Po Astře vydává Opel fotografie z aerodynamického tunelu i modelu Corsa. I ten zde totiž dostal zaslouženou pozornost.
Když se Opel před pár týdny pochlubil faceliftem svého hatchbacku Astra, nezapomněl mimo jiné zmínit i fakt, že spoustu času strávil v aerodynamickém tunelu, aby vůz co nejlépe krájel vzduch a byl tak co nejefektivnější, což koresponduje s celou filozofií této novinky.
A očividně to nezůstane jen u Astry. Inovace modelu Corsa má totiž zajistit ty nejlepší aerodynamické výsledky ve svém segmentu. I zde je totiž potřeba stáhnout průměrnou spotřebu paliva na co možná nejmenší hodnotu. Zajímavé je, že dříve byly aerodynamické tunely výsadou těch nejrychlejších automobilů, kde se zkoumalo, jak je udělat ještě rychlejší.
Jak je vidět, krájení vzduchu přináší skvělé výsledky i v oblasti efektivnosti provozu, a tak se Corsa může pochlubit koeficientem odporu Cx 0,29. Jen pro srovnání - legendární supersport Ferrari F40 má koeficient odporu 0,34. U hatchbacku nejde jen o decentní spoiler. Takto nízkým hodnotám vděčí Corsa například panelům, které vedou od motoru k zadní nápravě a usměrňují tak vzduch k co nejefektnějšímu proudění.
Funkce aktivní a funkční aerodynamiky jsou u vozidla tohoto segmentu nevídané. Když pomineme jaký to přináší efekt pro spotřebu paliva, je tu ještě jedna věc, která zní ještě zajímavěji. Corsa se i se zbytkem inovované flotily vozů Opel nepochybně vejde do přísných emisních limitů a budou tak dost možná otevřené dveře pro modely OPC.
A v takovém případě, kdy se Opel rozhodne něco takového spustit, má skvěle nakročeno k ostrému hatchbacku. Ale to už bychom se zbytečně zasnili a nebudeme si dělat zbytečné naděje. Faktem zatím je, že nejsilnější spalovací jednotkou je dvanáctistovka s výkonem 130 koní. Zatímco Němci už mohou novinku měsíc objednávat, uvedení na český trh se stále očekává.
Pokud budete chtít vidět nový Opel Corsa naživo mezi prvního, zastavte se na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Bude tam mít výstavní premiéru.