Americká automobilka s čínskými vlastníky, jejich automobil používá techniku od BMW a karoserii navrhla Pininfarina. Bude tohle fungovat?
Jméno Karma vám určitě něco říká. Americká značka vznikla po krachu automobilky Fisker Automotive, jejíž pilotním modelem bylo GT Karma. Znovuzrozená automobilka si vzala jméno modelu za své a nyní uvede svůj další model.
Premiéra bude na šanghajském autosalonu, který začíná v úterý 16. dubna. Model, který se jmenuje Revero, se stane jakýmsi nástupcem již zmíněného Fiskeru Karma. Elektrické pohonné ústrojí má být kompletně přepracované. O výkonu zatím nepadlo ani slovo, ale z 0 na 96 km/h to má trvat 4,5 sekundy.
Jenže o elektromobil taky tak úplně nepůjde. Pod kapotou bude ještě dvakrát přeplňovaný tříválec BMW, který bude sloužit jako generátor elektrické energie. Ohledně této věci se toho také zatím moc neví. Karma prý ale s BMW spolupracuje již čtvrtým rokem. Dává nám to ale vzpomenout na supersport BMW i8, který pohání stejně koncipovaná jednotka.
V i8 dává tento motor výkon 170 kW (231 koní) a 320 N.m točivého momentu. Jaké hodnoty ale nabídne v Karmě a jaké budou celkové hodnoty výkonu soustavy zatím nikdo neví. Na oficiální odhalení sportovního GT, kterému karoserii navrhla Pininfarina, si budeme muset ještě dva týdny počkat.