Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

Audi RS5 TDI Concept oživuje hned dvě myšlenky, se kterými si Audi pohrává už pár let: na sportovní model poháněný vznětovým motorem a „elektrické turbo“. 

Zatímco standardní Audi RS5 má pod kapotou skvělý zážehový osmiválec, koncepční RS5 TDI si musí vystačit se šestiválcovým dieselem 3.0 TDI. Ten má vedle tradičního výfukového turbodmychadla také menší dmychadlo poháněné elektřinou, které zlepšuje reakci na plyn i průběh momentové křivky.

audi concept 11.jpgaudi concept 111.jpg
I se šestiválcem je koncept rychlejší než produkční verze RS5

Výsledek? Pěkných 750 Nm už v 1250 ot./min., což znamená, že tohle auto kroutí plnou silou prakticky od volnoběhu. Ani za nejvyšší výkon 385 koní se Audi RS5 TDI stydět nemusí. Poháněna jsou pochopitelně všechna čtyři kola, takže koncept nemá problém dosáhnout stokilometrové rychlosti za rovné čtyři sekundy po startu. 

Pro srovnání, sériové Audi RS5 je o půl sekundy pomalejší. A zatímco v jeho případě zasáhne elektronický omezovač po dosažení obligátních 250 km/h, dieselový koncept může uhánět levým pruhem německé dálnice až dvěstěosmdesátkou. 

Auto v této podobě do výroby téměř jistě nezamíří, ale se zařazením elektrických dmychadel do výroby se v Ingolstadtu do blízké budoucnosti počítá.

Zdroj: Welt.de

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud