Evo vždy vypadalo hodně nazlobeně /Mitsubishi EVO

Evo vždy vypadalo hodně nazlobeně /Mitsubishi EVO

Na přitažlivosti mohla přidávat i černě lakovaná střecha /Mitsubishi EVO

Na přitažlivosti mohla přidávat i černě lakovaná střecha /Mitsubishi EVO

Auto mělo velmi zábavný charakter /Mitsubishi EVO

Auto mělo velmi zábavný charakter /Mitsubishi EVO

Na zádi vždy trůnilo nepřehlédnutelné křídlo /Mitsubishi EVO

Na zádi vždy trůnilo nepřehlédnutelné křídlo /Mitsubishi EVO

Do historie bohužel vůz poslaly hlavně emisní předpisy /Mitsubishi EVO

Do historie bohužel vůz poslaly hlavně emisní předpisy /Mitsubishi EVO

/Mitsubishi EVO

/Mitsubishi EVO

/Mitsubishi EVO

/Mitsubishi EVO

/Mitsubishi EVO

/Mitsubishi EVO

/Mitsubishi EVO

/Mitsubishi EVO

/Mitsubishi EVO

/Mitsubishi EVO

/Mitsubishi EVO

/Mitsubishi EVO

/Mitsubishi EVO

/Mitsubishi EVO

Na přitažlivosti mohla přidávat i černě lakovaná střecha /Mitsubishi EVO
Auto mělo velmi zábavný charakter /Mitsubishi EVO
Na zádi vždy trůnilo nepřehlédnutelné křídlo /Mitsubishi EVO
Do historie bohužel vůz poslaly hlavně emisní předpisy /Mitsubishi EVO
12
Fotogalerie

Mitsubishi možná opráší jméno Evolution. Avšak ne tak, jak bychom chtěli

V loňském roce se na trh s novými automobily vrátilo tradiční jméno Eclipse. Ovšem na zcela jiném typu karoserie, než mělo původní Eclipse.

Stejně možná bude japonská značka Mitsubishi postupovat i v případě názvu Evolution. Tento model odešel do historie v roce 2015, když se vyrobila finální edice Mitsubishi Evo X v počtu 1600 kusů. Ta se navíc prodávala pouze v USA s cenovkou 38.000 dolarů.

"V tuto chvíli není nic konkrétního v plánu," uvedl pro server Motor1 výkonný ředitel britského zastoupení značky Lance Bradley. Přesto podle něho rozhodně nic nebrání tomu, aby se toto jméno do světa vozů Mitsubishi opět vrátilo. Je ale podle něho v podstatě vyloučené, že by se opět jednalo o vysoce výkonný sedan. "Časy takových vozidel jsou již minulostí," vysvětlil Bradley.

Nakonec také jméno Evo nemusí nutně dostat nový svébytný model, ale může se stát označením pro výkonnou verzi některého z produkovaných vozů.

Každopádně je nám líto, že tak proslavené jméno, které se nesmazatelně zapsalo do dějin světových automobilových soutěží, je v tuto chvíli mimo hru. Chybí nám také pocit ze svezení v autě, které sice mělo karoserii vozu taxislužby, ale za volantem jste si mohli do sytosti užít jeho skvělý charakter.

Ten byl dán jednak pružným dvoulitrovým přeplňovaným motorem s výkonem 303 koní a maximálním točivým momentem 413 Nm, ale především skvěle naladěným pohonem všech kol.

Historie modelu Lancer Evo se začala psát v roce 1992, když se Mitsubishi rozhodlo vstoupit do šampionátu WRC. Auto dostalo pod kapotou dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, který se nakonec používal až do 9. generace a pohon všech kol ze sportovní verze Mitsubishi Galant VR-4.

Mitsubishi

Mitsubishi je japonský průmyslový koncern skládají se z mnoha společností různých zaměření. Začal v roce 1870 jako loďařská firma.

Výroba automobilů se u Mitsubishi datuje od roku 1917. Model A byl první japonský sériový automobil.

Mitsubishi Space Star • Mitsubishi Outlander • Mitsubishi ASX • Mitsubishi Eclipse Cross • Mitsubishi  L200

Doporučujeme

Články odjinud