Již dávno bylo jasné, že Lotus letos v Paříži zazáří s něčím velkým. V srpnu jsme si říkali, že nová Evora S to asi nebude, v září jsme už ale mysleli, že nový Elite pro rok 2014 je „to ono”, i když jsme čekali spíše nástupce slavného Espritu. Skutečnost? Lotus do Paříže přivezl tolik nových modelů a konceptů, že je obtížné je vůbec vyčerpávajícím způsobem vyjmenovat. Všechny vám samozřejmě postupně představíme, dopředu prozradíme jen to, že nakonec došlo dokonce i na nový Esprit.
Pozoruhodné je, že podobně jako výše odkazovaný nový Elite jsou všechny novinka plánovány pro hodně vzdálenou budoucnost a je otázkou, zda se nakonec skutečně objeví na trhu. Lotus přece jen není největší firma a čtyři nebo pět let nejsou krátká doba. Nemalujme však čerta na zeď a podívejme se na zoubek budoucímu nástupci jedné ze současných hvězd nabídky Lotusu, modelu Elise.
Ten by se na trhu ukázat v roce 2015, již nyní ale víme, jak bude vypadat a čím se pokusí zaujmout zákazníky. Nabízet se bude, stejně jako současný model, v provedení kupé i roadster a nabídne sympatićtější dynamický vzhled i poněkud méně spartánský interiér. Pod jeho kapotou pak najdeme dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 320 koní.
Luxusnější provedení i nabízený výkon naznačují, že Elise již nebude tak lehký jako dosud a také nikoli - s robotizovanou manuální převodovkou bude vážit 1 095 kg. To jistě není na dnešní poměry vysoké číslo, na poměry Lotusu ale ano. Šéf firmy Dany Bahar přesto tvrdí, že automobilka zůstane i nadále věrná prncipům lehkosti a jednoduchosti, na nichž vznikla pod vedením legendárního konstruktéra Colina Chapmana.
Minimálně dynamika a předpokládaná cena vozu toto tvrzení nepopírá. Nový Elise má zrychlit na stovku za 4,3 sekundy a přijít na nějakých 40 tisíc liber, tedy něco málo přes 1 milion Kč. Uvidíme, jak to všechno nakonec dopadne.
Lotus Elise 2015 bude těžší, ale žřejmě též využitelný i jinde než na okruhu
Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.
Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.
Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija