Na výstavě užitkových vozidel v americké Atlantě to asi čekal málokdo, ale rovněž Hyundai zde představil svou vizi futuristického tahače, který by si možná vyšlápl i na  chystanou Teslu Semi . | Koncept Hyundai HDC-6 Neptune Zdroj: Hyundai

Na výstavě užitkových vozidel v americké Atlantě to asi čekal málokdo, ale rovněž Hyundai zde představil svou vizi futuristického tahače, který by si možná vyšlápl i na chystanou Teslu Semi. | Koncept Hyundai HDC-6 Neptune | Zdroj: Hyundai

Konceptem HDC-6 Neptune chce totiž korejská značka zkoumat možný potenciál v kategorii velkých užitkových vozidel na tamním trhu. | Koncept Hyundai HDC-6 Neptune Zdroj: Hyundai

Konceptem HDC-6 Neptune chce totiž korejská značka zkoumat možný potenciál v kategorii velkých užitkových vozidel na tamním trhu. | Koncept Hyundai HDC-6 Neptune | Zdroj: Hyundai

Jak lze vidět z přiložených nákresů, tahač HDC-6 Neptune si bere velkou inspiraci v designovém směru art deco a starých amerických lokomotivách z 30. let minulého století. | Koncept Hyundai HDC-6 Neptune Zdroj: Hyundai

Jak lze vidět z přiložených nákresů, tahač HDC-6 Neptune si bere velkou inspiraci v designovém směru art deco a starých amerických lokomotivách z 30. let minulého století. | Koncept Hyundai HDC-6 Neptune | Zdroj: Hyundai

Uhlazená přední kabina zaujme celistvým zatemněným čelním oknem, jehož linie nepřerušovaně pokračují dále do karoserie vozu. | Koncept Hyundai HDC-6 Neptune Zdroj: Hyundai

Uhlazená přední kabina zaujme celistvým zatemněným čelním oknem, jehož linie nepřerušovaně pokračují dále do karoserie vozu. | Koncept Hyundai HDC-6 Neptune | Zdroj: Hyundai

Z lokomotiv si Neptune vypůjčuje i design žebrování v oblasti nárazníků (jsou zde schovány vysunovací schůdky pro nástup do kabiny) a rovněž jeden centrální světlomet, který je doplněn dalším LED osvětlením níže v přídi. | Koncept Hyundai HDC-6 Neptune Zdroj: Hyundai

Z lokomotiv si Neptune vypůjčuje i design žebrování v oblasti nárazníků (jsou zde schovány vysunovací schůdky pro nástup do kabiny) a rovněž jeden centrální světlomet, který je doplněn dalším LED osvětlením níže v přídi. | Koncept Hyundai HDC-6 Neptune | Zdroj: Hyundai

Hledělo se ostatně i na aerodynamiku tahače, tudíž jsou zahlazeny i disky kol a po vzoru dnešních trendů pozbývá tahač tradiční velká zrcátka. U konceptu je samozřejmě nahrazují kamery s širokým záběrem do okolí vozu. | Koncept Hyundai HDC-6 Neptune Zdroj: Hyundai

Hledělo se ostatně i na aerodynamiku tahače, tudíž jsou zahlazeny i disky kol a po vzoru dnešních trendů pozbývá tahač tradiční velká zrcátka. U konceptu je samozřejmě nahrazují kamery s širokým záběrem do okolí vozu. | Koncept Hyundai HDC-6 Neptune | Zdroj: Hyundai

Na rozdíl od plně  elektrické Tesly Semi  však Hyundai zamířil u konceptu cestou ústrojí s vodíkovými články. Přesnou specifikaci pohonu automobilka zatím neuvádí... Zdroj: Hyundai

Na rozdíl od plně elektrické Tesly Semi však Hyundai zamířil u konceptu cestou ústrojí s vodíkovými články. Přesnou specifikaci pohonu automobilka zatím neuvádí... | Zdroj: Hyundai

