Jihokorejské automobilce se vyplatilo předzásobení výrobními díly a nyní sklízí ovoce. Překvapením je silná pozice v soukromém sektoru.
Během roku 2021 registrovala automobilka Hyundai v segmentu M1 20.200 osobních vozů a dosáhla tržního podílu 9,76 %. Meziročně si tím polepšila o 26 % a stala se druhou nejprodávanější značkou na českém trhu. I přes nepřízeň koronavirové krize se tak vrátila na úroveň roku 2018. Srovnatelného tržního podílu jako v uplynulém roce navíc dosáhla naposledy před sedmi lety.
Tabulku nejprodávanějších vozů Hyundai vede s přehledem model i30 se 10.304 registracemi. To mu vyneslo čtvrté místo v absolutním pořadí. Druhým úspěchem je větší Hyundai Tucson na osmém místě.
Významného úspěchu dosáhl Hyundai mezi soukromou klientelou, které dodal 8941 automobilů a zajistil si tržní podíl ve výši 17,8 %. Do jejich rukou putovalo celkem 3806 vozů i30, čímž se stal vůbec nejoblíbenějším. SUV Tucson byl v tomto segmentu s 2934 kusy třetím nejprodávanějším.
To je důkazem, že Hyundai umí dělat nejen modely s vysokou užitnou hodnotou, ale zároveň nastavit atraktivní cenovou politiku doplněnou zajímavým financováním a doplňkovými benefity.