S nálepkou nejrychlejšího a nejsilnějšího Porsche 911 všech dob se Porsche 911 GT2 RS nyní stalo také nezpochybnitelným pánem Nürburgringu. Tedy pokud se bavíme o sériových silničních vozech s pohonem zadních kol. Cílem Porsche bylo zajet kolo v Zeleném peklu za méně než 7 minut a 5 sekund a toto předsevzetí Porsche 911 GT2 RS překonalo o 17,7 sekundy.
Úkolem vypořádat se s náročnou tratí byli pověřeni tovární jezdec Porsche Nick Tandy a zkušební pilot Lars Kern. Se dvěma totožnými vozy GT2 RS na to měli oba pouhých pět kol. Kern nakonec zvládl zajet nejrychlejší kolo náročné 20,6 kilometrové závodní dráhy za neuvěřitelných 6 minut a 47,3 sekundy s průměrnou rychlostí 184,11 km/h!
Kernův výkon znamená, že 911 GT2 RS je na „Ringu“ o 10 sekund rychleji než Porsche 918 Spyder, které 4. září 2013 zajelo své rekordní kolo za 6:57 sekundy.
Zatímco Porsche uvádí, že 911 GT2 RS vytvořilo „nový rekord pro homologované závodní vozy“, je třeba uvést, že McLaren P1 LM zajel na začátku letošního roku stejný okruh za 6 minut a 43,2 sekundy. Nemluvě o plně elektrickém voze Nio EP9 a jeho času 6:45,9 sekundy. Ovšem jak McLaren, tak Nio nejsou úplně sériovými vozy, jelikož výroba prvního je omezena na pět vozů, zatímco druhý vznikne v 16 exemplářích (6 pro investory a 10 pro zákazníky).
Kdybychom chtěli porovnat 911 GT2 RS s jiným běžným sériovým automobilem této kategorie, muselo by to být Lamborghini Huracan Performante, který je jeho nejbližším konkurentem. Huracan Performante, řízený testovacím pilotem Marcem Mapellim, zvládl jedno kolo v 5. říjnu 2016 za 6:52,01 sekundy. Lars Kern i Nick Tandy ho překonali hned v prvním měřeném pokusu.
Porsche neuvedlo, kolik kusů modelu 911 GT2 RS vznikne, ale určitě jich bude mnohem víc, než McLarenu P1 LM a EP9 dohromady. Mluví se o sérii 1000 kusů.
Na video z měřeného kola se podívejte zde: