34
Fotogalerie

Jaguar C-X17 naživo: Krok správným směrem

Co se stane, když smícháte Jaguar F-Type s novým Range Roverem Sport? A jak vypadá budoucnost automobilky Jaguaru?

Kapitoly článku:


Britská automobilka představila vpředvečer zahájení frankfurtského autosalonu svou hlavní novinku – koncept C-X17. Ten je poměrně zajímavý hned z několika různých pohledů a začít můžeme rovnou třeba tím, že se díváme na budoucnost této značky. V horizontu několika následujících let se budeme i nadále setkávat s Jaguary, kteří ponesou příď v takové podobě, s jakou odstartoval renesanci automobilky model XJ, zároveň ale mají designéři v plánu toto okořenit prvky, se kterými dorazil poslední nováček, tedy model F-Type.

Nebudeme ale zbytečně teoretizovat a přejdeme rovnou do praxe. Co fotografie nedokážou zcela přesně říci, to jsou rozměry této studie. Ta se sice tváří, jako relativně kompaktní automobil, ovšem rozhodně si nemyslete, že jde o velikost Range Roveru Evoque. C-X17 měří na délku 4718 mm, širkoký je 1959 mm a vysoký 1649 mm (z toho 213 mm připadá na světlou výšku). Hned, jak jsem auto v reálu uviděl, napadlo mě jediné: tohle je Range Rover Sport smíchaný s F-Typem. A jen tak mimochodem koncept dostal disky o velikosti 23 palců s originálními pneumatikami Pirelli.

_DSC1183.JPG_DSC1186.JPG 
F-Type smíchaný s Range Roverem Sport. Přesně tak vypadá Jaguar C-X17. Asi si dovedete představit, jak by vypadalo sériové auto, které by si z obou zmíněných modelů vzalo to nejlepší.

Právě F-Type je na karoserii anglické novinky nejvíce znát, a pokud se mě ptáte na osobní názor, pak musím bez mučení přiznat, že se mi tenhle koncept velmi líbí. Zároveň jsem si z nějakého důvodu už teď jistý, že až se Jaguar odhodlá něco podobného vyrábět, bude to mít určitě úspěch. Zajímavá přední část, dynamická silueta a zadek skoro kompletně převzatý z F-Typu (pouze trochu více přifouknutý)… Všechno do sebe zapadá, nic nikde neruší. Kromě toho tohle není žádná nereálná vize. Přidejte pětimístný interiér a pár dalších detailů, máta sériové auto. Nicméně dříve než v roce 2015 by se něco podobného objevit nemělo. Tento fakt zazněl na tiskové konferenci více než jasně.

Po kratší prohlídce můžu s klidným svědomím říci, že C-X17 je rozhodně krok správným směrem. Už teď je zaděláno na úspěch (přeci jen X6 už je okoukaná), obzvlášť, pokud jej Jaguar podpoří ještě dalšími důležitými inovacemi.

_DSC1193.JPG_DSC1219.JPG 
Přední část XJ, zadní F-Type. Proč ne? Dohromady to vypadá více než dobře.

Nový základ dává svobodu

Tou nejhlavnější inovací je nová hliníková platforma, která je maximálně modulární. Designéři Jaguaru jsou z ní nadšení, protože teď hrdě prohlašují, že cokoliv si vymyslí, to mohou na této platformě také realizovat. A zároveň to mohou realizovat na jedné lince a ve stejný čas, jako výrobu ostatních modelů. Jen pro pořádek, platforma nese označení iQ[A].

Jenže jak už bylo naznačeno o něco výše, crossover údajně není na pořadu dne a první auto, které tento základ dostane, bude malý sedan spadající pod aktuální XF, který taktéž značce docela chybí. Ten vyrazí do prodeje během roku 2015 a následovat by jej měly další novinky. Kromě faktu, že podobné auto zvládne jet přes 300 km/h, odtajnil Jaguar ještě jednu novinku. Zmíněný sedan dostane jako první kromě platformy také zcela nový čtyřválcový diesel (co si budeme povídat, zrovna nový naftový čtyřválec by Jaguaru velmi prospěl) a ten podle oficiálních testů dokáže stlačit produkci emisí pod hranici 100 gramů CO2 na 100 km, což bude v historii značky vůbec poprvé.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud