V pořadí šestý projekt studentů učiliště mladoboleslavské automobilky je konečně venku a veřejnost jej přijala s nadšením. Píše se o něm nejen v českých médiích, ale i v těch zahraničních. Má to jednoduchý důvod: tento gauner je totiž naprosto boží. | Škoda Mountiaq Škoda Auto

V pořadí šestý projekt studentů učiliště mladoboleslavské automobilky je konečně venku a veřejnost jej přijala s nadšením. Píše se o něm nejen v českých médiích, ale i v těch zahraničních. Má to jednoduchý důvod: tento gauner je totiž naprosto boží. | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

Stojíme se Standou Kolmanem z Auto.cz na rozpálené dráze v pražském Motole. Ihned po příchodu okolo nás projede svítivě oranžový pick-up. Upřímně, takhle na vlastní oči je to jako kdyby okolo vás projel Arnold Schwarzenegger ve filmu Komando. Určitě si tu památnou scénu s off-roadem pamatujete. | Škoda Mountiaq Škoda Auto

Stojíme se Standou Kolmanem z Auto.cz na rozpálené dráze v pražském Motole. Ihned po příchodu okolo nás projede svítivě oranžový pick-up. Upřímně, takhle na vlastní oči je to jako kdyby okolo vás projel Arnold Schwarzenegger ve filmu Komando. Určitě si tu památnou scénu s off-roadem pamatujete. | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

Škoda Mountiaq dělá docela kravál. Má přepracované výfukové ústrojí a zvuk linoucí se z výfuků zní šťavnatě. Nejlepší ale je, že nepotřebuje výfukem maskovat nedůstojné pohonné ústrojí. Pod kapotou studentského projektu je totiž benzinový motor 2.0 TSI o výkonu 140 kW (190 koní), tedy jedna z nejsilnějších jednotek z nabídky domácí značky. | Škoda Mountiaq Škoda Auto

Škoda Mountiaq dělá docela kravál. Má přepracované výfukové ústrojí a zvuk linoucí se z výfuků zní šťavnatě. Nejlepší ale je, že nepotřebuje výfukem maskovat nedůstojné pohonné ústrojí. Pod kapotou studentského projektu je totiž benzinový motor 2.0 TSI o výkonu 140 kW (190 koní), tedy jedna z nejsilnějších jednotek z nabídky domácí značky. | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

Takže pojďme k věci. Tento projekt vychází z oblíbených expedičních speciálů. Jde tedy o auto, které by mohlo jet až na konec světa. To nejlepší je, že veškeré dodatečné funkce, které auto potřebuje, aby v divočině přežilo, jsou funkční. | Škoda Mountiaq Škoda Auto

Takže pojďme k věci. Tento projekt vychází z oblíbených expedičních speciálů. Jde tedy o auto, které by mohlo jet až na konec světa. To nejlepší je, že veškeré dodatečné funkce, které auto potřebuje, aby v divočině přežilo, jsou funkční. | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

Ani tak ale s Mountiaqem nemůžeme vyvádět psí kusy. Přeci jen vznikl pouze jeden kus a byl kompletně ručně stavěný. Na dráze tak můžeme dosáhnout rychlosti maximálně 40 km/h. Abychom mohli opravdu dovádět, muselo by být určitě vyrobeno více kusů a hlavně by musely být vše řádně otestované. | Škoda Mountiaq Škoda Auto

Ani tak ale s Mountiaqem nemůžeme vyvádět psí kusy. Přeci jen vznikl pouze jeden kus a byl kompletně ručně stavěný. Na dráze tak můžeme dosáhnout rychlosti maximálně 40 km/h. Abychom mohli opravdu dovádět, muselo by být určitě vyrobeno více kusů a hlavně by musely být vše řádně otestované. | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

Základem je tedy SUV Škoda Kodiaq. V první řadě si všimnete absence posledního sloupku karoserie. Střecha končí za předními dveřmi, ty zadní chybí a místo nich je poměrně velká ložná plocha. Blatníky jsou rozšířené, aby se pod ně vešla 17palcová kola s terénními pneumatikami. Krytky na kolech si navíc studentu sami navrhli a vytiskli v 3D tiskárně. | Škoda Mountiaq Škoda Auto

