Nedlouho poté, co nám Hyundai představil svou  novou značku Ioniq , pod kterou budou vznikat výhradně elektrické modely, se ukazuje světu i základní technika těchto příchozích modelů. | Hyundai E-GMP Zdroj: Hyundai

Nedlouho poté, co nám Hyundai představil svou novou značku Ioniq, pod kterou budou vznikat výhradně elektrické modely, se ukazuje světu i základní technika těchto příchozích modelů. | Hyundai E-GMP | Zdroj: Hyundai

Novou modulární platformu E-GMP tak Hyundai plánuje pro celou řadu vozů, a to samozřejmě i pro další značky Hyundai Motor Group. | Hyundai E-GMP Zdroj: Hyundai

Novou modulární platformu E-GMP tak Hyundai plánuje pro celou řadu vozů, a to samozřejmě i pro další značky Hyundai Motor Group. | Hyundai E-GMP | Zdroj: Hyundai

Na základě E-GMP tedy mohou stát malá městská auta, kompaktní hatchbacky, sedany i SUV, přičemž prvním vozem, který tuto platformu využije bude Ioniq 5 – elektrický crossover již v maskované podobě  zachycený při testování na Nürburgringu . | Hyundai E-GMP Zdroj: Hyundai

Na základě E-GMP tedy mohou stát malá městská auta, kompaktní hatchbacky, sedany i SUV, přičemž prvním vozem, který tuto platformu využije bude Ioniq 5 – elektrický crossover již v maskované podobě zachycený při testování na Nürburgringu. | Hyundai E-GMP | Zdroj: Hyundai

Svůj vlastní elektromobil ale s tímto základem v budoucnu  předvede i Kia  a  luxusní značka Genesis . | Hyundai E-GMP Zdroj: Hyundai

Svůj vlastní elektromobil ale s tímto základem v budoucnu předvede i Kia a luxusní značka Genesis. | Hyundai E-GMP | Zdroj: Hyundai

Bez zveřejnění kapacity bateriových modulů Hyundai uvádí, že vozy s platformou E-GMP budou moci ujet na jedno nabití kolem 500 kilometrů. | Hyundai E-GMP Zdroj: Hyundai

Bez zveřejnění kapacity bateriových modulů Hyundai uvádí, že vozy s platformou E-GMP budou moci ujet na jedno nabití kolem 500 kilometrů. | Hyundai E-GMP | Zdroj: Hyundai

Použitím výkonných elektromotorů by pak mohly nejsilnější verze nových elektromobilů nabídnout výkon až 441 kW (600 koní). Automobilka tak hledí na časy zrychlení z nuly na 100 km/h v hodnotách okolo 3,5 sekundy. | Hyundai E-GMP Zdroj: Hyundai

Použitím výkonných elektromotorů by pak mohly nejsilnější verze nových elektromobilů nabídnout výkon až 441 kW (600 koní). Automobilka tak hledí na časy zrychlení z nuly na 100 km/h v hodnotách okolo 3,5 sekundy. | Hyundai E-GMP | Zdroj: Hyundai

Standardem bude elektromotor pohánějící zadní kola, dodatečný elektromotor vpředu pak zajistí pohon všech kol. | Hyundai E-GMP Zdroj: Hyundai

Standardem bude elektromotor pohánějící zadní kola, dodatečný elektromotor vpředu pak zajistí pohon všech kol. | Hyundai E-GMP | Zdroj: Hyundai

Na budoucnost přitom Hyundai kouká i použitím 800V architektury svých ústrojí, která by měla podobně jako třeba v Porsche Taycan zaručit rychlé nabíjení a rovněž delší využitelnost maximálního zatížení elektrického ústrojí bez ztráty výkonu. | Hyundai E-GMP Zdroj: Hyundai

Na budoucnost přitom Hyundai kouká i použitím 800V architektury svých ústrojí, která by měla podobně jako třeba v Porsche Taycan zaručit rychlé nabíjení a rovněž delší využitelnost maximálního zatížení elektrického ústrojí bez ztráty výkonu. | Hyundai E-GMP | Zdroj: Hyundai

Stejně jako u elektromobilů dalších automobilek jsou poté umístění baterie do podlahy a menší rozměry elektrického ústrojí výhodou pro možnost prostornější kabiny vozu bez nutnosti středového tunelu. | Hyundai E-GMP Zdroj: Hyundai

Stejně jako u elektromobilů dalších automobilek jsou poté umístění baterie do podlahy a menší rozměry elektrického ústrojí výhodou pro možnost prostornější kabiny vozu bez nutnosti středového tunelu. | Hyundai E-GMP | Zdroj: Hyundai

Samotná karoserie má krátké převisy a elektrická platforma umožňuje delší rozvor s ohledem na místo posádky uvnitř. Více v článku... | Hyundai E-GMP Zdroj: Hyundai

Samotná karoserie má krátké převisy a elektrická platforma umožňuje delší rozvor s ohledem na místo posádky uvnitř. Více v článku... | Hyundai E-GMP | Zdroj: Hyundai

Novou modulární platformu E-GMP tak Hyundai plánuje pro celou řadu vozů, a to samozřejmě i pro další značky Hyundai Motor Group. | Hyundai E-GMP Zdroj: Hyundai
Na základě E-GMP tedy mohou stát malá městská auta, kompaktní hatchbacky, sedany i SUV, přičemž prvním vozem, který tuto platformu využije bude Ioniq 5 – elektrický crossover již v maskované podobě  zachycený při testování na Nürburgringu . | Hyundai E-GMP Zdroj: Hyundai
Svůj vlastní elektromobil ale s tímto základem v budoucnu  předvede i Kia  a  luxusní značka Genesis . | Hyundai E-GMP Zdroj: Hyundai
Bez zveřejnění kapacity bateriových modulů Hyundai uvádí, že vozy s platformou E-GMP budou moci ujet na jedno nabití kolem 500 kilometrů. | Hyundai E-GMP Zdroj: Hyundai
10
Fotogalerie

Hyundai a Kia mají novou platformu pro elektromobily. Chtějí nabídnout dojezd až 500 km

Korejská automobilka odhaluje základ svých nadcházejících elektromobilů. Nových modelů má totiž v rukávu celou řadu.

Nedlouho poté, co nám Hyundai představil svou novou značku Ioniq, pod kterou budou vznikat výhradně elektrické modely, se ukazuje světu i základní technika těchto příchozích modelů. Novou modulární platformu E-GMP tak Hyundai plánuje pro celou řadu vozů, a to samozřejmě i pro další značky Hyundai Motor Group včetně sesterské automobilky Kia.

Na základě E-GMP tedy mohou stát malá městská auta, kompaktní hatchbacky, sedany i SUV, přičemž prvním vozem, který tuto platformu využije bude Ioniq 5 – elektrický crossover již v maskované podobě zachycený při testování na Nürburgringu. Svůj vlastní elektromobil ale s tímto základem v budoucnu předvede i Kia a luxusní značka Genesis.

Bez zveřejnění kapacity bateriových modulů Hyundai uvádí, že vozy s platformou E-GMP budou moci ujet na jedno nabití kolem 500 kilometrů. Použitím výkonných elektromotorů by pak mohly nejsilnější verze nových elektromobilů nabídnout výkon až 441 kW (600 koní). Automobilka tak hledí na časy zrychlení z nuly na 100 km/h v hodnotách okolo 3,5 sekundy.

Standardem bude elektromotor pohánějící zadní kola, dodatečný elektromotor vpředu pak zajistí pohon všech kol. Na budoucnost přitom Hyundai kouká i použitím 800V architektury svých ústrojí, která by měla podobně jako třeba v Porsche Taycan zaručit rychlé nabíjení a rovněž delší využitelnost maximálního zatížení elektrického ústrojí bez ztráty výkonu.

Stejně jako u elektromobilů dalších automobilek jsou poté umístění baterie do podlahy a menší rozměry elektrického ústrojí výhodou pro možnost prostornější kabiny vozu bez nutnosti středového tunelu. Samotná karoserie má krátké převisy a elektrická platforma umožňuje delší rozvor s ohledem na místo posádky uvnitř.

Zmíněného Ioniqu 5 bychom se měli dočkat už na začátku příštího roku. Dalším blízko chystaným elektromobilem bude Ioniq 6, který má jakožto sedan vycházející z konceptu Prophecy přijet v roce 2022. Třetí novinkou v plánech Hyundaie je SUV Ioniq 7 s rokem uvedení 2024. Nakonec stačí zmínit, že do roku 2025 se Hyundai vidí jako jeden ze tří největších prodejců elektrických vozidel v Evropě. 

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud