Francouzská Alpine sice pod střechou Renaultu míří k elektrifikaci, současný lehký sporťák A110 ale ještě zůstane nějakou dobu v prodeji. Taky proto si značka připravila modernizaci, v rámci které navíc upravuje portfolio specifikací modelu. | Alpine A110 S Zdroj: Alpine

Francouzská Alpine sice pod střechou Renaultu míří k elektrifikaci, současný lehký sporťák A110 ale ještě zůstane nějakou dobu v prodeji. Taky proto si značka připravila modernizaci, v rámci které navíc upravuje portfolio specifikací modelu. | Alpine A110 S | Zdroj: Alpine

Základem je nyní standardní A110 (dříve s dodatkem Pure), komfortnější verzi Legende nahrazuje A110 GT a vrcholem zůstává přiostřené A110 S. | Alpine A110 S Zdroj: Alpine

Základem je nyní standardní A110 (dříve s dodatkem Pure), komfortnější verzi Legende nahrazuje A110 GT a vrcholem zůstává přiostřené A110 S. | Alpine A110 S | Zdroj: Alpine

Základem sporťáku je pořád 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec původem z Renaultu Megane R.S. | Alpine A110 S Zdroj: Alpine

Základem sporťáku je pořád 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec původem z Renaultu Megane R.S. | Alpine A110 S | Zdroj: Alpine

Po modernizaci ale ve vrcholném S a GT produkuje výkon rovných 300 koní (221 kW) a točivý moment 340 N.m – oproti dřívějším hodnotám 292 koní (215 kW) a 320 N.m. | Alpine A110 S Zdroj: Alpine

Po modernizaci ale ve vrcholném S a GT produkuje výkon rovných 300 koní (221 kW) a točivý moment 340 N.m – oproti dřívějším hodnotám 292 koní (215 kW) a 320 N.m. | Alpine A110 S | Zdroj: Alpine

Součástí je nadále výhradně sedmistupňová dvouspojková převodovka. Z nuly na stovku vystřelí A110 S za 4,2 sekundy a maximálně dosáhne 275 km/h. | Alpine A110 S Zdroj: Alpine

Součástí je nadále výhradně sedmistupňová dvouspojková převodovka. Z nuly na stovku vystřelí A110 S za 4,2 sekundy a maximálně dosáhne 275 km/h. | Alpine A110 S | Zdroj: Alpine

Nízká hmotnost je stále klíčovým prvkem značky. A110 S má pohotovostní hmotnost dle výbavy mezi 1102 až 1140 kg. U „eska“ čekejte i silnější brzdy Brembo (kotouče 320 mm)... | Alpine A110 S Zdroj: Alpine

Nízká hmotnost je stále klíčovým prvkem značky. A110 S má pohotovostní hmotnost dle výbavy mezi 1102 až 1140 kg. U „eska“ čekejte i silnější brzdy Brembo (kotouče 320 mm)... | Alpine A110 S | Zdroj: Alpine

...18palcová kola, pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, tužší podvozek a sportovní výfukový systém. Jinak přidává Alpine nově k volitelným prvkům S také karbonový aerodynamický paket. | Alpine A110 S Zdroj: Alpine

...18palcová kola, pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, tužší podvozek a sportovní výfukový systém. Jinak přidává Alpine nově k volitelným prvkům S také karbonový aerodynamický paket. | Alpine A110 S | Zdroj: Alpine

Pohodlněji vybavené A110 GT si tedy rovněž polepšilo o výkonnější motor, ke všemu pak nabídne i nastavitelné komfortní sedačky čalouněné kůží... | Alpine A110 S Zdroj: Alpine

Pohodlněji vybavené A110 GT si tedy rovněž polepšilo o výkonnější motor, ke všemu pak nabídne i nastavitelné komfortní sedačky čalouněné kůží... | Alpine A110 S | Zdroj: Alpine

...přední a zadní parkovací senzory (s kamerou vzadu) a podvozek naladěný k pohodlnější jízdě. Stále si však ponechává slušnou hmotnost mezi 1119 až 1140 kg. | Alpine A110 S Zdroj: Alpine

