Dosahování prapodivných světových rekordů je už známým nástrojem propagace automobilek. Vlastně se tedy nemusíme divit, že poté... | Porsche Taycan Turbo S Zdroj: Porsche

Dosahování prapodivných světových rekordů je už známým nástrojem propagace automobilek. Vlastně se tedy nemusíme divit, že poté... | Porsche Taycan Turbo S | Zdroj: Porsche

...co si Porsche Taycan uzmulo rekord za nejdelší drift mezi elektromobily, se německá značka pustila do další disciplíny. Nyní drží rekord za vozidlem nejvyšší dosaženou rychlost v uzavřené budově. | Porsche Taycan Turbo S Zdroj: Porsche

...co si Porsche Taycan uzmulo rekord za nejdelší drift mezi elektromobily, se německá značka pustila do další disciplíny. Nyní drží rekord za vozidlem nejvyšší dosaženou rychlost v uzavřené budově. | Porsche Taycan Turbo S | Zdroj: Porsche

Do Guinnessovy knihy rekordů tak bylo zapsáno Porsche Taycan, ve kterém závodní pilot Leh Keen dosáhl uvnitř výstavní haly v americkém New Orleans rychlosti 165,1 km/h. | Porsche Taycan Turbo S Zdroj: Porsche

Do Guinnessovy knihy rekordů tak bylo zapsáno Porsche Taycan, ve kterém závodní pilot Leh Keen dosáhl uvnitř výstavní haly v americkém New Orleans rychlosti 165,1 km/h. | Porsche Taycan Turbo S | Zdroj: Porsche

Automobilka zmiňuje, že tímto překonala dosavadní světový rekord s hodnotou 138,4 km/h. Zůstávání uvnitř prý nemusí být v dnešní době zase taková nuda. | Porsche Taycan Turbo S Zdroj: Porsche

Automobilka zmiňuje, že tímto překonala dosavadní světový rekord s hodnotou 138,4 km/h. Zůstávání uvnitř prý nemusí být v dnešní době zase taková nuda. | Porsche Taycan Turbo S | Zdroj: Porsche

Pravidla zapsaní do „guinnessovky“ jsou nicméně i pro tuto disciplínu jasně daná. Vozidlo musí měřenou jízdu započít z místa a ukončit zastavením, samozřejmě v prostoru budovy. | Porsche Taycan Turbo S Zdroj: Porsche

Pravidla zapsaní do „guinnessovky“ jsou nicméně i pro tuto disciplínu jasně daná. Vozidlo musí měřenou jízdu započít z místa a ukončit zastavením, samozřejmě v prostoru budovy. | Porsche Taycan Turbo S | Zdroj: Porsche

Rozjezd mimo budovu není povolen, stejně jako žádné záchranné mechanismy, například úniková trasa, jelikož po dobu trvání pokusu o rekord musí být v budově uzavřeny všechny východy. | Porsche Taycan Turbo S Zdroj: Porsche

Rozjezd mimo budovu není povolen, stejně jako žádné záchranné mechanismy, například úniková trasa, jelikož po dobu trvání pokusu o rekord musí být v budově uzavřeny všechny východy. | Porsche Taycan Turbo S | Zdroj: Porsche

K pokoření rekordu bylo Porsche Taycan v nejsilnější specifikaci Turbo S ideálním kandidátem, především pro svou schopnost drtivé akcelerace z nuly na 100 km/h za pouhých 2,8 vteřiny... | Porsche Taycan Turbo S Zdroj: Porsche

K pokoření rekordu bylo Porsche Taycan v nejsilnější specifikaci Turbo S ideálním kandidátem, především pro svou schopnost drtivé akcelerace z nuly na 100 km/h za pouhých 2,8 vteřiny... | Porsche Taycan Turbo S | Zdroj: Porsche

...zatímco masivní karbon-keramické brzdy se postaraly o bezpečné zastavení, aniž by pokus skončil nárazem do zdi. | Porsche Taycan Turbo S Zdroj: Porsche

...zatímco masivní karbon-keramické brzdy se postaraly o bezpečné zastavení, aniž by pokus skončil nárazem do zdi. | Porsche Taycan Turbo S | Zdroj: Porsche

Pro uskutečnění rekordu si Porsche vybralo i správnou budovu. Součástí výstavního centra v New Orleans s rozlohou přes 92.000 m² je totiž nejdelší hala v USA. | Porsche Taycan Turbo S Zdroj: Porsche

Pro uskutečnění rekordu si Porsche vybralo i správnou budovu. Součástí výstavního centra v New Orleans s rozlohou přes 92.000 m² je totiž nejdelší hala v USA. | Porsche Taycan Turbo S | Zdroj: Porsche

