Přední hráči na českém trhu pocítili menší zájem o nové vozy ze strany zákazníků. Situace se nevyhnula ani značce Hyundai, která v Nošovicích omezuje výrobu.
Srovnáme-li si počty registrací nových osobních aut v České republice za prvních devět měsíců letošního roku s rokem předcházejícím, nelze si nevšimnout poklesu u některých výrobců. Třeba Opel, který čelil přesunu pod PSA, loni podle statistik SDA zaznamenal 4950 registrací a letos jenom 3906. Volkswagen si loni připsal 20.310 registrací a letos jenom 15.990, mírně padala i Škoda (65.289 ks vs. 64.656 ks).
Mezi výrobci s menším odbytem je také Hyundai. Za prvních devět měsíců letošního roku si na českém trhu připsal 14.337 registrací (loni 16.135), což sice není žádná tragédie, značka ale pochopitelně nevyrábí jen pro český trh. Jak v dnešním vydání uvedla Mladá fronta Dnes, omezí Hyundai v Nošovicích výrobu a zaměstnanci budou mít každé druhé pondělí až do konce letošního roku nucené volno. „Doma“ zůstanou se 70 % platu.
"Po čtyřech letech růstu zájmu o naše vozy a překračování výrobních plánů jsme letos poprvé mírně pocítili dopad ochlazení poptávky na trhu automobilů, o němž se již delší dobu hovoří, a snížili jsme výrobní plán o 2,8 procenta," uvedl pro ČTK mluvčí nošovické automobilky Pavel Barvík.
Podle Barvíka je automobilka stále nad hranicí výrobních kapacit. Denně vyrobí více než 1400 vozů. Podle ČTK nošovická automobilka propouštění neplánuje. Naopak očekává, že v souvislosti s uvedením nových modelů poptávka po vozech Hyundai opět poroste.
Aktuálně v Nošovicích vznikají modely i30 (hatchback, kombi, fastback, včetně ostrých verzí N) a SUV Tucson. Do letošního května běžela výroba malého MPV ix20, které už je k dispozici pouze ze skladových zásob. Loni v listopadu nošovická automobilka oslavila 10 let od spuštění výroby, letos v květnu vyrobila 3miliontý vůz a v říjnu už miliontý kus SUV Tuscon.