Kapitoly článku:
Ne, tohle není žádná žhavá novinka, ale přeci není od věci si čas od času připomenout některá zajímavá auta. Tak například Ferrari se vrátilo k přeplňování, když nahradilo model 458 Italia verzí 488 GTB. Přesto je to downsizing jen symbolický. Objem motoru sice klesl, ale počet válců zůstal a prudce se zvýšil výkon i točivý moment.
Ferrari se vrátilo k přeplňování, ale před F 488 dostal turba už kabriolet California. Dvanáctiválcové modely se ještě drží tradičního atmosférického sání
Ferrari 488 GTB a příbuzné Ferrari 488 Spider pohání osmiválec 3,9 l se dvěma turbodmychadly, který na zadní kola přes elektronicky řízení samosvor a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku posílá výkon 493 kW (670 koní) v 8000 ot./min. a točivý moment až 760 Nm v 3000 ot./min.
Uzavřené kupé zrychlí z klidu na 100 km/h za tři sekundy a rozjede se na 330 km/h. Akcelerace na 200 km/h trvá jen 8,3 sekundy, u Spideru 8,7 sekundy. Spider s kompozitovou skládací střechou na stovku zrychluje také za tři sekundy. „Důležitý“ je samozřejmě také údaj spotřeby 11,4 litru a emisí CO2 260 g/km...