Na druhou stranu hladký povrch výstavní haly přirovnával Keen k jízdě na ledu, stabilizační systémy si ale podle něj s nízkou úrovní trakce poradily skvěle. Pneumatiky na voze byly sériové. | Porsche Taycan Turbo S Zdroj: Porsche

Na druhou stranu hladký povrch výstavní haly přirovnával Keen k jízdě na ledu, stabilizační systémy si ale podle něj s nízkou úrovní trakce poradily skvěle. Pneumatiky na voze byly sériové. | Porsche Taycan Turbo S | Zdroj: Porsche

| Porsche Taycan Turbo S & Leh Keen Zdroj: Porsche

| Porsche Taycan Turbo S & Leh Keen | Zdroj: Porsche

| Porsche Taycan Turbo S & Leh Keen Zdroj: Porsche

| Porsche Taycan Turbo S & Leh Keen | Zdroj: Porsche

| Porsche Taycan Turbo S & Leh Keen Zdroj: Porsche

| Porsche Taycan Turbo S & Leh Keen | Zdroj: Porsche

...co si Porsche Taycan uzmulo rekord za nejdelší drift mezi elektromobily, se německá značka pustila do další disciplíny. Nyní drží rekord za vozidlem nejvyšší dosaženou rychlost v uzavřené budově. | Porsche Taycan Turbo S Zdroj: Porsche
Do Guinnessovy knihy rekordů tak bylo zapsáno Porsche Taycan, ve kterém závodní pilot Leh Keen dosáhl uvnitř výstavní haly v americkém New Orleans rychlosti 165,1 km/h. | Porsche Taycan Turbo S Zdroj: Porsche
Automobilka zmiňuje, že tímto překonala dosavadní světový rekord s hodnotou 138,4 km/h. Zůstávání uvnitř prý nemusí být v dnešní době zase taková nuda. | Porsche Taycan Turbo S Zdroj: Porsche
Pravidla zapsaní do „guinnessovky“ jsou nicméně i pro tuto disciplínu jasně daná. Vozidlo musí měřenou jízdu započít z místa a ukončit zastavením, samozřejmě v prostoru budovy. | Porsche Taycan Turbo S Zdroj: Porsche
13
Fotogalerie

Porsche Taycan má další zbytečný rekord. Dosáhlo nejvyšší rychlosti v budově

Německá automobilka se dalším rekordem zapisuje do „guinnessovky“. Taycan je totiž zatraceně rychlý i pod střechou.

Dosahování prapodivných světových rekordů je už známým nástrojem propagace automobilek. Vlastně se tedy nemusíme divit, že poté, co si Porsche Taycan uzmulo rekord za nejdelší drift mezi elektromobily, se německá značka pustila do další disciplíny. Nyní drží rekord za vozidlem nejvyšší dosaženou rychlost v uzavřené budově.

Do Guinnessovy knihy rekordů tak bylo zapsáno Porsche Taycan, ve kterém závodní pilot Leh Keen dosáhl uvnitř výstavní haly v americkém New Orleans rychlosti 165,1 km/h. Automobilka zmiňuje, že tímto překonala dosavadní světový rekord s hodnotou 138,4 km/h. Zůstávání uvnitř prý nemusí být v dnešní době zase taková nuda.

Pravidla zapsaní do „guinnessovky“ jsou nicméně i pro tuto disciplínu jasně daná. Vozidlo musí měřenou jízdu započít z místa a ukončit zastavením, samozřejmě v prostoru budovy. Rozjezd mimo budovu není povolen, stejně jako žádné záchranné mechanismy, například úniková trasa, jelikož po dobu trvání pokusu o rekord musí být v budově uzavřeny všechny východy.

K pokoření rekordu bylo Porsche Taycan v nejsilnější specifikaci Turbo S ideálním kandidátem, především pro svou schopnost drtivé akcelerace z nuly na 100 km/h za pouhých 2,8 vteřiny, zatímco masivní karbon-keramické brzdy se postaraly o bezpečné zastavení, aniž by pokus skončil nárazem do zdi.

Pro uskutečnění rekordu si Porsche vybralo i správnou budovu. Součástí výstavního centra v New Orleans s rozlohou přes 92.000 m² je totiž nejdelší hala v USA. Na druhou stranu hladký povrch výstavní haly přirovnával Keen k jízdě na ledu, stabilizační systémy si ale podle něj s nízkou úrovní trakce poradily skvěle. Pneumatiky na voze byly sériové.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud