové hodnoty daleko za jejich zdánlivé hranice. Pokud vás tato konverze zaujala, musíte se s dotazem na cenu obrátit přímo na společnost Wimmer.
Ariel Atom 3 od Wimmer RS