Lotus pokračuje na vlně započaté  elektrickým hypersportem Evija  a uvádí další krok ve svých plánech. Po oznámení  konce modelů Elise, Exige a Evora  tak přichází do nabídky jediný nový sporťák nahrazující odchozí trojici. | Lotus Emira Zdroj: Lotus

Lotus pokračuje na vlně započaté elektrickým hypersportem Evija a uvádí další krok ve svých plánech. Po oznámení konce modelů Elise, Exige a Evora tak přichází do nabídky jediný nový sporťák nahrazující odchozí trojici. | Lotus Emira | Zdroj: Lotus

Novinka Emira je zároveň posledním Lotusem se spalovacím motorem před tím, než britská značka kompletně přejde na elektrická ústrojí – s hybridy totiž do budoucna nepočítá. | Lotus Emira Zdroj: Lotus

Novinka Emira je zároveň posledním Lotusem se spalovacím motorem před tím, než britská značka kompletně přejde na elektrická ústrojí – s hybridy totiž do budoucna nepočítá. | Lotus Emira | Zdroj: Lotus

Design je silně inspirován hypersportem Evija, od svých předchůdců si nicméně Emira udržuje technologii hliníkového šasi, ač platformu má zcela novou. Podvozek spoléhá na lichoběžníkové zavěšení vpředu i vzadu a řízení je hydraulické. | Lotus Emira Zdroj: Lotus

Design je silně inspirován hypersportem Evija, od svých předchůdců si nicméně Emira udržuje technologii hliníkového šasi, ač platformu má zcela novou. Podvozek spoléhá na lichoběžníkové zavěšení vpředu i vzadu a řízení je hydraulické. | Lotus Emira | Zdroj: Lotus

Po stránce rozměrů si Emira kromě větší šířky udržuje zhruba stejné proporce jako odchozí Evora, na délku tak měří 4412 mm, je široká 1895 mm, vysoká 1225 mm a rozvor čítá 2575 mm. | Lotus Emira Zdroj: Lotus

Po stránce rozměrů si Emira kromě větší šířky udržuje zhruba stejné proporce jako odchozí Evora, na délku tak měří 4412 mm, je široká 1895 mm, vysoká 1225 mm a rozvor čítá 2575 mm. | Lotus Emira | Zdroj: Lotus

Každodenně využitelný sporťák má dvoumístnou kabinu s odkládacím prostorem za sedačkami (využitelný objem 208 litrů), dvojici držáků na nápoje na středovém tunelu a rovněž odkládací místo pro telefon. | Lotus Emira Zdroj: Lotus

Každodenně využitelný sporťák má dvoumístnou kabinu s odkládacím prostorem za sedačkami (využitelný objem 208 litrů), dvojici držáků na nápoje na středovém tunelu a rovněž odkládací místo pro telefon. | Lotus Emira | Zdroj: Lotus

Praktičnost doplňuje i kufr vzadu o objemu 151 litrů pro standardní příruční zavazadlo nebo sadu golfových holí. | Lotus Emira Zdroj: Lotus

Praktičnost doplňuje i kufr vzadu o objemu 151 litrů pro standardní příruční zavazadlo nebo sadu golfových holí. | Lotus Emira | Zdroj: Lotus

Nabídka motorizací potěší snad každého. Na jedné straně může zákazník zvolit tradiční kompresorem přeplňovaný 3,5litrový V6 z vývoje Toyoty ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou nebo šestistupňovým automatem. | Lotus Emira Zdroj: Lotus

Nabídka motorizací potěší snad každého. Na jedné straně může zákazník zvolit tradiční kompresorem přeplňovaný 3,5litrový V6 z vývoje Toyoty ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou nebo šestistupňovým automatem. | Lotus Emira | Zdroj: Lotus

Na druhé straně později uvede Lotus do nabídky taky přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec od AMG – jednotka známá  z ostrého hatchbacku AMG A 45 , výhradně dostupná s dvouspojkovou automatickou převodovkou. | Lotus Emira Zdroj: Lotus

Na druhé straně později uvede Lotus do nabídky taky přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec od AMG – jednotka známá z ostrého hatchbacku AMG A 45, výhradně dostupná s dvouspojkovou automatickou převodovkou. | Lotus Emira | Zdroj: Lotus

Přesné údaje výkonu pro obě motorizace zatím britská značka neupřesňuje (i motor od AMG si Lotus dále upravuje), pouze máme čekat rozsah okolo 360 až 400 koní (265 až 294 kW). Nejvyšší točivý moment je udáván na hodnotě 430 N.m. | Lotus Emira Zdroj: Lotus

