Automobilka Toyota uvedla  vodíkový model Mirai  ve specifikaci pro evropský trh. Zdroj: Toyota Europe

Automobilka Toyota uvedla vodíkový model Mirai ve specifikaci pro evropský trh. | Zdroj: Toyota Europe

Kompletně předělaná druhá generace vodíkového sedanu s pohonem zadních kol se poprvé představila na konci listopadu loňského roku.  Zdroj: Toyota Europe

Kompletně předělaná druhá generace vodíkového sedanu s pohonem zadních kol se poprvé představila na konci listopadu loňského roku.  | Zdroj: Toyota Europe

Toyota nyní upřesňuje výkon, výbavu a dělí se s námi s novými fotografiemi evropské verze. Zdroj: Toyota Europe

Toyota nyní upřesňuje výkon, výbavu a dělí se s námi s novými fotografiemi evropské verze. | Zdroj: Toyota Europe

Evropská  Toyota Mirai  má elektromotor o výkonu 184 koní, dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za devět sekund a dosáhne maximální rychlosti 175 km/h. Zdroj: Toyota Europe

Evropská Toyota Mirai má elektromotor o výkonu 184 koní, dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za devět sekund a dosáhne maximální rychlosti 175 km/h. | Zdroj: Toyota Europe

Vodíkové nádrže jsou tři o celkové kapacitě 5,6 kg. Jedna je mezi řidičem a spolujezdcem a další dvě pod pasažéry vzadu. Zdroj: Toyota Europe

Vodíkové nádrže jsou tři o celkové kapacitě 5,6 kg. Jedna je mezi řidičem a spolujezdcem a další dvě pod pasažéry vzadu. | Zdroj: Toyota Europe

Jen pro porovnání uvádíme, že vodíkový  Hyundai Nexo  pojme do třech nádrží celkem 6,33 kg. Zdroj: Toyota Europe

Jen pro porovnání uvádíme, že vodíkový Hyundai Nexo pojme do třech nádrží celkem 6,33 kg. | Zdroj: Toyota Europe

Zatímco ale dojezd hyundaie činí 633 km, Toyota u svého nového modelu uvádí až 650 km. Zdroj: Toyota Europe

Zatímco ale dojezd hyundaie činí 633 km, Toyota u svého nového modelu uvádí až 650 km. | Zdroj: Toyota Europe

Proces tankování zabere zhruba pět minut. Nový Mirai také nabídne mnohem více prostoru pro posádku díky nové platformě GA-L. Zdroj: Toyota Europe

Proces tankování zabere zhruba pět minut. Nový Mirai také nabídne mnohem více prostoru pro posádku díky nové platformě GA-L. | Zdroj: Toyota Europe

Evropští zákazníci budou mít na výběr ze třech výbav - Mid, High a High+. Zdroj: Toyota Europe

Evropští zákazníci budou mít na výběr ze třech výbav - Mid, High a High+. | Zdroj: Toyota Europe

Již ve standardu jsou 19palcová kola, infotainment s úhlopříčkou 12,3“, Bi-LED přední světlomety s funkcí automatického přepínání dálkového svícení, dvouzónovou klimatizaci, osmipalcový digitální přístrojový štít a vyhřívaná přední sedadla. Zdroj: Toyota Europe

Již ve standardu jsou 19palcová kola, infotainment s úhlopříčkou 12,3“, Bi-LED přední světlomety s funkcí automatického přepínání dálkového svícení, dvouzónovou klimatizaci, osmipalcový digitální přístrojový štít a vyhřívaná přední sedadla. | Zdroj: Toyota Europe

Výbava High do vozu přidává ještě čalounění sedadel syntetickou kůží, kamerový systém okolo celého vozu, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, hlídání slepého úhlu či ambientní osvětlení interiéru. Zdroj: Toyota Europe

Výbava High do vozu přidává ještě čalounění sedadel syntetickou kůží, kamerový systém okolo celého vozu, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, hlídání slepého úhlu či ambientní osvětlení interiéru. | Zdroj: Toyota Europe

Vyhřívaný je pak vedle sedadel i volant a při couvání z parkovacího místa vám hlídají projíždějící auta senzory. Zdroj: Toyota Europe

Vyhřívaný je pak vedle sedadel i volant a při couvání z parkovacího místa vám hlídají projíždějící auta senzory. | Zdroj: Toyota Europe

Takzvaná plná palba je verze High+, která vůz osadí 20palcovými koly, které jsou k vidění na propagačních fotografiích. Zdroj: Toyota Europe

Takzvaná plná palba je verze High+, která vůz osadí 20palcovými koly, které jsou k vidění na propagačních fotografiích. | Zdroj: Toyota Europe

Dále přidá pevné panoramatické okno, digitální vnitřní zpětné zrcátko, head-up displej, třízónovou klimatizaci a sedadla mají vedle vyhřívání i funkci chlazení.  Zdroj: Toyota Europe

Dále přidá pevné panoramatické okno, digitální vnitřní zpětné zrcátko, head-up displej, třízónovou klimatizaci a sedadla mají vedle vyhřívání i funkci chlazení.  | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 Zdroj: Toyota Europe