...podle ní je ale vodíkový pohon ideální pro využití v dálkových tahačích, jak po stránce výkonu, tak dojezdu či doby strávené tankováním. Více v článku... | Koncept Hyundai HDC-6 Neptune Zdroj: Hyundai

...podle ní je ale vodíkový pohon ideální pro využití v dálkových tahačích, jak po stránce výkonu, tak dojezdu či doby strávené tankováním. Více v článku... | Koncept Hyundai HDC-6 Neptune | Zdroj: Hyundai

Konceptem HDC-6 Neptune chce totiž korejská značka zkoumat možný potenciál v kategorii velkých užitkových vozidel na tamním trhu. | Koncept Hyundai HDC-6 Neptune Zdroj: Hyundai
Jak lze vidět z přiložených nákresů, tahač HDC-6 Neptune si bere velkou inspiraci v designovém směru art deco a starých amerických lokomotivách z 30. let minulého století. | Koncept Hyundai HDC-6 Neptune Zdroj: Hyundai
Uhlazená přední kabina zaujme celistvým zatemněným čelním oknem, jehož linie nepřerušovaně pokračují dále do karoserie vozu. | Koncept Hyundai HDC-6 Neptune Zdroj: Hyundai
Z lokomotiv si Neptune vypůjčuje i design žebrování v oblasti nárazníků (jsou zde schovány vysunovací schůdky pro nástup do kabiny) a rovněž jeden centrální světlomet, který je doplněn dalším LED osvětlením níže v přídi. | Koncept Hyundai HDC-6 Neptune Zdroj: Hyundai
8
Fotogalerie

Pustí se Hyundai do tahačů? V USA odhalil vodíkový koncept inspirovaný lokomotivami

Hyundai se možná pustí i do kategorie tahačů, a to rovnou na americkém trhu. Budoucnost možného kamionu ukazuje konceptem HDC-6 Neptune.

Na výstavě užitkových vozidel v americké Atlantě to asi čekal málokdo, ale rovněž Hyundai zde představil svou vizi futuristického tahače, který by si možná vyšlápl i na chystanou Teslu Semi. Konceptem HDC-6 Neptune chce totiž korejská značka zkoumat možný potenciál v kategorii velkých užitkových vozidel na tamním trhu.

Jak lze vidět z přiložených nákresů, tahač HDC-6 Neptune si bere velkou inspiraci v designovém směru art deco a starých amerických lokomotivách z 30. let minulého století. Uhlazená přední kabina zaujme celistvým zatemněným čelním oknem, jehož linie nepřerušovaně pokračují dále do karoserie vozu.

Z lokomotiv si Neptune vypůjčuje i design žebrování v oblasti nárazníků (jsou zde schovány vysunovací schůdky pro nástup do kabiny) a rovněž jeden centrální světlomet, který je doplněn dalším LED osvětlením níže v přídi. Hledělo se ostatně i na aerodynamiku tahače, tudíž jsou zahlazeny i disky kol a po vzoru dnešních trendů pozbývá tahač tradiční velká zrcátka. U konceptu je samozřejmě nahrazují kamery s širokým záběrem do okolí vozu.

Na rozdíl od plně elektrické Tesly Semi však Hyundai zamířil u konceptu cestou ústrojí s vodíkovými články. Přesnou specifikaci pohonu automobilka zatím neuvádí, podle ní je ale vodíkový pohon ideální pro využití v dálkových tahačích, jak po stránce výkonu, tak dojezdu či doby strávené tankováním.

Společně s konceptem tahače ukazuje Hyundai také návrhy přívěsů, z čehož jeden zapadá do designového směru HDC-6 Neptune s aerodynamickými bočnicemi a zahlazenými koly. Další má poté využívat novou účinnější a úspornější technologii chlazení pro klimatizované přívěsy, na které Hyundai pracoval s firmou Air Liquide.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud