Silná vlna veder zasáhla Českou republiku. Problémy s tím spjaté ale samozřejmě řeší celá Evropa. Teplý vítr z Afriky zaplnil koupaliště, lomy, zátoky a v podstatě téměř každou větší kaluž, do které se dá skočit. Pixabay

Silná vlna veder zasáhla Českou republiku. Problémy s tím spjaté ale samozřejmě řeší celá Evropa. Teplý vítr z Afriky zaplnil koupaliště, lomy, zátoky a v podstatě téměř každou větší kaluž, do které se dá skočit. | Pixabay

Trpí samozřejmě i naše auta. Motorům je horko, pneumatiky jsou rozpálené a starší vozy zůstávají v kopcích v oblacích kouře, kolem nichž pobíhají cestující s ručníky na hlavách. V Německu, konkrétně v Sasko-Anhaltsku, dokonce na některých místech omezili rychlost na dálnicích na 120 km/h kvůli příliš rozpálenému asfaltu. pixabay.com

Trpí samozřejmě i naše auta. Motorům je horko, pneumatiky jsou rozpálené a starší vozy zůstávají v kopcích v oblacích kouře, kolem nichž pobíhají cestující s ručníky na hlavách. V Německu, konkrétně v Sasko-Anhaltsku, dokonce na některých místech omezili rychlost na dálnicích na 120 km/h kvůli příliš rozpálenému asfaltu. | pixabay.com

Podobná preventivní ochranná opatření se objevují napříč celou Evropou. Víte ale, jak preventivně chránit svoje auto? Posbírali jsme pro vás pár tipů, které vám možná pomohou. Určitě je ale všechny znáte. pixabay.com

Podobná preventivní ochranná opatření se objevují napříč celou Evropou. Víte ale, jak preventivně chránit svoje auto? Posbírali jsme pro vás pár tipů, které vám možná pomohou. Určitě je ale všechny znáte. | pixabay.com

Mytí auta v horkém počasí by se zpravidla vůbec nemělo dělat. Dvojnásobně to platí na přímém slunečním světle. Voda a přípravky na laku schnou až moc rychle. Udělá to pak na něm nevzhledné skvrny a navíc se lak poškozuje. pixabay.com

Mytí auta v horkém počasí by se zpravidla vůbec nemělo dělat. Dvojnásobně to platí na přímém slunečním světle. Voda a přípravky na laku schnou až moc rychle. Udělá to pak na něm nevzhledné skvrny a navíc se lak poškozuje. | pixabay.com

Rozpálený lak totiž dostane vlivem studené (i vlažné) vody teplotní šok, stejně jako rostliny, nebo i vaše tělo, když celý zpocení skočíte do rybníka. Prudké ochlazení karoserie potom může vést k popraskání laku. pixabay.com

Rozpálený lak totiž dostane vlivem studené (i vlažné) vody teplotní šok, stejně jako rostliny, nebo i vaše tělo, když celý zpocení skočíte do rybníka. Prudké ochlazení karoserie potom může vést k popraskání laku. | pixabay.com

I když máte auto suché, dostává na přímém slunečním světle pořádně zabrat. Nekvalitní laky potom rychle blednou. Parkujte ve stínu, v garážích a v podstatě kdekoliv, kde je možné se přímému slunci vyhnout.  pixabay.com

I když máte auto suché, dostává na přímém slunečním světle pořádně zabrat. Nekvalitní laky potom rychle blednou. Parkujte ve stínu, v garážích a v podstatě kdekoliv, kde je možné se přímému slunci vyhnout.  | pixabay.com

Autobaterie nedostávají zabrat jen v zimě, ale právě i v létě. Vlivem velkého tepla totiž dochází k samovybíjení a ztrácejí životnost. Následně může dojít k sulfataci, jehož vinou dojde k snížení kapacity akumulátorů a v zimě už nenastartujete. Proti tomuto se bojovat moc nedá. Jediným pomocníkem je nenechávat auto dlouho na slunci a pravidelně baterii kontrolovat.

Autobaterie nedostávají zabrat jen v zimě, ale právě i v létě. Vlivem velkého tepla totiž dochází k samovybíjení a ztrácejí životnost. Následně může dojít k sulfataci, jehož vinou dojde k snížení kapacity akumulátorů a v zimě už nenastartujete. Proti tomuto se bojovat moc nedá. Jediným pomocníkem je nenechávat auto dlouho na slunci a pravidelně baterii kontrolovat.

Co s klimatizací? Tady nejde tak úplně o auto, ale o vás, o řidiče.  Pokud klimatizaci používáte , měli byste dbát na teplotní rozdíl v autě a venku. Když je venku téměř čtyřicet stupňů a vy si navolíte na klimatizaci 16, nebude to v pořádku.

Co s klimatizací? Tady nejde tak úplně o auto, ale o vás, o řidiče. Pokud klimatizaci používáte, měli byste dbát na teplotní rozdíl v autě a venku. Když je venku téměř čtyřicet stupňů a vy si navolíte na klimatizaci 16, nebude to v pořádku.

Po nějakém čase se vám připomene letní rýma, slabší jedinci mohou z teplotního šoku klidně i zkolabovat! Ideální je, aby teplotní rozdíl dělal něco okolo pěti stupňů.

