Vrcholné Levante Trofeo s 3,8litrovým twin-turbo osmiválcem o výkonu 434 kW (590 koní) bylo uvedeno již letos v březnu. Tuto nejvýkonnější verzi italského SUV ovšem nyní doplňuje lehce podladěná a komfortněji zaměřená varianta GTS.
Nové Levante GTS používá stejný motor V8, jaký najdete v nejvýkonnějším Trofeu nebo vlajkové limuzíně Quattroporte GTS. Dvakrát přeplňovaná 3,8litrová jednotka je tedy opět stavěná u Ferrari v Maranellu.
GTS nabídne o trochu slabších 404 kW (550 koní) a 730 Nm točivého momentu. Zatímco tedy výkon vůči Trofeu klesl o 30 kW (40 koní), točivý moment zůstal na stejné hodnotě a nadále putuje přes osmistupňovou převodovku na všechna kola. Při běžné jízdě je ale stále upřednostňován pohon jen zadních kol.
Zrychlení SUV z nuly na 100 km/h je otázkou 4,2 sekundy, kdežto maximální rychlost činí 292 km/h. Jen pro srovnání, Trofeo se pyšní 3,9 sekundami a rovnými 300 km/h. Rozdíl v dynamických schopnostech obou variant je tedy docela zanedbatelný.
Maserati poté mluví o vyladění podvozku, který má v Levante GTS zajistit jízdní požitek rovný opravdovým vozům třídy „Gran Turismo“. Vzduchové odpružení má tedy nabídnout o trochu sportovnější charakter, nicméně bez ztráty komfortu.
Uvnitř najdete standardně polstrování prémiovou kůží, audiosystém Harman Kardon se 14 reproduktory, karbonové dekory na palubní desce a středovém tunelu nebo sportovní pedály. Zvenku si všimnete nižších nárazníků vpředu i vzadu a třeba nového designu 20palcových litých kol. Ve výbavě nechybí ani adaptivní LED Matrix světlomety.
Maserati Levante GTS se naživo představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Přesné datum uvedení na trh prozatím neznáme. Cenovky mají v zahraniční startovat na v přepočtu 2,7 milionech korun.