Přesné údaje výkonu pro obě motorizace zatím britská značka neupřesňuje (i motor od AMG si Lotus dále upravuje), pouze máme čekat rozsah okolo 360 až 400 koní (265 až 294 kW). Nejvyšší točivý moment je udáván na hodnotě 430 N.m. | Lotus Emira | Zdroj: Lotus

V nejschopnější specifikaci má Emira akcelerovat z nuly na 100 km/h pod 4,5 sekundy a následně dosahovat maximální rychlosti až 290 km/h. | Lotus Emira Zdroj: Lotus

V nejschopnější specifikaci má Emira akcelerovat z nuly na 100 km/h pod 4,5 sekundy a následně dosahovat maximální rychlosti až 290 km/h. | Lotus Emira | Zdroj: Lotus

S ohledem na dnešní bezpečnostní/konstrukční nařízení, využitelnost sporťáku a jeho nabízenou výbavu dosáhl Lotus v nejlehčí specifikaci Emiry hmotnosti 1405 kg. | Lotus Emira Zdroj: Lotus

S ohledem na dnešní bezpečnostní/konstrukční nařízení, využitelnost sporťáku a jeho nabízenou výbavu dosáhl Lotus v nejlehčí specifikaci Emiry hmotnosti 1405 kg. | Lotus Emira | Zdroj: Lotus

Auto jezdí na 20palcových kolech vpředu i vzadu se standardním obutím Goodyear Eagle F1 Supersport, příplatkově s Michelin Pilot Sport Cup 2 v rámci balíčku Lotus Drivers Pack. | Lotus Emira Zdroj: Lotus

Auto jezdí na 20palcových kolech vpředu i vzadu se standardním obutím Goodyear Eagle F1 Supersport, příplatkově s Michelin Pilot Sport Cup 2 v rámci balíčku Lotus Drivers Pack. | Lotus Emira | Zdroj: Lotus

Interiér spoléhá na dnes klasický přístup s dvojicí displejů, přičemž digitální přístrojový štít zvládá zobrazovat nejrůznější informace včetně mapy navigace. | Lotus Emira Zdroj: Lotus

Interiér spoléhá na dnes klasický přístup s dvojicí displejů, přičemž digitální přístrojový štít zvládá zobrazovat nejrůznější informace včetně mapy navigace. | Lotus Emira | Zdroj: Lotus

Sedačky mohou být volitelně nastavitelné až 12 směry, chybět za příplatek nemusí ani prémiový audiosystém KEF, bezklíčový přístup, adaptivní tempomat... | Lotus Emira Zdroj: Lotus

Sedačky mohou být volitelně nastavitelné až 12 směry, chybět za příplatek nemusí ani prémiový audiosystém KEF, bezklíčový přístup, adaptivní tempomat... | Lotus Emira | Zdroj: Lotus

...dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, samostmívací zpětné zrcátko, hlavové airbagy nebo launch control (Lotus Drivers Pack). | Lotus Emira Zdroj: Lotus

...dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, samostmívací zpětné zrcátko, hlavové airbagy nebo launch control (Lotus Drivers Pack). | Lotus Emira | Zdroj: Lotus

K dispozici jsou i předkolizní asistent, sledování únavy řidiče, čtení dopravních značek nebo asistent změny jízdního pruhu. | Lotus Emira Zdroj: Lotus

K dispozici jsou i předkolizní asistent, sledování únavy řidiče, čtení dopravních značek nebo asistent změny jízdního pruhu. | Lotus Emira | Zdroj: Lotus

K prvním zákazníkům se dostane Lotus Emira na jaře příštího roku. Cenovky budou začínat pod hranicí 60.000 liber (asi 1,8 milionu korun). | Lotus Emira Zdroj: Lotus

K prvním zákazníkům se dostane Lotus Emira na jaře příštího roku. Cenovky budou začínat pod hranicí 60.000 liber (asi 1,8 milionu korun). | Lotus Emira | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Zdroj: Lotus

| Lotus Emira | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Zdroj: Lotus

| Lotus Emira | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Zdroj: Lotus

| Lotus Emira | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Zdroj: Lotus

| Lotus Emira | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Zdroj: Lotus

| Lotus Emira | Zdroj: Lotus

Novinka Emira je zároveň posledním Lotusem se spalovacím motorem před tím, než britská značka kompletně přejde na elektrická ústrojí – s hybridy totiž do budoucna nepočítá. | Lotus Emira Zdroj: Lotus
Design je silně inspirován hypersportem Evija, od svých předchůdců si nicméně Emira udržuje technologii hliníkového šasi, ač platformu má zcela novou. Podvozek spoléhá na lichoběžníkové zavěšení vpředu i vzadu a řízení je hydraulické. | Lotus Emira Zdroj: Lotus
Po stránce rozměrů si Emira kromě větší šířky udržuje zhruba stejné proporce jako odchozí Evora, na délku tak měří 4412 mm, je široká 1895 mm, vysoká 1225 mm a rozvor čítá 2575 mm. | Lotus Emira Zdroj: Lotus
Každodenně využitelný sporťák má dvoumístnou kabinu s odkládacím prostorem za sedačkami (využitelný objem 208 litrů), dvojici držáků na nápoje na středovém tunelu a rovněž odkládací místo pro telefon. | Lotus Emira Zdroj: Lotus
22
Fotogalerie