Po nějakém čase se vám připomene letní rýma, slabší jedinci mohou z teplotního šoku klidně i zkolabovat! Ideální je, aby teplotní rozdíl dělal něco okolo pěti stupňů.

Trpí samozřejmě i naše auta. Motorům je horko, pneumatiky jsou rozpálené a starší vozy zůstávají v kopcích v oblacích kouře, kolem nichž pobíhají cestující s ručníky na hlavách. V Německu, konkrétně v Sasko-Anhaltsku, dokonce na některých místech omezili rychlost na dálnicích na 120 km/h kvůli příliš rozpálenému asfaltu. pixabay.com
Podobná preventivní ochranná opatření se objevují napříč celou Evropou. Víte ale, jak preventivně chránit svoje auto? Posbírali jsme pro vás pár tipů, které vám možná pomohou. Určitě je ale všechny znáte. pixabay.com
Mytí auta v horkém počasí by se zpravidla vůbec nemělo dělat. Dvojnásobně to platí na přímém slunečním světle. Voda a přípravky na laku schnou až moc rychle. Udělá to pak na něm nevzhledné skvrny a navíc se lak poškozuje. pixabay.com
Rozpálený lak totiž dostane vlivem studené (i vlažné) vody teplotní šok, stejně jako rostliny, nebo i vaše tělo, když celý zpocení skočíte do rybníka. Prudké ochlazení karoserie potom může vést k popraskání laku. pixabay.com
9
Fotogalerie

Vlna veder zasáhla Česko. Přinášíme několik tipů, jak ochránit vaše auto

Vedro není úmorné pouze pro nás, ale i pro naše plechové miláčky. Tipy, jak se o ně postarat, přijdou vhod jako sklenice studené vody.

Silná vlna veder zasáhla Českou republiku. Problémy s tím spjaté ale samozřejmě řeší celá Evropa. Teplý vítr z Afriky zaplnil koupaliště, lomy, zátoky a v podstatě téměř každou větší kaluž, do které se dá skočit.

Trpí samozřejmě i naše auta. Motorům je horko, pneumatiky jsou rozpálené a starší vozy zůstávají v kopcích v oblacích kouře, kolem nichž pobíhají cestující s ručníky na hlavách. V Německu, konkrétně v Sasko-Anhaltsku, dokonce na některých místech omezili rychlost na dálnicích na 120 km/h kvůli příliš rozpálenému asfaltu.

Podobná preventivní ochranná opatření se objevují napříč celou Evropou. Víte ale, jak preventivně chránit svoje auto? Posbírali jsme pro vás pár tipů, které vám pomohou.

Mýt, nebo nemýt?

Mytí auta v horkém počasí by se zpravidla vůbec nemělo dělat. Dvojnásobně to platí na přímém slunečním světle. Voda a přípravky na laku schnou až moc rychle. Udělají pak na něm nevzhledné skvrny a navíc se lak poškozuje.

Rozpálený lak totiž dostane vlivem studené (i vlažné) vody teplotní šok, stejně jako rostliny nebo i vaše tělo, když celý zpocení skočíte do rybníka. Prudké ochlazení karoserie potom může vést k popraskání laku.

Venku raději ne

I když máte auto suché, dostává na přímém slunečním světle pořádně zabrat. Nekvalitní laky potom rychle blednou. Parkujte ve stínu, v garážích a v podstatě kdekoliv, kde je možné se přímému slunci vyhnout.

Zabrat navíc nedostává jen lak, ale i gumové těsnění kolem oken a stěrače. Rychle zpuchří. Když už musíte nechat auto venku, použijte na čelní sklo deku nebo hliníkovou clonu, která bude odrážet teplo. Zabírat totiž dostávají i plasty na palubní desce, volant a sedadla.

Měl jsem jednou pěkný teploměr do auta, který jsem nechal na palubní desce naší Škody Forman. Po jednom horkém dni se stal teploměr neodlučitelnou součástí auta, když se zapekl do palubní desky. Bohužel se zasekl a ukazoval pořád 73 stupňů.

Pozor na baterky!

Autobaterie nedostávají zabrat jen v zimě, ale právě i v létě. Vlivem velkého tepla totiž dochází k samovybíjení a zkrácení životnosti. Následně může dojít k sulfataci (vznik krystalů síranu olovnatého na elektrodách), jehož vinou dojde k snížení kapacity akumulátorů a v zimě už pak třeba nenastartujete. Proti tomuto se bojovat moc nedá. Jediným pomocníkem je nenechávat auto dlouho na slunci a pravidelně baterii kontrolovat.

Co s klimatizací?

Tady nejde tak úplně o auto, ale o vás, o řidiče. Pokud klimatizaci používáte, měli byste dbát na teplotní rozdíl v autě a venku. Když je venku téměř čtyřicet stupňů a vy si navolíte na klimatizaci 16, nebude to v pořádku. Po nějakém čase se vám připomene letní rýma, slabší jedinci mohou z teplotního šoku klidně i zkolabovat! Ideální je, aby teplotní rozdíl dělal něco okolo pěti stupňů.

Doporučujeme

Články odjinud