Nové  Subaru BRZ  se oficiálně představilo tuto středu a ukázalo se, že japonská automobilka stále věří svému tradičnímu konceptu a neudělala žádnou razantní změnu. Zdroj: Subaru

Nové Subaru BRZ se oficiálně představilo tuto středu a ukázalo se, že japonská automobilka stále věří svému tradičnímu konceptu a neudělala žádnou razantní změnu. | Zdroj: Subaru

Pořád jde tedy o sportovní kupé s atmosférickým motorem, pohonem zadních kol, manuální převodovkou a nízkým těžištěm pro co největší zážitky za volantem. Zdroj: Subaru

Pořád jde tedy o sportovní kupé s atmosférickým motorem, pohonem zadních kol, manuální převodovkou a nízkým těžištěm pro co největší zážitky za volantem. | Zdroj: Subaru

Motor o objemu 2,4 litru tedy není přeplňovaný, nicméně základ vychází z vozu, který přeplňování má. Server Road & Track se tak dotázal PR manažera Subaru pro Severní Ameriku Dominicka Infantea, proč tomu tak je. Zdroj: Subaru

Motor o objemu 2,4 litru tedy není přeplňovaný, nicméně základ vychází z vozu, který přeplňování má. Server Road & Track se tak dotázal PR manažera Subaru pro Severní Ameriku Dominicka Infantea, proč tomu tak je. | Zdroj: Subaru

Spousta nadšenců si totiž do původního Subaru BRZ přeplňování stejně dávala, protože jim scházel výkon. Zdroj: Subaru

Spousta nadšenců si totiž do původního Subaru BRZ přeplňování stejně dávala, protože jim scházel výkon. | Zdroj: Subaru

Důvod je prý jednoduchý. Turbodmychadlo by zvýšilo těžiště vozu a rozhodilo by tak rovnováhu, které se již podařilo dosáhnout bez něj.  Zdroj: Subaru

Důvod je prý jednoduchý. Turbodmychadlo by zvýšilo těžiště vozu a rozhodilo by tak rovnováhu, které se již podařilo dosáhnout bez něj.  | Zdroj: Subaru

Dodatečný hardware by pak zbytečně přidal hmotnost a rozhodilo by se i řízení. K tomu všemu by si značka musela říct o auto trochu více peněz. Zdroj: Subaru

Dodatečný hardware by pak zbytečně přidal hmotnost a rozhodilo by se i řízení. K tomu všemu by si značka musela říct o auto trochu více peněz. | Zdroj: Subaru

Komu by ale nestačilo 228 koní, nic mu v dodatečném tuningu nebrání. Že ale Subaru umí auto pořádně nastavit ví snad všichni. Ostatně níže můžete vidět video, ve kterém si japonská značka připomíná svou sportovní historii.  Zdroj: Subaru

Komu by ale nestačilo 228 koní, nic mu v dodatečném tuningu nebrání. Že ale Subaru umí auto pořádně nastavit ví snad všichni. Ostatně níže můžete vidět video, ve kterém si japonská značka připomíná svou sportovní historii.  | Zdroj: Subaru

Zatímco tedy na dvojče od Toyoty, nástupce GT86, stále čekáme, Subaru jako první odhaluje nové BRZ. Záměrně nepíšeme „zbrusu nové“, protože mnoho věcí zůstává při starém. Zdroj: Subaru

Zatímco tedy na dvojče od Toyoty, nástupce GT86, stále čekáme, Subaru jako první odhaluje nové BRZ. Záměrně nepíšeme „zbrusu nové“, protože mnoho věcí zůstává při starém. | Zdroj: Subaru

Pohotovostní hmotnost novinky se má dle předběžných údajů Subaru zvýšit o zhruba 8 kg, předchozí generace stálá na hodnotě okolo 1240 kg. Zdroj: Subaru

Pohotovostní hmotnost novinky se má dle předběžných údajů Subaru zvýšit o zhruba 8 kg, předchozí generace stálá na hodnotě okolo 1240 kg. | Zdroj: Subaru

Další podrobnosti, především z oblasti dynamiky nového BRZ však zatím automobilka nezveřejňuje. Zdroj: Subaru

Další podrobnosti, především z oblasti dynamiky nového BRZ však zatím automobilka nezveřejňuje. | Zdroj: Subaru

Uvnitř BRZ došlo na novou architekturu palubní desky i středového panelu, volant si sporťák ponechává z poslední modernizace odchozí generace. Zdroj: Subaru

Uvnitř BRZ došlo na novou architekturu palubní desky i středového panelu, volant si sporťák ponechává z poslední modernizace odchozí generace. | Zdroj: Subaru

