S blížícím se otevřením autosalonu v Tokiu japonské automobilky zásobují veřejnost dalšími podrobnostmi ke svým novinkám.
Pozadu nezůstává ani Subaru, jež nyní poskytlo jisté části publika, jež vyznává mýtus takřka neuvěřitelné geniality konstruktérů z Fuji Heavy Industries, další obrázky ke studii s názvem Hybrid Tourer.
Zdá se, že nám právě tato studie přiblíží vzkříšení někdejšího typu SVX, jenž v osmdesátých letech přispěl k prosazení značky Subaru v Evropě a USA. Zatím jsou to spekulace, ale z Hybrid Toureru by mohla brzy vyrůst vlajková loď Subaru v podobě výkonného, luxusního kupé. A dopustíme se další dedukce. Sériové provedení hybrid Toureru by mohlo být technicky spřízněné s nadcházející Toyotou FT-86, kterou jsme vám představili na tomto místě. Nové Subaru by tak mohlo představovat vrcholnou verzi této Toyoty, k čemuž přispěje nejen vytříbený pohon všech kol, ale především zhruba dvojnásobná cena. Je přitom zatím docela jedno, jestli sériová podoba Hybrid Toureru bude další bestií s hybridním pohonem, nebo exkluzivní záležitostí s přeplňovaným čtyřválcovým boxerem o objemu 2,5 l.
Koncept Hybrid Tourer na své palubě nese hned tři oddělené pohonné jednotky, jež stroj mají pohánět v závislosti na aktuálních podmínkách. Příznivci značky tak nepřijdou o typický pohon všech kol, ani o plochý spalovací motor, jenž se bude vyznačovat dvoulitrovým objemem, přeplňováním a přímým vstřikováním (doufejme že benzínu). Skrze rychlostní skříň s plynulou změnou převodů Lineartronic CVT posílá svůj výkon na kola přední nápravy.
Elektromotor s výkonem 10 kW je vestavěn hned za setrvačník „boxeru“ a napájen je z li-ionových akumulátorů, druhý elektromotor o výkonu 20 kW pohání kola zadní nápravy buď při pomalé jízdě, nebo v případě nutnosti maximálního zrychlení. Díky tomu odpadla instalace spojovacího kardanu k zadní rozvodovce, to umožnilo snížit podlahu do jedné roviny, z čehož těží prostor pro posádku. Kromě pokrokové konstrukce pohonného systému se tato studie vyznačuje také mohutnou dvojicí vzhůru výklopných dveří, které umožňují snadný přístup k objema řadám sedadel, či přístrojovým štítem, jenž lze spolu s volantem zdvihat a snižovat s ohledem na ideální výhled řidiče. Studie Hybrid Tourer Concept je dlouhá 4 630, široká 1 980 a vysoká 1 420 mm.
Subaru Hybrid Tourer Concept
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