Nový Lotus Emira oficiálně: Konec éry má V6, manuál, ale i čtyřválec od AMG

Nejnovější Lotus potěší těmi správnými důvody, zatímco hořkosladce oslavuje konec éry spalovacích motorů u Lotusu.

Lotus pokračuje na vlně započaté elektrickým hypersportem Evija a uvádí další krok ve svých plánech. Po oznámení konce modelů Elise, Exige a Evora tak přichází do nabídky jediný nový sporťák nahrazující odchozí trojici. Novinka Emira je zároveň posledním Lotusem se spalovacím motorem před tím, než britská značka kompletně přejde na elektrická ústrojí – s hybridy totiž do budoucna nepočítá.

Design je silně inspirován hypersportem Evija, od svých předchůdců si nicméně Emira udržuje technologii hliníkového šasi, ač platformu má zcela novou. Podvozek spoléhá na lichoběžníkové zavěšení vpředu i vzadu a řízení je hydraulické. Po stránce rozměrů si Emira kromě větší šířky udržuje zhruba stejné proporce jako odchozí Evora, na délku tak měří 4412 mm, je široká 1895 mm, vysoká 1225 mm a rozvor čítá 2575 mm.

Každodenně využitelný sporťák má dvoumístnou kabinu s odkládacím prostorem za sedačkami (využitelný objem 208 litrů), dvojici držáků na nápoje na středovém tunelu a rovněž odkládací místo pro telefon. Praktičnost doplňuje i kufr vzadu o objemu 151 litrů pro standardní příruční zavazadlo nebo sadu golfových holí.

Nabídka motorizací potěší snad každého. Na jedné straně může zákazník zvolit tradiční kompresorem přeplňovaný 3,5litrový V6 z vývoje Toyoty ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou nebo šestistupňovým automatem. Na druhé straně později uvede Lotus do nabídky taky přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec od AMG – jednotka známá z ostrého hatchbacku AMG A 45, výhradně dostupná s dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Přesné údaje výkonu pro obě motorizace zatím britská značka neupřesňuje (i motor od AMG si Lotus dále upravuje), pouze máme čekat rozsah okolo 360 až 400 koní (265 až 294 kW). Nejvyšší točivý moment je udáván na hodnotě 430 N.m. V nejschopnější specifikaci má Emira akcelerovat z nuly na 100 km/h pod 4,5 sekundy a následně dosahovat maximální rychlosti až 290 km/h.

S ohledem na dnešní bezpečnostní/konstrukční nařízení, využitelnost sporťáku a jeho nabízenou výbavu dosáhl Lotus v nejlehčí specifikaci Emiry hmotnosti 1405 kg. Auto jezdí na 20palcových kolech vpředu i vzadu se standardním obutím Goodyear Eagle F1 Supersport, příplatkově s Michelin Pilot Sport Cup 2 v rámci balíčku Lotus Drivers Pack.

Interiér spoléhá na dnes klasický přístup s dvojicí displejů, přičemž digitální přístrojový štít zvládá zobrazovat nejrůznější informace včetně mapy navigace. Sedačky mohou být volitelně nastavitelné až 12 směry, chybět za příplatek nemusí ani prémiový audiosystém KEF, bezklíčový přístup, adaptivní tempomat, dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, samostmívací zpětné zrcátko, hlavové airbagy nebo launch control (Lotus Drivers Pack). K dispozici jsou i předkolizní asistent, sledování únavy řidiče, čtení dopravních značek nebo asistent změny jízdního pruhu.

K prvním zákazníkům se dostane Lotus Emira na jaře příštího roku. Cenovky budou začínat pod hranicí 60.000 liber (asi 1,8 milionu korun).

AMG

AMG je německá společnost, která se zabývá závodními úpravami a sportovním tuningem vozů Mercedes-Benz. Společnost byla založena v roce 1967 dvojicí Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher. Většinou se značka uvádí jako Mercedes-AMG.

Mercedes-AMG GT Black Series • Mercedes-AMG GLB

Doporučujeme

Články odjinud