Toyota Mirai 2021 | Zdroj: Toyota Europe

Kompletně předělaná druhá generace vodíkového sedanu s pohonem zadních kol se poprvé představila na konci listopadu loňského roku.  Zdroj: Toyota Europe
Toyota nyní upřesňuje výkon, výbavu a dělí se s námi s novými fotografiemi evropské verze. Zdroj: Toyota Europe
Evropská  Toyota Mirai  má elektromotor o výkonu 184 koní, dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za devět sekund a dosáhne maximální rychlosti 175 km/h. Zdroj: Toyota Europe
Vodíkové nádrže jsou tři o celkové kapacitě 5,6 kg. Jedna je mezi řidičem a spolujezdcem a další dvě pod pasažéry vzadu. Zdroj: Toyota Europe
95
Fotogalerie

Toyota v Česku vypálila Korejcům rybník. Na trh jako první uvádí vodíkový osobák

V Česku najdete celou řadu automobilek, které vodíkovému pohonu věří. Souboj o prvenství na trhu však vyhrála Toyota, která zveřejnila české ceny druhé generace modelu Mirai.

O příchodu vodíkových aut na český trh se hovoří už dlouho. Kupříkladu Hyundai představil model Nexo už před více než třemi lety a první reálnou zkušenost s českých silnic jsme získali až v letošním roce. Za sebe musím říci, že to byla zkušenost velmi zajímavá, jen bychom potřebovali více stanic pro doplnění vodíku – poblíž Prahy je jediná, není veřejně přístupná, a navíc nedokáže vyvinout potřebný tlak k tomu, aby nádrž nexa naplnila do maxima.

Nikdo dneska nedokáže přesně říct, kdy a zda vůbec u nás bude vodík dostupný tak snadno jako konvenční paliva. Možná i proto Hyundai vyčkává. Nexo už v Česku reálně provozuje, ale českou cenu můžeme zatím pouze odhadovat. Měla by se pohybovat okolo 1,8 milionu korun, to je ale informace stará přes dva roky a kdo ví, jak to bude ve skutečnosti.

Zatímco Hyundai stále čeká na správnou chvíli a sesterská Kia svůj vodíkový automobil ještě vyvíjí, české zastoupení Toyoty prochází středem a vypouští do světa české ceny druhé generace vodíkového modelu Mirai. Ta první se u nás neprodávala, vyšlapala však cestičku nástupci a ten se snad brzy stane běžnou alternativou k hybridním modelům. V Česku už je dokonce i jeden kousek takříkajíc „na značkách“, zatím jsme ale neměli tu čest. Tak snad brzy.

Nejlevnější Toyota Mirai v Česku stojí 1.700.000 Kč (linie Comfort). Za tuto cenu dostanete necelých 5 metrů dlouhý a 1,9 tuny vážící sedan se zadním pohonem, výkonem 134 kW (182 koní), točivým momentem 300 N.m, maximální rychlostí 175 km/h a schopností zrychlit z nuly na stovku za 9 sekund. Spotřeba činí 0,79 - 0,89 kg vodíku na 100 kilometrů, takže při ceně 120 Kč za kilo vodíku se pohybujeme okolo koruny na ujetý kilometr. Tedy za předpokladu, že bude kde natankovat.

Výbava verze Comfort je na úrovni. Zahrnuje sedm airbagů, adaptivní tempomat, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní parkovací kameru, elektricky ovládané víko kufru, bezklíčové odemykání, bi-LED světlomety, 19″ litá kola, obležení interiéru imitující kůži, vyhřívaná přední sedadla, audio JBL se 14 reproduktory nebo navigaci s 12,3″ dotykovým displejem.

Linie Executive vychází o 100.000 Kč dráž. Oproti výbavě Comfort dostanete například elektricky nastavitelný volant, zatmavená zadní okna, bi-LED světlomety s funkcí adaptivních dálkových světel, sedadla čalouněná syntetickou kůží či systém monitorování slepého úhlu. Kola jsou stále 19palcová, jen v jiném odstínu.

Výbavu můžete dále rozšířit o paket VIP za 200.000 Kč. Zahrnuje třízónovou klimatizaci, head-up displej, litá 20“ kola, čalounění perforovanou kůží, vyhřívaná zadní a ventilovaná přední i zadní sedadla, zadní loketní opěrku s displejem pro ovládání rádia a klimatizace či digitální vnitřní zpětné zrcátko.

Na výběr je ze sedmi laků karoserie, z nichž každý vychází na 22.500 Kč. Když to všechno sečteme, nejdražší Toyota Mirai druhé generace na českém trhu (Executive VUP) vychází na 2.022.500 Kč. Záruka činí 3 roky/100.000 ujetých kilometrů, za 33.900 Kč vám ji však Toyota prodlouží o 2 roky či 60.000 ujetých kilometrů, a to ve lhůtě až 6 měsíců od převzetí vozu.

Toyota Mirai II v Česku: Technická data a ceny
Největší výkon [kW] 134
Točivý moment [N.m]  300
Pohon Zadní
Max. rychlost [km/h] 175
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9
Komb. spotřeba vodíku [kg/100 km] 0,79-0,89
Dojezd [km] 650
Pohotovostní hmotnost [kg] 1900 - 1950 
Délka x šírka x výška [mm] 4975 x 1885 x 1480
Rozvor [mm] 2920
Cena Comfort [Kč] 1.700.000
Cena Executive [Kč] 1.800.000

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud