911 GT3 RS není tím nejdražším Porsche. Chvilku se ale v konfigurátoru zasněte a jste nad osmi miliony korun.
Porsche 911 GT3 RS debutovalo jako vrchol současné nabídky 992 a podařilo se mu posunout laťku zase o kus dál. Funkční aerodynamické prvky, široké možnosti nastavení (od komprese tlumení po kontrolu trakce) a mnoho karbonových dílů jsou jen několika důvody, proč tomu tak je. Jen krátce po premiéře se GT3 RS dostalo do českého konfigurátoru.
Za vůz dáte 6.415.761 Kč, je tedy levnější než 911 Turbo S Cabriolet, ale o více než milion dražší oproti standardní GT3. Základní barvy jsou čtyři, ostatní za příplatek 101.630 Kč. Jak již bylo řečeno, paket Clubsport je součástí základní výbavy a obsahuje ocelovou klec, ruční hasicí přístroj a šestibodové bezpečnostní pásy.
Zřejmě nejoblíbenějším příplatkem bude paket Weissach za 1.035.935 Kč, který obsahuje přední kapotu, střechu, křídlo a vnější kryty zpětných zrcátek z karbonu, ochrannou klec z karbonu, pádla řazení z hořčíku s magnetickou technologií, dodatečné stabilizátory na přední i zadní nápravě nebo kovaná hořčíková kola.
Karbon-keramické brzdy vyjdou minimálně na 261.530 Kč, jít můžete také do tónovaných Matrix LED světel s funkcí Porsche Dynamic Light System Plus za 100.105 Kč. Zpříjemnit si časté užívání vozu lze asistentem rozpoznávání dopravních značek za 11.861 Kč, parkovacím asistentem s kamerou za 35.218 Kč nebo audiosystémem Bose za 40.310 Kč.
Individualizaci se opět téměř žádné meze nekladou a pokud se v konfigurátoru rozvášníte, může finální cena za auto přesáhnout osm milionů korun. Na druhou stranu asi více schopnějších aut na okruhových dnech nepotkáte.
Porsche 911 GT3 RS (992): Technické údaje a česká cena |
Motor |
Boxer |
Objem [ccm] |
3996 |
Vrtání x zdvih [mm] |
102,0 x 81,5 |
Výkon [kW/ot.min] |
386/8500 |
Točivý moment [N.m/ot.min] |
465/6300 |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
1450 |
Zrychlení [s] |
3,2 |
Maximální rychlost [km/h] |
296 |
Délka x šířka x výška [mm] |
4572 x 1900 x 1322 |
Rozvor [mm] |
2457 |
Základní cena [Kč] |
6.415.761 |