Ladičská společnost Novitec Rosso zapracovala na modelu 599 GTO a z jeho útrob přeplňováním vykřesala velmi slušných 888 koní.
Firma Novitec Rosso není ve světě ladění špičkových automobilů žádným nováčkem a těší se značnému respektu, a to především v případě strojů značky Ferrari. Možná si někteří z čtenářů vzpomenou na předloňský prosinec, kdy tato společnost představila model Ferrari California Novitec Rosso opatřený výrazným bodykitem a motorem posíleným na rovných 500 koní. Za pouhé tři měsíce však vyvinuli další projekt na stejné téma, tentokrát Ferrari Californii firma Novitec Rosso nabídla až 606 koní. A abychom byli kompletní, vloni se na trhu objevilo temně elegantní kupé Ferrari 612 Scaglietti Novitec Rosso s kouřovými světly a výkonem 565 koní.
Společnost Novitec Rosso však pro autosalon v Ženevě připravila opravdovou specialitu, jejímž základem se stalo v současnosti nejsilnější sériové Ferrari, model 599 GTO. Pánům z Novitecu však nebyly jeho standardní parametry dost, takže se rozhodli představit vlastní interpretaci. Proto osadili standardní, atmosféricky plněný vidlicový dvanáctiválec dvojicí mechanických přeplňovacích kompresorů, které se podílejí na nárůstu výkonu z výchozích 670 koní (493 kW) až na magických 888 koní (653 kW). Špička točivého momentu pak poskočila z 620 při 6 500 ot./min. až na 860 Nm při ot./min.
Z klidu na 200 km/h novinka z dílen Novitecu zrychlí za působivých 9,1 s, nicméně ostatní běžné dynamické parametry kupodivu nijak oslnivé nejsou. Sprint z 0 na 100 km/h proběhne za 3,2 s, což je jen o 0,15 s lepší výsledek než u standardního provedení, podobně decentní je nárůst nejvyšší rychlosti na 340 km/h. Podvozek byl opatřen tužšími pružinami (což zní v případě již beztak pěkně ostrého Ferrari 599 GTO poněkud bizarně…) a litými koly, která údajně patří k vůbec nejlehčím na světě. Přední ráfky s průměrem 21 palců váží každý jen 10 kg, ty zadní mají průměr 22 palců a vyznačují se hmotností 13,8 kg. Zvláště v městském provozu majitel tohoto stroje ocení možnost dočasně zvýšit světlou výšku na přední nápravě o 40 mm a předejít zbytečným kontaktům s retardéry a dalšími nerovnostmi.
Karoserie novinky od Novitecu je lakována stříbrnou metalízou a doplněna příčným žlutým pruhem přes kapotu a bílými kruhy na dveřích, čímž se pokouší vzdát hold legendárnímu stroji Ferrari 250 GTO, který vyhrál Tour de France v roce 1964. Dále stojí za zmínku žlutě zbarvené brzdiče a zatmavené kryty zadních svítilen a bočních blikačů, jež se stávají typickým rysem strojů Ferrari z dílen Novitec Rosso.