Základem je tedy SUV Škoda Kodiaq. V první řadě si všimnete absence posledního sloupku karoserie. Střecha končí za předními dveřmi, ty zadní chybí a místo nich je poměrně velká ložná plocha. Blatníky jsou rozšířené, aby se pod ně vešla 17palcová kola s terénními pneumatikami. Krytky na kolech si navíc studentu sami navrhli a vytiskli v 3D tiskárně. | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

Robustní a široký pick-up má i rozšířené prahy. Přední části vévodí dodatečné mlhové světlomety a přední ochranný rám, na kterém je naviják, který podle automobilky utáhne pět tun. Nahoře si pak všimnete dodatečného LED světelného panelu. To ovšem není vše, co vedle předních světlometů svítí. Proužky světel najdete i v žebrování přední masky. | Škoda Mountiaq Škoda Auto

Robustní a široký pick-up má i rozšířené prahy. Přední části vévodí dodatečné mlhové světlomety a přední ochranný rám, na kterém je naviják, který podle automobilky utáhne pět tun. Nahoře si pak všimnete dodatečného LED světelného panelu. To ovšem není vše, co vedle předních světlometů svítí. Proužky světel najdete i v žebrování přední masky. | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

Zadní části samozřejmě dominuje korba s ochranným rámem. Pod korbou se nachází dvojice úložných prostorů pro dobrodružnou výbavu. Vůbec poprvé má žákovský projekt Škody Auto fungující výklopné dveře. Bez hydraulických vzpěr je ale celkem dost práce je otevřít a zavřít. | Škoda Mountiaq Škoda Auto

Zadní části samozřejmě dominuje korba s ochranným rámem. Pod korbou se nachází dvojice úložných prostorů pro dobrodružnou výbavu. Vůbec poprvé má žákovský projekt Škody Auto fungující výklopné dveře. Bez hydraulických vzpěr je ale celkem dost práce je otevřít a zavřít. | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

Oproti Kodiaqu Scout je speciál vyšší o ještě více jak deset centimetrů. Celková světlá výška pak činí 290 mm. Bez jednoho milimetru pět metrů dlouhý kolos váží 2450 kilogramů. Díky kolům Rockstar II se rozchod zvětšil o tři centimetry. | Škoda Mountiaq Škoda Auto

Oproti Kodiaqu Scout je speciál vyšší o ještě více jak deset centimetrů. Celková světlá výška pak činí 290 mm. Bez jednoho milimetru pět metrů dlouhý kolos váží 2450 kilogramů. Díky kolům Rockstar II se rozchod zvětšil o tři centimetry. | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

V interiéru, alespoň na sedadle řidiče a spolujezdce, nepoznáte kromě oranžových doplňků oproti Kodiaqu rozdíl. Po rozhlédnutí už začnete vnímat detaily, jako speciální logo všité do hlavových opěrek, svítící logo automobilky na obložení stropu nebo audio se subwooferem o výkonu 2000 Wattů.  | Škoda Mountiaq Škoda Auto

V interiéru, alespoň na sedadle řidiče a spolujezdce, nepoznáte kromě oranžových doplňků oproti Kodiaqu rozdíl. Po rozhlédnutí už začnete vnímat detaily, jako speciální logo všité do hlavových opěrek, svítící logo automobilky na obložení stropu nebo audio se subwooferem o výkonu 2000 Wattů.  | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

Ten je schovaný hned za předními sedadly, takže když jsem si chtěl elektronicky posunout sedadlo dozadu, málem došlo k neštěstí. Jasně, že Mountiaq má pár takových much, ale vždyť je to auto, které dělali studenti. Když s ním jedete i těch třicet kilometrů za hodinu a vytočíte kola, slyšíte bubnovat podběhy a tak dále. | Škoda Mountiaq Škoda Auto

