32
Fotogalerie

Suzuki Kizashi: dvě svérázné studie

Automobilka Suzuki v New Yorku představila nové koncepty EcoCharge a Apex, oba odvozené od sériového sedanu Kizashi.

Kizashi EcoCharge

Jak je již podle jména EcoCharge jasné, tento prototyp je zaměřen na minimalizaci spotřeby paliva. Kizashi EcoCharge je hybridem, ačkoli jde zatím jen o studii, Suzuki chce hybridní provedení Kizashi brzy uvést do sériové výroby. Na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku se představil vybaven zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem s výkonem 144 koní (106 kW) doplněným kapalinou chlazeným elektromotorem o výkonu 20 koní (15 kW), který je napájen z li-ionového akumulátoru. Pro další zlepšení účinnosti je studie Kizashi EcoCharge opatřena také regenerativním brzděním, soustavou start/stop nebo populárními pneumatikami se sníženým valivým odporem.

Suzuki Kizashi EcoCharge 06.jpg Suzuki Kizashi EcoCharge 02.jpg Suzuki Kizashi EcoCharge 05.jpg 
Suzuki Kizashi EcoCharge 04.jpg Suzuki Kizashi EcoCharge 01.jpg Suzuki Kizashi EcoCharge 10.jpg

Ačkoli Suzuki neuvedla žádné podrobné hodnoty, tento koncept má mít v porovnání se sériovým sedanem Suzuki Kizashi 2,4i spotřebu nižší o 25 %, ovšem při zachování dynamických vlastností. Aby bylo všem jasné, že jde jen o studii, dostalo Kizashi EcoCharge také upravený zevnějšek. Za zmínku stojí hlavně speciální matově bílý lak, okrasné namodralé doplňky, upravené přední světlomety a specifická litá kola.

Suzuki Kizashi EcoCharge 07.jpg Suzuki Kizashi EcoCharge 08.jpg Suzuki Kizashi EcoCharge 11.jpg
Suzuki Kizashi EcoCharge 03.jpg Suzuki Kizashi EcoCharge 09.jpg Suzuki Kizashi EcoCharge 12.jpg

Kizashi Apex Concept

Druhou z nových studií je Kizashi Apex Concept, který se oproti EcoCharge soustředí čistě na jízdní výkony a naznačuje jisté spojení s úspěšnými závodními motocykly Suzuki. O jeho pohon se stará modifikovaný standardní čtyřválec s objemem 2,4 l, který těží z předností turbodmychadla Garrett, chladičem stlačovaného vzduchu vzduch/kapalina a elektronického ovládání přetlaku a dosahuje výkonu až 300 koní (221 kW). Úpravy pohonné jednotky jsou doplněny modifikacemi karoserie v barevném spektru stávajících závodních motocyklů Suzuki GSX-R. Připomeňme, že jiný prototyp Suzuki Kizashi Turbo se představil již záhy po debutu řady Kizashi.

Suzuki Kizashi Apex 13.JPG Suzuki Kizashi Apex 06.JPG Suzuki Kizashi Apex 02.JPG
Suzuki Kizashi Apex 07.JPG Suzuki Kizashi Apex 08.JPG Suzuki Kizashi Apex 11.JPG

Na Kizashi Apex Concept si všimneme třeba předních světlometů HID převzatých z evropské verze, zatmavených zadních svítilen a devatenáctipalcových ráfků obutých do pneumatik Yokohama S.Drive o rozměrech 245/35 R19. Interiér dostal sportovní sedadla a částečné čalounění bleděmodrou Alcantarou, kterou najdeme na středech sedadel a částech věnce volantu. Pokud patříte k příznivcům sedanu Suzuki Kizashi a tento sportovně střižený koncept se vám líbí, máme pro vás bohužel špatnou zprávu: nic zatím nenaznačuje, že by automobilka Suzuki počítala se sériovou výrobou čehokoli podobného…   

Suzuki Kizashi Apex 14.JPG Suzuki Kizashi Apex 01.JPG Suzuki Kizashi Apex 15.JPG
Suzuki Kizashi Apex 20.JPG Suzuki Kizashi Apex 03.JPG Suzuki Kizashi Apex 05.JPG
Suzuki Kizashi Apex 16.JPG Suzuki Kizashi Apex 09.JPG Suzuki Kizashi Apex 04.JPG
Suzuki Kizashi Apex 10.JPG Suzuki Kizashi Apex 12.JPG Suzuki Kizashi Apex 19.JPG
Suzuki Kizashi Apex 17.JPG Suzuki Kizashi Apex 18.JPG

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Doporučujeme

Články odjinud