Jedenáctá generace japonské legendy umí skvěle zatáčet i ve své civilní hybridní formě. Pochvalu dostala za precizní řízení.
Nový Civic je na českém trhu již od konce června letošního roku. Pohání ho výhradně hybridní ústrojí s dvěma elektromotory a dvoulitrovým čtyřválcem, které dává solidních 135 kW (184 k) a 315 Nm. Mezigeneračně došlo k mnoha změnám, které mají přinést nejen větší bezpečnost, ale také lepší ovladatelnost. Rozvor narostl o 35 milimetrů, skrze celý vůz jsou použity výztuhy a hmotnost šetří například i víko kufru z kompozitu nebo hliníková přední kapota. Tuhost karoserie se oproti minulé verzi zvýšila o 19 procent.
Nyní se na japonský stroj podívali kolegové ze španělského magazínu km77.com a podrobili ho losímu testu a slalomu, jimiž dle přesně dané metodiky zkoušejí všechny žhavé novinky. Výsledky jsou proto založené na faktech a měřeních, dá se jim plně věřit. Do vyhýbacího manévru Civic poslali v rychlosti 77 km/h a i když při prvních několika pokusech srazili kužely, než si zvykli na reakce řízení, po chvíli vůz projel šikanou tak, jak má.
Za zmínku dle španělských novinářů stojí malé náklony karoserie, jichž si můžeme všimnout na zpomalených záběrech. Zároveň upozorňují, že při manévru není příliš znát hmotnost, která v této konkrétní specifikaci (na 18“ kolech s pneu Michelin Pilot Sport 4) činí 1517 kilogramů. Řízení je přesné a dobře spolupracuje s obutím s dostatkem přilnavosti. Zásahy stabilizačního systému jsou prý mírné.
Slalom pak opět potvrzuje, že aktuální Civic díky své obratnosti působí jako mnohem lehčí auto. To je potěšující zjištění - na hezké svezení tedy zřejmě nebude zapotřebí pouze ostrý Civic Type-R.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E