Zatímco u běžných automobilů cena s časem klesá, u exkluzivních hypersportovních kousků je tomu právě naopak. Stejně jako v případě tohoto Bugatti.
Nová generace „technického cvičení“ koncernu Volkswagen posunuje hranice možného v automobilovém průmyslu na zcela novou úroveň. Je jedním z těch automobilů, které svou hodnotu s časem neztrácejí, ale naopak navyšují.
To samozřejmě nahrává překupníkům, kteří s tak exkluzivními kousky raději ani nejezdí, aby je zanedlouho mohli prodat za mnohem vyšší cenu. S tím ale kolikrát automobilky nic nezmůžou a nepomáhá ani opravdu pečlivý výběr zákazníků.
Pro potenciální zájemce to nicméně znamená, že se čas od času dostane do „oběhu“ vůz, ke kterému by se klasickou formou možná ani nedostali. Příkladem budiž Bugatti Chiron, které vidíte na snímcích.
Jde o první kousek dovezený do Velké Británie a jeden z prvních určených k dalšímu prodeji. Má najeto směšných 2140 kilometrů, vlastně není ani pořádně zajetý, a aktuálně je v nabídce prodejce Romans International z britského Surrey.
První majitel na autě nešetřil. Už základní Chiron stál v přepočtu zhruba 61 milionů korun, interiér v kombinaci kůže a karbonu za asi jeden a půl milionu korun či karbonová sedadla za zhruba půl milionu jsou vlastně prkotiny. Vůz je do dubna 2021 v tovární záruce a jeho stav odpovídá najetým kilometrům – naprosto bezchybný i díky aplikování speciální ochrany celého laku.
Otázkou zůstává cena. Odhaduje se, že by se vůz mohl prodat za zhruba 3,6 milionu liber, což je podle aktuálního kurzu zhruba 104 milionu korun. Pořád je to ale relativně příznivá cena, pokud uvážíme, že propad v případě Bugatti Chiron rozhodně nelze očekávat.