Slova o nejvýkonnějším produkčním Mustangu v historii jsou čirým faktem a právě takto Ford nejnovější GT500 bez okolků nazývá. | Ford Mustang Shelby GT500 Zdroj: Ford

Slova o nejvýkonnějším produkčním Mustangu v historii jsou čirým faktem a právě takto Ford nejnovější GT500 bez okolků nazývá. | Ford Mustang Shelby GT500 | Zdroj: Ford

Přesná čísla výkonu již známe a teď se automobilka rozhodla zveřejnit pár dalších čísel z kategorie dynamických schopností monstrózního kupé. Sprintem na 100 km/h za 3,5 vteřiny totiž vše pouze začíná. | Ford Mustang Shelby GT500 Zdroj: Ford

Přesná čísla výkonu již známe a teď se automobilka rozhodla zveřejnit pár dalších čísel z kategorie dynamických schopností monstrózního kupé. Sprintem na 100 km/h za 3,5 vteřiny totiž vše pouze začíná. | Ford Mustang Shelby GT500 | Zdroj: Ford

S kompresorem přeplňovaným 5,2litrovým osmiválcem o výkonu 760 koní (559 koní) a točivém momentu 847 N.m tak zvládne nové GT500 klasicky čtvrtmílový sprint pod 11 vteřin... | Ford Mustang Shelby GT500 Zdroj: Ford

S kompresorem přeplňovaným 5,2litrovým osmiválcem o výkonu 760 koní (559 koní) a točivém momentu 847 N.m tak zvládne nové GT500 klasicky čtvrtmílový sprint pod 11 vteřin... | Ford Mustang Shelby GT500 | Zdroj: Ford

...zatímco maximální rychlost je z  důvodu aerodynamického přítlaku  limitovaná na 290 km/h. | Ford Mustang Shelby GT500 Zdroj: Ford

...zatímco maximální rychlost je z důvodu aerodynamického přítlaku limitovaná na 290 km/h. | Ford Mustang Shelby GT500 | Zdroj: Ford

Hlavní novinkou je ale oznámení, že disciplínu zrychlení z 0 na 161 km/h a zabrzdění zpátky na 0 dokáže GT500 během 10,6 vteřiny. | Ford Mustang Shelby GT500 Zdroj: Ford

Hlavní novinkou je ale oznámení, že disciplínu zrychlení z 0 na 161 km/h a zabrzdění zpátky na 0 dokáže GT500 během 10,6 vteřiny. | Ford Mustang Shelby GT500 | Zdroj: Ford

Vysoký výkon, rychlou dvouspojkovou převodovku Tremec (kvalt přeřadí za 80 ms) a lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 se speciální směsí pro Ford totiž doplňují i velké brzdy s předními kotouči o průměru 420 mm. | Ford Mustang Shelby GT500 Zdroj: Ford

Vysoký výkon, rychlou dvouspojkovou převodovku Tremec (kvalt přeřadí za 80 ms) a lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 se speciální směsí pro Ford totiž doplňují i velké brzdy s předními kotouči o průměru 420 mm. | Ford Mustang Shelby GT500 | Zdroj: Ford

Větší kotouče podle Fordu na žádném dalším americkém sportovním kupé nenajdete. Brzdová soustava pochází od Bremba a používá šestipístkové třmeny. | Ford Mustang Shelby GT500  Zdroj: Ford

Větší kotouče podle Fordu na žádném dalším americkém sportovním kupé nenajdete. Brzdová soustava pochází od Bremba a používá šestipístkové třmeny. | Ford Mustang Shelby GT500  | Zdroj: Ford

Automobilka dodává, že k bleskově rychlému času disciplíny 0-161-0 samozřejmě pomáhají i nejnovější stabilizační systémy. Nehledě na jízdní režimy, včetně samostatného „sprintovacího“ režimu Drag. | Ford Mustang Shelby GT500 Zdroj: Ford

Automobilka dodává, že k bleskově rychlému času disciplíny 0-161-0 samozřejmě pomáhají i nejnovější stabilizační systémy. Nehledě na jízdní režimy, včetně samostatného „sprintovacího“ režimu Drag. | Ford Mustang Shelby GT500 | Zdroj: Ford

Zmíněné Micheliny se speciální směsí poté budou součástí balíčku Carbon Fiber Handling Package, který vozu přidá i 20palcové karbonové disky pro snížení neodpružené hmotnosti vozu. | Ford Mustang Shelby GT500 Zdroj: Ford

Zmíněné Micheliny se speciální směsí poté budou součástí balíčku Carbon Fiber Handling Package, který vozu přidá i 20palcové karbonové disky pro snížení neodpružené hmotnosti vozu. | Ford Mustang Shelby GT500 | Zdroj: Ford

Do prodeje půjde nový Ford Mustang Shelby GT500 letos na podzim. Cenovky mají startovat na 73.995 dolarech (asi 1,7 milionu korun). | Ford Mustang Shelby GT500 Zdroj: Ford

Do prodeje půjde nový Ford Mustang Shelby GT500 letos na podzim. Cenovky mají startovat na 73.995 dolarech (asi 1,7 milionu korun). | Ford Mustang Shelby GT500 | Zdroj: Ford

Přesná čísla výkonu již známe a teď se automobilka rozhodla zveřejnit pár dalších čísel z kategorie dynamických schopností monstrózního kupé. Sprintem na 100 km/h za 3,5 vteřiny totiž vše pouze začíná. | Ford Mustang Shelby GT500 Zdroj: Ford
S kompresorem přeplňovaným 5,2litrovým osmiválcem o výkonu 760 koní (559 koní) a točivém momentu 847 N.m tak zvládne nové GT500 klasicky čtvrtmílový sprint pod 11 vteřin... | Ford Mustang Shelby GT500 Zdroj: Ford
...zatímco maximální rychlost je z  důvodu aerodynamického přítlaku  limitovaná na 290 km/h. | Ford Mustang Shelby GT500 Zdroj: Ford
Hlavní novinkou je ale oznámení, že disciplínu zrychlení z 0 na 161 km/h a zabrzdění zpátky na 0 dokáže GT500 během 10,6 vteřiny. | Ford Mustang Shelby GT500 Zdroj: Ford
10
Fotogalerie

Ford upřesnil schopnosti Mustangu GT500. Má ohromující dynamiku i brzdy

Nejvýkonnější produkční Mustang v historii bude velice schopný v akceleraci, ale také v případě nutnosti rychle zastavit.

Slova o nejvýkonnějším produkčním Mustangu v historii jsou čirým faktem a právě takto Ford nejnovější GT500 bez okolků nazývá. Přesná čísla výkonu již známe a teď se automobilka rozhodla zveřejnit pár dalších čísel z kategorie dynamických schopností monstrózního kupé. Sprintem na 100 km/h za 3,5 vteřiny totiž vše pouze začíná.

S kompresorem přeplňovaným 5,2litrovým osmiválcem o výkonu 760 koní (559 koní) a točivém momentu 847 N.m tak zvládne nové GT500 klasicky čtvrtmílový sprint pod 11 vteřin, zatímco maximální rychlost je z důvodu aerodynamického přítlaku limitovaná na 290 km/h.

Hlavní novinkou je ale oznámení, že disciplínu zrychlení z 0 na 161 km/h a zabrzdění zpátky na 0 dokáže GT500 během 10,6 vteřiny. Vysoký výkon, rychlou dvouspojkovou převodovku Tremec (kvalt přeřadí za 80 ms) a lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 se speciální směsí pro Ford totiž doplňují i velké brzdy s předními kotouči o průměru 420 mm.

Větší kotouče podle Fordu na žádném dalším americkém sportovním kupé nenajdete. Brzdová soustava pochází od Bremba a používá šestipístkové třmeny. Automobilka dodává, že k bleskově rychlému času disciplíny 0-161-0 samozřejmě pomáhají i nejnovější stabilizační systémy. Nehledě na jízdní režimy, včetně samostatného „sprintovacího“ režimu Drag.

Zmíněné Micheliny se speciální směsí poté budou součástí balíčku Carbon Fiber Handling Package, který vozu přidá i 20palcové karbonové disky pro snížení neodpružené hmotnosti, na zádi se objeví nastavitelný spoiler a dojde i na odstranění zadních sedaček pro ještě razantnější snížení váhy. Přesnou hodnotu pohotovostní hmotnosti však zatím Ford neuvádí.

Do prodeje půjde nový Ford Mustang Shelby GT500 letos na podzim. Cenovky mají startovat na 73.995 dolarech (asi 1,7 milionu korun).

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud