60
Fotogalerie

Test: Renault Latitude 2.0 dCi - luxus po francouzsku

Renault opět zamířil do segmentu vyšší střední třídy. Po dlouhé době přišel plnohodnotný nástupce modelu Safrane, který láká zákazníky bohatou výbavou, nízkou cenou a spoustou prostoru.

Kapitoly článku:


Začátek příběhu velkého sedanu vyšší střední třídy se začal psát v Koreji, kde byl tento model představen jako Samsung SM5 (a kde je také vyráběn). Není samozřejmě náhodou, že velký sedan nejprve zamířil na východ. Na tamních trzích je zájem o takovou koncepci podstatně větší než v kombíkami přeplněné Evropě. Dost možná se nejprve ani nepočítalo s tím, že by nový Samsung mohl na starý kontinent proniknout, ale stalo. Vedení Renaultu nakonec dospělo k závěru, že by se tu přeci jen nějaké ten exemplář mohl prodat a zákazníkům vůz nabídl coby model Latitude.

Design typicky francouzský?

Že nejde o tak úplně typický francouzský vůz, to dokazuje podezřele střízlivý design. Automobilka v minulosti neváhala vyzkoušet nějaký ten experiment, přičemž vrcholem zřejmě byla dvojice Avantine a Vel Satis, která skončila v propadlišti dějin jako velmi špatně prodejná záležitost, což z ní ovšem postupem času paradoxně dělá pro určitou skupinu zákazníků zajímavou a žádanou ojetinu.

renault_latitude_07.JPGrenault_latitude_15.JPG
Zapomeňte na experimenty. Latitude sází na jednoduché a skoro až konzervativní tvary.

Latitude ovšem razí čistě konzervativní styl. Karoserie dostala jednoduché tvary, přední světlomety protažené daleko do blatníku a dlouhou příď. Dojem luxusu by pak měla vytvářet mimo jiné hojně použitá imitace chromu. Osobně si myslím, že tohle auto mnoho cen za design neobdrží a dokonce bych řekl, že je vzhledově tak trochu bezcharakterní. Ale to je samozřejmě velmi subjektivní záležitost. Jak se říká: „co člověk, to názor“.

Udělejte si pohodlí

Design zdaleka není tím, co je u tohoto modelu důležité, takže jej rychle přeskočme a pojďme k první záležitosti, která mluví pro koupi Renaultu Latitude. Řeč je samozřejmě o nabídce vnitřního prostoru. Latitude je už od pohledu velké auto, takže určitě nikoho nepřekvapí, že je zde místa na rozdávání, a to pěkně prosím pro všechny. Bylo by dost zvláštní, kdyby tomu tak nebylo, protože vůz je dlouhý 4897 mm a rozvor náprav činí 2762 mm. Například oproti Škodě Superb je Francouz delší o 59 mm a rozvorem ji překonává o pouhý jeden milimetr.

renault_latitude_26.JPGrenault_latitude_28.JPGrenault_latitude_42.JPG
Jak vpředu, tak vzadu nabídne Latitude spoustu místa ve všech směrech. Prostor je jednou ze silných stránek testovaného automobilu.

Na předních sedačkách si bez problémů udělá pohodlí řidič i spolujezdec. Jediné, co by mohlo trochu vadit, je široký středový panel, který se až příliš tlačí na pravé koleno řidiče. Vzadu na tom Latitude není tak dobře jako ona bájná Škoda Superb, nicméně jak v podélném, tak v příčném směru je testovaný Renault minimálně nadprůměrný.

Zavazadelník pojme v základu 477 litrů (kvůli rezervě, bez rezervy to je přes 500 l), což není zrovna dechberoucí číslo, ale v praxi určitě postačí. Bavíme se o sedanu, takže je nutno dopředu počítat s menším vstupním otvorem. Latitude by ale měl spíše reprezentovat, ne stěhovat. Když přijde na přepravu dlouhých předmětů, můžete celkem jednoduše sklopit zadní opěradla. Jako u každého jiného sedanu, také v případě velkého Francouze se ale musíte smířit s omezeními danými konstrukcí auta. Otvor mezi zavazadelníkem a prostorem pro cestující taktéž není největší.

renault_latitude_23.JPGrenault_latitude_24.JPG 

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud