Se čtvrtou generací modelu A4 se značka s kruhy ve znaku zaměřila na jízdní vlastnosti. Úspěšně! Jak se ale povedl zbytek?
Kapitoly článku:
Není to tak dávno, kdy jsme zde rozebírali vstup automobilky Audi mezi kompaktní prémiové sedany a její (ne)úspěchy. Ano, uběhlo hodně vody, než si značka s kruhy ve znaku vydobyla dnešní postavení.
Svoji roli na tom dozajista sehrála technika sdílena s Volkswageny, ale také jízdní vlastnosti. Nešlo pouze o to, že konkurenti nabízeli zadní pohon, ale především o fakt, že modely A4 s motory na přední nápravě zkrátka moc nezatáčely.
Revoluci měla v tomto ohledu přinést právě čtvrtá generace modelu s označením B8, představená v roce 2008. Kromě sedanu se ukázalo také kombi označované Avant, novinkou v nabídce bylo odvozené kupé s kódovým označením A5.
Právě to jako první přišlo s novou platformou, která výrazně zkrátila přední převis a upravila rozložení hmotnosti na příznivých 55:45 ve prospěch přední nápravy. Auto se také výrazně prodloužilo, což se projevilo především na prostoru ve druhé řadě sedadel.
Ve větší míře zde našly uplatnění přeplňované benzinové motory, prodejům však dominovaly diesely, které dostaly vstřikování common-rail.
Audi šlo s dobou i v dalších ohledech - nechyběl zde systém ovládání MMI, světla s LED linkou denních světel a adaptivní funkcí, elektrická parkovací brzda... Později přišly i asistenty sledování mrtvého úhlu, nebo vybočení z pruhu. Výroba skončila v roce 2015.
Nabídka vozidel na českém trhu je bohatá. V drtivé většině převažují dvoulitrové diesely, benzinové motory tvoří asi desetinu aut v bazarech. Ceny začínají zhruba na 170 tisících korun, zachovalé vozy z konce výroby dodnes překračují hranici 750 tisíc Kč.
Na co si dát při nákupu pozor, radíme také v galerii