Hlavními novinkami je 8palcový infotainment s posledními funkcemi konektivity, zatímco před řidičem se objevuje plně digitální přístrojový štít, který nabízí i zobrazení s grafikou určenou pro jízdu na okruhu. Zdroj: Subaru

Hlavními novinkami je 8palcový infotainment s posledními funkcemi konektivity, zatímco před řidičem se objevuje plně digitální přístrojový štít, který nabízí i zobrazení s grafikou určenou pro jízdu na okruhu. | Zdroj: Subaru

Subaru uvádí, že nové BRZ dorazí k prodejcům v USA až příští podzim. Bez zmínky o prodeji v Evropě se pak naplňují předpoklady, že k nám nejnovější BRZ opravdu nezavítá. Zdroj: Subaru

Subaru uvádí, že nové BRZ dorazí k prodejcům v USA až příští podzim. Bez zmínky o prodeji v Evropě se pak naplňují předpoklady, že k nám nejnovější BRZ opravdu nezavítá. | Zdroj: Subaru

Ostatně z českého zastoupení značky už zaznělo, že dřívější upoutávky (a tedy i současná premiéra) je čistě aktivitou amerického zastoupení Subaru a o uvedení vozu na evropský trh zatím nejsou žádné zprávy. Zdroj: Subaru

Ostatně z českého zastoupení značky už zaznělo, že dřívější upoutávky (a tedy i současná premiéra) je čistě aktivitou amerického zastoupení Subaru a o uvedení vozu na evropský trh zatím nejsou žádné zprávy. | Zdroj: Subaru

Naděje tedy padá na Toyotu, která zatím o nástupci GT86 (údajně pod názvem GR86) mlčí. Zdroj: Subaru

Naděje tedy padá na Toyotu, která zatím o nástupci GT86 (údajně pod názvem GR86) mlčí. | Zdroj: Subaru

Poslední roky s novou Suprou a nedávno představeným hot-hatchem GR Yaris ale ukazují, že Toyota se sportovních modelů na starém kontinentu ještě nebojí. Zdroj: Subaru

Poslední roky s novou Suprou a nedávno představeným hot-hatchem GR Yaris ale ukazují, že Toyota se sportovních modelů na starém kontinentu ještě nebojí. | Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

Pořád jde tedy o sportovní kupé s atmosférickým motorem, pohonem zadních kol, manuální převodovkou a nízkým těžištěm pro co největší zážitky za volantem. Zdroj: Subaru
Motor o objemu 2,4 litru tedy není přeplňovaný, nicméně základ vychází z vozu, který přeplňování má. Server Road & Track se tak dotázal PR manažera Subaru pro Severní Ameriku Dominicka Infantea, proč tomu tak je. Zdroj: Subaru
Spousta nadšenců si totiž do původního Subaru BRZ přeplňování stejně dávala, protože jim scházel výkon. Zdroj: Subaru
Důvod je prý jednoduchý. Turbodmychadlo by zvýšilo těžiště vozu a rozhodilo by tak rovnováhu, které se již podařilo dosáhnout bez něj.  Zdroj: Subaru
40
Fotogalerie

Subaru vysvětluje, proč nemá BRZ přeplňování. Zároveň vzpomíná na sportovní historii

Mnozí čekali, že nové Subaru BRZ dostane turbodmychadlo. Nakonec ale opět spoléhá na klasický atmosférický motor.

Nové Subaru BRZ se oficiálně představilo tuto středu a ukázalo se, že japonská automobilka stále věří svému tradičnímu konceptu a neudělala žádnou razantní změnu. Pořád jde tedy o sportovní kupé s atmosférickým motorem, pohonem zadních kol, manuální převodovkou a nízkým těžištěm pro co největší zážitky za volantem.

Motor o objemu 2,4 litru tedy není přeplňovaný, nicméně základ vychází z vozu, který přeplňování má. Server Road & Track se tak dotázal PR manažera Subaru pro Severní Ameriku Dominicka Infantea, proč tomu tak je. Spousta nadšenců si totiž do původního Subaru BRZ přeplňování stejně dávala, protože jim scházel výkon.

Důvod je prý jednoduchý. Turbodmychadlo by zvýšilo těžiště vozu a rozhodilo by tak rovnováhu, které se již podařilo dosáhnout bez něj. Dodatečný hardware by pak zbytečně přidal hmotnost a rozhodilo by se i řízení. K tomu všemu by si značka musela říct o auto trochu více peněz.

Komu by ale nestačilo 228 koní, nic mu v dodatečném tuningu nebrání. Že ale Subaru umí auto pořádně nastavit ví snad všichni. Ostatně níže můžete vidět video, ve kterém si japonská značka připomíná svou sportovní historii. 

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud