Transformace modelového portfolia v duchu elektromobility vyřadila z trhu řadu zavedených modelů. Foto: Volkswagen

Transformace modelového portfolia v duchu elektromobility vyřadila z trhu řadu zavedených modelů. | Foto: Volkswagen

S rozmachem rodiny ID. u Volkswagenu, která již celosvětově přinesla půl milionu objednávek, vyvstal otazník i nad oblíbeným Golfem. Zdroj: Volkswagen

S rozmachem rodiny ID. u Volkswagenu, která již celosvětově přinesla půl milionu objednávek, vyvstal otazník i nad oblíbeným Golfem. | Zdroj: Volkswagen

Jeho osmá generace má plánovaný životní cyklus maximálně do roku 2028. Zdroj: Volkswagen

Jeho osmá generace má plánovaný životní cyklus maximálně do roku 2028. | Zdroj: Volkswagen

Facelift můžeme očekávat během dvou let. Foto: Volkswagen

Facelift můžeme očekávat během dvou let. | Foto: Volkswagen

Pokud by Golf zůstal věrný tradici spalovacího motoru, devátá generace by jen těsně splnila spodní hranici sedmiletého života, protože k roku 2035 má skončit v Evropě prodej automobilů se spalovacím motorem. Zdroj: Volkswagen

Pokud by Golf zůstal věrný tradici spalovacího motoru, devátá generace by jen těsně splnila spodní hranici sedmiletého života, protože k roku 2035 má skončit v Evropě prodej automobilů se spalovacím motorem. | Zdroj: Volkswagen

Navíc investice spojené s vývojem technologií pro plnění normy Euro 7 by přidaly na cenovce dalších odhadem 75.000 až 125.000 Kč. Foto: Samuel Mareček

Navíc investice spojené s vývojem technologií pro plnění normy Euro 7 by přidaly na cenovce dalších odhadem 75.000 až 125.000 Kč. | Foto: Samuel Mareček

Tím by se výrazně snížila jeho konkurenceschopnost v segmentu. Foto: Volkswagen

Tím by se výrazně snížila jeho konkurenceschopnost v segmentu. | Foto: Volkswagen

Podle posledních informací však Thomas Schafer našel pro Golf alternativní plán. Zdroj: Volkswagen

Podle posledních informací však Thomas Schafer našel pro Golf alternativní plán. | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen se obecně nechce zbavovat jmen dlouhodobě tvořících jeho image. Foto: Volkswagen

Volkswagen se obecně nechce zbavovat jmen dlouhodobě tvořících jeho image. | Foto: Volkswagen

Vždyť s 2 840 registracemi jde o nejprodávanější model českého trhu. Foto: Volkswagen

Vždyť s 2 840 registracemi jde o nejprodávanější model českého trhu. | Foto: Volkswagen

Podle Schafera bude tradice Golfu pokračovat začleněním do elektrické řady ID., na níž si už zákazníci zvykli. Foto: Volkswagen

Podle Schafera bude tradice Golfu pokračovat začleněním do elektrické řady ID., na níž si už zákazníci zvykli. | Foto: Volkswagen

Ačkoliv rodina ID. převážně používá číselná označení, ID.Buzz je důkazem, že i historicky zavedené modely zde májí své místo. Zdroj: Volkswagen

Ačkoliv rodina ID. převážně používá číselná označení, ID.Buzz je důkazem, že i historicky zavedené modely zde májí své místo. | Zdroj: Volkswagen

Někoho možná napadne, jestli je vzhledem k existenci ID.3 místo pro dvě podobná auta. Foto: Petr Homolka

Někoho možná napadne, jestli je vzhledem k existenci ID.3 místo pro dvě podobná auta. | Foto: Petr Homolka

Thomas Schafer však potvrdil, že oba vozy zůstanou zachovány, jelikož ID.3 nikdy nebylo plánováno jako nástupce Golfu. Zdroj: Volkswagen

Thomas Schafer však potvrdil, že oba vozy zůstanou zachovány, jelikož ID.3 nikdy nebylo plánováno jako nástupce Golfu. | Zdroj: Volkswagen

