Na novou generaci sourozeneckých sporťáků od Subaru a Toyoty se těšil nejeden fanoušek odchozích modelů. A z poloviny je nyní odhaleno, jakým směrem se obě značky vydaly. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

Na novou generaci sourozeneckých sporťáků od Subaru a Toyoty se těšil nejeden fanoušek odchozích modelů. A z poloviny je nyní odhaleno, jakým směrem se obě značky vydaly. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

Zatímco tedy na dvojče od Toyoty, nástupce GT86, stále čekáme, Subaru jako první odhaluje nové BRZ. Záměrně nepíšeme „zbrusu nové“, protože mnoho věcí zůstává při starém. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

Zatímco tedy na dvojče od Toyoty, nástupce GT86, stále čekáme, Subaru jako první odhaluje nové BRZ. Záměrně nepíšeme „zbrusu nové“, protože mnoho věcí zůstává při starém. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

Kromě zcela nové přední masky s LED světlomety, nižší mřížkou chladiče a rovněž zádí s novým osvětlením, jinak tvarovaným víkem kufru a celkově ostřejšími hranami... | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

Kromě zcela nové přední masky s LED světlomety, nižší mřížkou chladiče a rovněž zádí s novým osvětlením, jinak tvarovaným víkem kufru a celkově ostřejšími hranami... | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

...totiž BRZ technicky využívá stejné platformy jako předchůdce. Především z profilu si tak novinka zachovává takřka stejné proporce. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

...totiž BRZ technicky využívá stejné platformy jako předchůdce. Především z profilu si tak novinka zachovává takřka stejné proporce. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

To však neznamená, že by se dvojka výrobců nesnažila svůj recept dále vylepšit a odstranit nedostatky původní generace. Došlo tak na zesílení celé konstrukce, zvýšení torzní tuhosti vozu o rovných 50 % a taky na snížení těžiště vozu. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

To však neznamená, že by se dvojka výrobců nesnažila svůj recept dále vylepšit a odstranit nedostatky původní generace. Došlo tak na zesílení celé konstrukce, zvýšení torzní tuhosti vozu o rovných 50 % a taky na snížení těžiště vozu. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

S tužším naladěním podvozku má nyní BRZ zajistit pohotovější reakce, onu čitelnost a ovladatelnost si má ovšem sporťák ponechat. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

S tužším naladěním podvozku má nyní BRZ zajistit pohotovější reakce, onu čitelnost a ovladatelnost si má ovšem sporťák ponechat. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

Samotné zavěšení se vzpěrami MacPherson vpředu a viceprvkovou zadní nápravou vychází z osvědčené konstrukce odchozí generace. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

Samotné zavěšení se vzpěrami MacPherson vpředu a viceprvkovou zadní nápravou vychází z osvědčené konstrukce odchozí generace. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

Pod kapotou jsou ale změny patrnější. Pryč je původní dvoulitr a do nové generace BRZ zamířil 2,4litrový plochý čtyřválec, který nadále spoléhá na atmosférické plnění, zajišťuje výkon 228 koní (168 kW) a točivý moment 249 N.m. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

Pod kapotou jsou ale změny patrnější. Pryč je původní dvoulitr a do nové generace BRZ zamířil 2,4litrový plochý čtyřválec, který nadále spoléhá na atmosférické plnění, zajišťuje výkon 228 koní (168 kW) a točivý moment 249 N.m. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

Pro srovnání, předchůdce nabízel 200 koní (147 kW) a 205 N.m. Šestistupňová manuální převodovka je standardem, k dispozici však bude i volitelný šestistupňový automat. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

Pro srovnání, předchůdce nabízel 200 koní (147 kW) a 205 N.m. Šestistupňová manuální převodovka je standardem, k dispozici však bude i volitelný šestistupňový automat. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

Pohotovostní hmotnost novinky se má dle předběžných údajů Subaru zvýšit o zhruba 8 kg, předchozí generace stálá na hodnotě okolo 1240 kg. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

Pohotovostní hmotnost novinky se má dle předběžných údajů Subaru zvýšit o zhruba 8 kg, předchozí generace stálá na hodnotě okolo 1240 kg. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

Další podrobnosti, především z oblasti dynamiky nového BRZ však zatím automobilka nezveřejňuje. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

Další podrobnosti, především z oblasti dynamiky nového BRZ však zatím automobilka nezveřejňuje. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

Uvnitř BRZ došlo na novou architekturu palubní desky i středového panelu, volant si sporťák ponechává z poslední modernizace odchozí generace. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

Uvnitř BRZ došlo na novou architekturu palubní desky i středového panelu, volant si sporťák ponechává z poslední modernizace odchozí generace. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

Hlavními novinkami je 8palcový infotainment s posledními funkcemi konektivity, zatímco před řidičem se objevuje plně digitální přístrojový štít, který nabízí i zobrazení s grafikou určenou pro jízdu na okruhu. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

Hlavními novinkami je 8palcový infotainment s posledními funkcemi konektivity, zatímco před řidičem se objevuje plně digitální přístrojový štít, který nabízí i zobrazení s grafikou určenou pro jízdu na okruhu. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

Subaru uvádí, že nové BRZ dorazí k prodejcům v USA až příští podzim. Bez zmínky o prodeji v Evropě se pak naplňují předpoklady, že k nám nejnovější BRZ opravdu nezavítá. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

Subaru uvádí, že nové BRZ dorazí k prodejcům v USA až příští podzim. Bez zmínky o prodeji v Evropě se pak naplňují předpoklady, že k nám nejnovější BRZ opravdu nezavítá. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