...přední a zadní parkovací senzory (s kamerou vzadu) a podvozek naladěný k pohodlnější jízdě. Stále si však ponechává slušnou hmotnost mezi 1119 až 1140 kg. | Alpine A110 S | Zdroj: Alpine

Nakonec se odlišuje standardní Alpine A110, která používá slabší variantu osmnáctistovky, naladěnou na původních 252 koní (185 kW) a 320 N.m točivého momentu. | Alpine A110 S Zdroj: Alpine

Nakonec se odlišuje standardní Alpine A110, která používá slabší variantu osmnáctistovky, naladěnou na původních 252 koní (185 kW) a 320 N.m točivého momentu. | Alpine A110 S | Zdroj: Alpine

Standardem jsou menší 17palcová kola, sportovní sedačky, brzdy Brembo s menšími kotouči (292 mm) a rovněž jako S pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 a hmotnost v rozmezí 1102-1140 kg. | Alpine A110 S Zdroj: Alpine

Standardem jsou menší 17palcová kola, sportovní sedačky, brzdy Brembo s menšími kotouči (292 mm) a rovněž jako S pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 a hmotnost v rozmezí 1102-1140 kg. | Alpine A110 S | Zdroj: Alpine

Bez ohledu na zvolenou variantu se sporťák dočkal po modernizaci schopnějšího 7palcového infotainmentu s podporou Android Auto, Apple CarPlay a aktualizací na dálku (tzv. over-the-air). | Alpine A110 S Zdroj: Alpine

Bez ohledu na zvolenou variantu se sporťák dočkal po modernizaci schopnějšího 7palcového infotainmentu s podporou Android Auto, Apple CarPlay a aktualizací na dálku (tzv. over-the-air). | Alpine A110 S | Zdroj: Alpine

Jinak značka rozšiřuje i možnosti příplatkové výbavy a paketů pro jednotlivé verze A110, například S lze mít nyní ve dvoubarevném lakování s černou střechou. | Alpine A110 S Zdroj: Alpine

Jinak značka rozšiřuje i možnosti příplatkové výbavy a paketů pro jednotlivé verze A110, například S lze mít nyní ve dvoubarevném lakování s černou střechou. | Alpine A110 S | Zdroj: Alpine

Ve Francii nastoupí vylepšená Alpine A110 do prodeje od 1. prosince. Základní A110 odstartuje na ceně 59.500 eur (asi 1,52 milionu korun)... | Alpine A110 GT Zdroj: Alpine

Ve Francii nastoupí vylepšená Alpine A110 do prodeje od 1. prosince. Základní A110 odstartuje na ceně 59.500 eur (asi 1,52 milionu korun)... | Alpine A110 GT | Zdroj: Alpine

...A110 GT začne od 69.500 eur (asi 1,77 milionu korun), kdežto vrcholné A110 S vyjde na minimálně 71.500 eur (asi 1,82 milionu korun). | Alpine A110 GT Zdroj: Alpine

...A110 GT začne od 69.500 eur (asi 1,77 milionu korun), kdežto vrcholné A110 S vyjde na minimálně 71.500 eur (asi 1,82 milionu korun). | Alpine A110 GT | Zdroj: Alpine

 | Alpine A110 GT Zdroj: Alpine

 | Alpine A110 GT | Zdroj: Alpine

 | Alpine A110 GT Zdroj: Alpine

 | Alpine A110 GT | Zdroj: Alpine

 | Alpine A110 GT Zdroj: Alpine

 | Alpine A110 GT | Zdroj: Alpine

 | Alpine A110 Zdroj: Alpine

 | Alpine A110 | Zdroj: Alpine

 | Alpine A110 Zdroj: Alpine

 | Alpine A110 | Zdroj: Alpine

 | Alpine A110 Zdroj: Alpine

 | Alpine A110 | Zdroj: Alpine

 | Alpine A110 Zdroj: Alpine

 | Alpine A110 | Zdroj: Alpine

 | Alpine A110 Zdroj: Alpine

 | Alpine A110 | Zdroj: Alpine

 | Alpine A110 Zdroj: Alpine

 | Alpine A110 | Zdroj: Alpine

Základem je nyní standardní A110 (dříve s dodatkem Pure), komfortnější verzi Legende nahrazuje A110 GT a vrcholem zůstává přiostřené A110 S. | Alpine A110 S Zdroj: Alpine
Základem sporťáku je pořád 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec původem z Renaultu Megane R.S. | Alpine A110 S Zdroj: Alpine
Po modernizaci ale ve vrcholném S a GT produkuje výkon rovných 300 koní (221 kW) a točivý moment 340 N.m – oproti dřívějším hodnotám 292 koní (215 kW) a 320 N.m. | Alpine A110 S Zdroj: Alpine
Součástí je nadále výhradně sedmistupňová dvouspojková převodovka. Z nuly na stovku vystřelí A110 S za 4,2 sekundy a maximálně dosáhne 275 km/h. | Alpine A110 S Zdroj: Alpine
24
Fotogalerie

Alpine A110 má po faceliftu: Vrcholné esko teď má 300 koní, stále nic neváží

O styling Alpine příliš nejde, hlavními novinkami jsou vyšší výkon a schopnější infotainment.

Francouzská Alpine sice pod střechou Renaultu míří k elektrifikaci, současný lehký sporťák A110 ale ještě zůstane nějakou dobu v prodeji. Taky proto si značka připravila modernizaci, v rámci které navíc upravuje portfolio specifikací modelu. Základem je nyní standardní A110 (dříve s dodatkem Pure), komfortnější verzi Legende nahrazuje A110 GT a vrcholem zůstává přiostřené A110 S.

Základem sporťáku je pořád 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec původem z Renaultu Megane R.S. Po modernizaci ale ve vrcholném S a GT produkuje výkon rovných 300 koní (221 kW) a točivý moment 340 N.m – oproti dřívějším hodnotám 292 koní (215 kW) a 320 N.m. Součástí je nadále výhradně sedmistupňová dvouspojková převodovka. Z nuly na stovku vystřelí A110 S za 4,2 sekundy a maximálně dosáhne 275 km/h.

Nízká hmotnost je stále klíčovým prvkem značky. A110 S má pohotovostní hmotnost dle výbavy mezi 1102 až 1140 kg. U „eska“ čekejte i silnější brzdy Brembo (kotouče 320 mm), 18palcová kola, pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, tužší podvozek a sportovní výfukový systém. Jinak přidává Alpine nově k volitelným prvkům S také karbonový aerodynamický paket.

Pohodlněji vybavené A110 GT si tedy rovněž polepšilo o výkonnější motor, ke všemu pak nabídne i nastavitelné komfortní sedačky čalouněné kůží, přední a zadní parkovací senzory (s kamerou vzadu) a podvozek naladěný k pohodlnější jízdě. Stále si však ponechává slušnou hmotnost mezi 1119 až 1140 kg.

Nakonec se odlišuje standardní Alpine A110, která používá slabší variantu osmnáctistovky, naladěnou na původních 252 koní (185 kW) a 320 N.m točivého momentu. Standardem jsou menší 17palcová kola, sportovní sedačky, brzdy Brembo s menšími kotouči (292 mm) a rovněž jako S pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 a hmotnost v rozmezí 1102-1140 kg.

Bez ohledu na zvolenou variantu se sporťák dočkal po modernizaci schopnějšího 7palcového infotainmentu s podporou Android Auto, Apple CarPlay a aktualizací na dálku (tzv. over-the-air). Jinak značka rozšiřuje i možnosti příplatkové výbavy a paketů pro jednotlivé verze A110, například S lze mít nyní ve dvoubarevném lakování s černou střechou.

Ve Francii nastoupí vylepšená Alpine A110 do prodeje od 1. prosince. Základní A110 odstartuje na ceně 59.500 eur (asi 1,52 milionu korun), A110 GT začne od 69.500 eur (asi 1,77 milionu korun), kdežto vrcholné A110 S vyjde na minimálně 71.500 eur (asi 1,82 milionu korun).

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Doporučujeme

Články odjinud