Ten se zařadí mezi něj a připravovaný menší model ID.2. Foto: Samuel Mareček

Ten se zařadí mezi něj a připravovaný menší model ID.2. | Foto: Samuel Mareček

Trojka tam bude s trochou představivosti fungovat jako Golf Plus. Foto: Samuel Mareček

Trojka tam bude s trochou představivosti fungovat jako Golf Plus. | Foto: Samuel Mareček

Nutno podotknout, že současný Golf je sice o 23 mm delší (4 284 mm), ale zároveň je o 20 mm užší (1 789 mm) a o 96 mm nižší (1 456 mm) než ID.3. Foto: Samuel Mareček

Nutno podotknout, že současný Golf je sice o 23 mm delší (4 284 mm), ale zároveň je o 20 mm užší (1 789 mm) a o 96 mm nižší (1 456 mm) než ID.3. | Foto: Samuel Mareček

Další změny v proporcích Golfu jistě přinese nová platforma SSP, která nahradí MEB EV. Foto: Samuel Mareček

Další změny v proporcích Golfu jistě přinese nová platforma SSP, která nahradí MEB EV. | Foto: Samuel Mareček

S rozmachem rodiny ID. u Volkswagenu, která již celosvětově přinesla půl milionu objednávek, vyvstal otazník i nad oblíbeným Golfem. Zdroj: Volkswagen
Jeho osmá generace má plánovaný životní cyklus maximálně do roku 2028. Zdroj: Volkswagen
Facelift můžeme očekávat během dvou let. Foto: Volkswagen
Pokud by Golf zůstal věrný tradici spalovacího motoru, devátá generace by jen těsně splnila spodní hranici sedmiletého života, protože k roku 2035 má skončit v Evropě prodej automobilů se spalovacím motorem. Zdroj: Volkswagen
18
Fotogalerie

Volkswagen Golf bude žít dál, elektromobily ho prozatím nevyženou. Nová generace bude členem rodiny ID.

Volkswagen má v budoucnosti Golfu jasno. Přežije!

Transformace modelového portfolia v duchu elektromobility vyřadila z trhu řadu zavedených modelů. S rozmachem rodiny ID. u Volkswagenu, která již celosvětově přinesla půl milionu objednávek, vyvstal otazník i nad oblíbeným modelem Golf.

Jeho osmá generace má plánovaný životní cyklus maximálně do roku 2028. Facelift můžeme očekávat během dvou let. Pokud by Golf zůstal věrný tradici spalovacího motoru, devátá generace by jen těsně splnila spodní hranici sedmiletého života, protože k roku 2035 má skončit v Evropě prodej automobilů se spalovacím motorem. Navíc investice spojené s vývojem technologií pro plnění normy Euro 7 by přidaly na cenovce dalších odhadem 75.000 až 125.000 Kč. Tím by se výrazně snížila jeho konkurenceschopnost v segmentu.

Podle posledních informací však Thomas Schäfer našel pro Golf alternativní plán. Volkswagen se obecně nechce zbavovat jmen dlouhodobě tvořících jeho image. Vždyť s 2840 registracemi jde za prvních deset měsíců letošního roku o nejprodávanější model značky na českém trhu.

Podle Schäfera bude tradice Golfu pokračovat začleněním do elektrické řady ID., na níž si už zákazníci zvykli. Ačkoliv rodina ID. převážně používá číselná označení, ID.Buzz je důkazem, že i historicky zavedené modely zde májí své místo. Někoho možná napadne, jestli je vzhledem k existenci ID.3 místo pro dvě podobná auta.

Thomas Schäfer však potvrdil, že oba vozy zůstanou zachovány, jelikož ID.3 nikdy nebylo plánováno jako nástupce Golfu. Ten se zařadí mezi něj a připravovaný menší model ID.2. Trojka tak bude s trochou představivosti fungovat jako Golf Plus. Nutno podotknout, že současný Golf je sice o 23 mm delší (4284 mm), ale zároveň je o 20 mm užší (1789 mm) a o 96 mm nižší (1456 mm) než ID.3. Další změny v proporcích Golfu jistě přinese nová platforma SSP, která nahradí MEB EV.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud