Zástupci zemí Visegrádské čtyřky jednali na ministerstvu dopravy o řešení kauzy s emisemi motorů TDI skupiny Volkswagen.
Ministr dopravy Dan Ťok jednal se zástupci zemí V4 o společném postupu při řešení tzv. aféry Dieselgate. Domluvili se na tom, že úprava pro majitele dotčených aut povinná nebude. „Všichni jsme se shodli na tom, že uživatele aut s dotčenými motory nechceme popotahovat za chybu, kterou nezpůsobili. Do servisu povinně nejspíš muset nebudou. Pokud ovšem do servisu vyrazí, budou mít úpravu zajištěnou zdarma,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok v tiskovém prohlášení.
K dobrovolným opravám se Ťok přiklonil už dříve, po jednáních s britskými úřady. Podle nich neexistují zákonné prostředky, jak majitele k servisnímu zásahu přinutit.
Volkswagen bude problém v Evropě řešit softwarovými úpravami (2.0 TDI), respektive kombinací softwarové a hardwarové úpravy (1.6 TDI). Někteří odborníci nicméně před servisním zásahem varují:
Složitější bude náprava v Americe, kde kauza propukla. Do amerických vozů bude Volkswagen muset namontovat nový katalyzátor a v některých případech údajně i kompletní systém vstřikování aditiva AdBlue.