Ten je schovaný hned za předními sedadly, takže když jsem si chtěl elektronicky posunout sedadlo dozadu, málem došlo k neštěstí. Jasně, že Mountiaq má pár takových much, ale vždyť je to auto, které dělali studenti. Když s ním jedete i těch třicet kilometrů za hodinu a vytočíte kola, slyšíte bubnovat podběhy a tak dále. | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

Je to prostě taková legrácka, která ale funguje, respektive by mohla fungovat a vůbec není nereálná. Díky dodatečným výztuhám by se navíc vůz neměl ani nějak zvlášť kroutit. Kodiaq se na takovou úpravu očividně hodí a firma, která by se o takové přestavby chtěla začít zajímat, by určitě nešlápla vedle. | Škoda Mountiaq Škoda Auto

Je to prostě taková legrácka, která ale funguje, respektive by mohla fungovat a vůbec není nereálná. Díky dodatečným výztuhám by se navíc vůz neměl ani nějak zvlášť kroutit. Kodiaq se na takovou úpravu očividně hodí a firma, která by se o takové přestavby chtěla začít zajímat, by určitě nešlápla vedle. | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

Žáci studentského programu školy očividně hodili rukavici do ringu. Jejich výtvor považuji za ten nejpovedenější. Nejen kvůli tomu, že je velký, drsný a zatraceně cool, ale i pro to, že vůbec není nereálný. | Škoda Mountiaq Škoda Auto

Žáci studentského programu školy očividně hodili rukavici do ringu. Jejich výtvor považuji za ten nejpovedenější. Nejen kvůli tomu, že je velký, drsný a zatraceně cool, ale i pro to, že vůbec není nereálný. | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq Škoda Auto

 | Škoda Mountiaq | Škoda Auto

Stojíme se Standou Kolmanem z Auto.cz na rozpálené dráze v pražském Motole. Ihned po příchodu okolo nás projede svítivě oranžový pick-up. Upřímně, takhle na vlastní oči je to jako kdyby okolo vás projel Arnold Schwarzenegger ve filmu Komando. Určitě si tu památnou scénu s off-roadem pamatujete. | Škoda Mountiaq Škoda Auto
Škoda Mountiaq dělá docela kravál. Má přepracované výfukové ústrojí a zvuk linoucí se z výfuků zní šťavnatě. Nejlepší ale je, že nepotřebuje výfukem maskovat nedůstojné pohonné ústrojí. Pod kapotou studentského projektu je totiž benzinový motor 2.0 TSI o výkonu 140 kW (190 koní), tedy jedna z nejsilnějších jednotek z nabídky domácí značky. | Škoda Mountiaq Škoda Auto
Takže pojďme k věci. Tento projekt vychází z oblíbených expedičních speciálů. Jde tedy o auto, které by mohlo jet až na konec světa. To nejlepší je, že veškeré dodatečné funkce, které auto potřebuje, aby v divočině přežilo, jsou funkční. | Škoda Mountiaq Škoda Auto
Ani tak ale s Mountiaqem nemůžeme vyvádět psí kusy. Přeci jen vznikl pouze jeden kus a byl kompletně ručně stavěný. Na dráze tak můžeme dosáhnout rychlosti maximálně 40 km/h. Abychom mohli opravdu dovádět, muselo by být určitě vyrobeno více kusů a hlavně by musely být vše řádně otestované. | Škoda Mountiaq Škoda Auto
43
Fotogalerie

Řídili jsme jedinou Škodu Kodiaq pick-up. Mountiaq je drsňák a hodně překvapí

Je oranžový, je drsný a je naprosto perfektní. Škoda jen, že se nikdy nepodívá do výroby. Ale možná...?

V pořadí šestý projekt studentů učiliště mladoboleslavské automobilky je konečně venku a veřejnost jej přijala s nadšením. Píše se o něm nejen v českých médiích, ale i v těch zahraničních. Má to jednoduchý důvod: tento gauner je totiž naprosto boží.

Stojíme se Standou Kolmanem z Auto.cz na rozpálené dráze v pražském Motole. Ihned po příchodu okolo nás projede svítivě oranžový pick-up. Upřímně, takhle na vlastní oči je to jako kdyby okolo vás projel Arnold Schwarzenegger ve filmu Komando. Určitě si tu památnou scénu s off-roadem pamatujete.

Škoda Mountiaq dělá docela kravál. Má přepracované výfukové ústrojí a zvuk linoucí se z výfuků zní šťavnatě. Nejlepší ale je, že nepotřebuje výfukem maskovat nedůstojné pohonné ústrojí. Pod kapotou studentského projektu je totiž benzinový motor 2.0 TSI o výkonu 140 kW (190 koní), tedy jedna z nejsilnějších jednotek z nabídky domácí značky.

Takže pojďme k věci. Tento projekt vychází z oblíbených expedičních speciálů. Jde tedy o auto, které by mohlo jet až na konec světa. To nejlepší je, že veškeré dodatečné funkce, které auto potřebuje, aby v divočině přežilo, jsou funkční.

Ani tak ale s Mountiaqem nemůžeme vyvádět psí kusy. Přeci jen vznikl pouze jeden kus a byl kompletně ručně stavěný. Na dráze tak můžeme dosáhnout rychlosti maximálně 40 km/h. Abychom mohli opravdu dovádět, muselo by být určitě vyrobeno více kusů a hlavně by musely být vše řádně otestované.

Základem je tedy SUV Škoda Kodiaq. V první řadě si všimnete absence posledního sloupku karoserie. Střecha končí za předními dveřmi, ty zadní chybí a místo nich je poměrně velká ložná plocha. Blatníky jsou rozšířené, aby se pod ně vešla 17palcová kola s terénními pneumatikami. Krytky na kolech si navíc studentu sami navrhli a vytiskli v 3D tiskárně.

Robustní a široký pick-up má i rozšířené prahy. Přední části vévodí dodatečné mlhové světlomety a přední ochranný rám, na kterém je naviják, který podle automobilky utáhne pět tun. Nahoře si pak všimnete dodatečného LED světelného panelu. To ovšem není vše, co vedle předních světlometů svítí. Proužky světel najdete i v žebrování přední masky.

Zadní části samozřejmě dominuje korba s ochranným rámem. Pod korbou se nachází dvojice úložných prostorů pro dobrodružnou výbavu. Vůbec poprvé má žákovský projekt Škody Auto fungující výklopné dveře. Bez hydraulických vzpěr je ale celkem dost práce je otevřít a zavřít.

Oproti Kodiaqu Scout je speciál vyšší o ještě více jak deset centimetrů. Celková světlá výška pak činí 290 mm. Bez jednoho milimetru pět metrů dlouhý kolos váží 2450 kilogramů. Díky kolům Rockstar II se rozchod zvětšil o tři centimetry.

V interiéru, alespoň na sedadle řidiče a spolujezdce, nepoznáte kromě oranžových doplňků oproti Kodiaqu rozdíl. Po rozhlédnutí už začnete vnímat detaily, jako speciální logo všité do hlavových opěrek, svítící logo automobilky na obložení stropu nebo audio se subwooferem o výkonu 2000 Wattů. 

Ten je schovaný hned za předními sedadly, takže když jsem si chtěl posunout sedadlo dozadu, málem došlo k neštěstí. Jasně, že Mountiaq má pár takových much, ale vždyť je to auto, které dělali studenti. Když s ním jedete i těch třicet kilometrů za hodinu a vytočíte kola, slyšíte bubnovat podběhy a tak dále.

Je to prostě taková legrácka, která ale funguje, respektive by mohla fungovat a vůbec není nereálná. Díky dodatečným výztuhám by se navíc vůz neměl ani nějak zvlášť kroutit. Kodiaq se na takovou úpravu očividně hodí a firma, která by se o takové přestavby chtěla začít zajímat, by určitě nešlápla vedle.

Žáci studentského programu školy očividně hodili rukavici do ringu. Jejich výtvor považuji za ten nejpovedenější. Nejen kvůli tomu, že je velký, drsný a zatraceně cool, ale i pro to, že vůbec není nereálný.

Doporučujeme

Články odjinud