Hvězdou stánku Volvo na autosalonu v Ženevě se stane předprodukční verze diesel elektrického „plug-in“ hybridu.
Kombinace elektromotoru a vznětového motoru pouze v podobě generátoru elektrické energie, to je snem snad každého ekologa zmámeného papírovými hodnotami emisí CO2. A doba je v tomto neúprosná, těšme se tedy na ženevskou premiéru sériové výrobě již blízkého modelu Volvo V60 Plug-in Hybrid, jenž se tomuto ideálu blíží. Novinka ze Švédska nabídne vznětový pětiválec s přeplňováním, výkonem 215 koní (158 kW) a točivým momentem 440 Nm, který je však určen především pro potřeby generátoru elektrické energie. Ta je uchovávána v li-ionových akumulátorech 12 kWh a skrze elektromotor vestavěný v zadní nápravě ERAD (Electric Rear Axle Drive) nabízí výkon 70 koní (51 kW) a točivý moment 200 Nm.
V této konfiguraci má Volvo V60 Plug-in Hybrid umožnit jízdu až 50 km na čistě elektrický pohon a dosáhnout průměrné spotřeby nafty v kombinovaném provozu ve výši pouze 1,9 l/100 km, zatímco emise CO2 dosáhnou hladiny 49 g/km. Řidič má k dispozici trojici základních jízdních režimů volených skrze palubní soustavu. Stupeň Pure je zaměřen na nízkou spotřebu a v maximální možné využívá elektřiny z akumulátorů, Hybrid je „zlatou střední cestou“ mezi potěšením z jízdy a nízké zátěži životního prostředí a Power nabídne maximum toho, co lze z pohonné soustavy Volvo vydolovat. Elektromotor i pětiválcový „turbodiesel“ společným úsilím prý rozjedou tento kombík z klidu na 100 km/h za 6,9 s.
Přední kola pohání jednotka 2,4D a ta zadní elektromotor, což lze chápat jako specifickou verzi pohonu všech kol, jenž je ale k mání pouze v určitých režimech. Ba co víc, akumulátory lze dobíjet z elektrické sítě. Běžné zásuvce 230 V/6A trvá plné nabití baterie 7,5 hodiny a rychlonabíječce 230 V/16V jen hodiny 3. Na první pohled vypadá tento prototyp prakticky stejně jako standardní Volvo V60. Všimneme si však specifického odstínu laku, víčka pro dobíjecí zástrčku v levém předním blatníku nebo pneumatik Pirelli se sníženým valivým odporem.
Interiér je zdoben novým přístrojovým štítem, speciálním koženým čalouněním Elmo a palubní soustavou umožňující zobrazovat a ovládat celý pohonný systém. Ačkoli v Ženevě ještě uvidíme prototyp, sériové provedení se od něj již příliš lišit nemá a do běžného provozu se vydá již během příštího roku.
Sériové provedení modelu Volvo V60 Plug-in Hybrid na silnice vyjede již příští rok
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40