Ostatně z českého zastoupení značky už zaznělo, že dřívější upoutávky (a tedy i současná premiéra) je čistě aktivitou amerického zastoupení Subaru a o uvedení vozu na evropský trh zatím nejsou žádné zprávy. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

Ostatně z českého zastoupení značky už zaznělo, že dřívější upoutávky (a tedy i současná premiéra) je čistě aktivitou amerického zastoupení Subaru a o uvedení vozu na evropský trh zatím nejsou žádné zprávy. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

Naděje tedy padá na Toyotu, která zatím o nástupci GT86 (údajně pod názvem GR86) mlčí. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

Naděje tedy padá na Toyotu, která zatím o nástupci GT86 (údajně pod názvem GR86) mlčí. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

Poslední roky s novou Suprou a nedávno představeným hot-hatchem GR Yaris ale ukazují, že Toyota se sportovních modelů na starém kontinentu ještě nebojí. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru

Poslední roky s novou Suprou a nedávno představeným hot-hatchem GR Yaris ale ukazují, že Toyota se sportovních modelů na starém kontinentu ještě nebojí. | Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ Zdroj: Subaru

| Subaru BRZ | Zdroj: Subaru

Zatímco tedy na dvojče od Toyoty, nástupce GT86, stále čekáme, Subaru jako první odhaluje nové BRZ. Záměrně nepíšeme „zbrusu nové“, protože mnoho věcí zůstává při starém. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru
Kromě zcela nové přední masky s LED světlomety, nižší mřížkou chladiče a rovněž zádí s novým osvětlením, jinak tvarovaným víkem kufru a celkově ostřejšími hranami... | Subaru BRZ Zdroj: Subaru
...totiž BRZ technicky využívá stejné platformy jako předchůdce. Především z profilu si tak novinka zachovává takřka stejné proporce. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru
To však neznamená, že by se dvojka výrobců nesnažila svůj recept dále vylepšit a odstranit nedostatky původní generace. Došlo tak na zesílení celé konstrukce, zvýšení torzní tuhosti vozu o rovných 50 % a taky na snížení těžiště vozu. | Subaru BRZ Zdroj: Subaru
41
Fotogalerie

Nové Subaru BRZ konečně oficiálně: Má 228 koní, staré zvyky i šasi předchůdce

Subaru zapracovalo na klíčových částech BRZ a nová generace sporťáku hledí na nedostatky starého modelu.

Na novou generaci sourozeneckých sporťáků od Subaru a Toyoty se těšil nejeden fanoušek odchozích modelů. A z poloviny je nyní odhaleno, jakým směrem se obě značky vydaly. Zatímco tedy na dvojče od Toyoty, nástupce GT86, stále čekáme, Subaru jako první odhaluje nové BRZ. Záměrně nepíšeme „zbrusu nové“, protože mnoho věcí zůstává při starém.

Kromě zcela nové přední masky s LED světlomety, nižší mřížkou chladiče a rovněž zádí s novým osvětlením, jinak tvarovaným víkem kufru a celkově ostřejšími hranami, totiž BRZ technicky využívá stejné platformy jako předchůdce. Především z profilu si tak novinka zachovává takřka stejné proporce.

To však neznamená, že by se dvojka výrobců nesnažila svůj recept dále vylepšit a odstranit nedostatky původní generace. Došlo tak na zesílení celé konstrukce, zvýšení torzní tuhosti vozu o rovných 50 % a také na snížení těžiště vozu. S tužším naladěním podvozku má nyní BRZ zajistit pohotovější reakce, onu čitelnost a ovladatelnost si má ovšem sporťák ponechat. Samotné zavěšení se vzpěrami MacPherson vpředu a viceprvkovou zadní nápravou vychází z osvědčené konstrukce odchozí generace.

Pod kapotou jsou ale změny patrnější. Pryč je původní dvoulitr a do nové generace BRZ zamířil 2,4litrový plochý čtyřválec, který nadále spoléhá na atmosférické plnění, zajišťuje výkon 228 koní (168 kW) a točivý moment 249 N.m. Pro srovnání, předchůdce nabízel 200 koní (147 kW) a 205 N.m. Šestistupňová manuální převodovka je standardem, k dispozici však bude i volitelný šestistupňový automat.

Pohotovostní hmotnost novinky se má dle předběžných údajů Subaru zvýšit o zhruba 8 kg, předchozí generace vážila okolo 1240 kg. Další podrobnosti, především z oblasti dynamiky nového BRZ však zatím automobilka nezveřejňuje.

Uvnitř BRZ došlo na novou architekturu palubní desky i středového panelu, volant si sporťák ponechává z poslední modernizace odchozí generace. Hlavními novinkami je 8palcový infotainment s posledními funkcemi konektivity, zatímco před řidičem se objevuje plně digitální přístrojový štít, který nabízí i zobrazení s grafikou určenou pro jízdu na okruhu.

Subaru uvádí, že nové BRZ dorazí k prodejcům v USA až příští podzim. Bez zmínky o prodeji v Evropě se pak pomalu naplňují předpoklady, že k nám nejnovější BRZ opravdu nezavítá. Ostatně z českého zastoupení značky už zaznělo, že dřívější upoutávky (a tedy i současná premiéra) je čistě aktivitou amerického zastoupení Subaru a o uvedení vozu na evropský trh zatím nejsou žádné zprávy.

Naděje tedy padá na Toyotu, která zatím o nástupci GT86 (údajně pod názvem GR86) mlčí. Poslední roky s novou Suprou a nedávno představeným hot-hatchem GR Yaris ale ukazují, že Toyota se sportovních modelů na starém kontinentu ještě nebojí.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud