Chevrolet Camaro ZL1 je už z továrny připravené k okruhovému nasazení.

Chevrolet Camaro ZL1 je už z továrny připravené k okruhovému nasazení.

Camaro ZL1 Jezdí na adaptivním podvozku s magnetoreologickými tlumiči.

Camaro ZL1 Jezdí na adaptivním podvozku s magnetoreologickými tlumiči.

Novinkou je desetistupňová automatická převodovka, která se u Chevroletu objevuje vůbec poprvé. V roce 2018 ji bude mít osm dalších modelů.

Novinkou je desetistupňová automatická převodovka, která se u Chevroletu objevuje vůbec poprvé. V roce 2018 ji bude mít osm dalších modelů.

Osmiválec 6,2 l s kompresorem nabízí výkon 649 koní a točivý moment 868 Nm.

Osmiválec 6,2 l s kompresorem nabízí výkon 649 koní a točivý moment 868 Nm.

Camaro ZL1 má celkem 11 chladičů.

Camaro ZL1 má celkem 11 chladičů.

Uvnitř se myslí na komfort a kultivovanost. Výbava je velmi bohatá.

Uvnitř se myslí na komfort a kultivovanost. Výbava je velmi bohatá.

Chevrolet tvrdí, že nové Camaro ZL1 může prohánět nejpokročilejší sportovní auta na světě.

Chevrolet tvrdí, že nové Camaro ZL1 může prohánět nejpokročilejší sportovní auta na světě.

Řidič si může navolit a uzpůsobit několik jízdních režimů.

Řidič si může navolit a uzpůsobit několik jízdních režimů.

Základem je pořád klasický šestistupňový manuál.

Základem je pořád klasický šestistupňový manuál.

Anatomická sedadla Recaro jsou rovněž v základní výbavě.

Anatomická sedadla Recaro jsou rovněž v základní výbavě.

Chevrolet Camaro ZL1 má pořádné brzdy a už z továrny pneumatiky Goodyear Eagle F1 285/30 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu.

Chevrolet Camaro ZL1 má pořádné brzdy a už z továrny pneumatiky Goodyear Eagle F1 285/30 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu.

Camaro ZL1 Jezdí na adaptivním podvozku s magnetoreologickými tlumiči.
Novinkou je desetistupňová automatická převodovka, která se u Chevroletu objevuje vůbec poprvé. V roce 2018 ji bude mít osm dalších modelů.
Osmiválec 6,2 l s kompresorem nabízí výkon 649 koní a točivý moment 868 Nm.
Camaro ZL1 má celkem 11 chladičů.
11
Fotogalerie

Chevrolet Camaro ZL1 dostal kompresor a desetistupňový automat

Takhle výkonné a rychlé ještě žádné sériové Camaro nikdy nebylo. Nové ZL1 nabídne až 649 koní.

Chevrolet tvrdí, že nové Camaro ZL1 může prohánět nejpokročilejší sportovní auta na světě. Může to znít jako prázdné klišé, ale nové ostré Camaro má hodně potenciálu. Takovou kombinaci očekávaného komfortu, dynamiky a použitelnosti (a zřejmě i ceny) jinde asi nedostanete.

Chevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgChevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgChevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpg
Chervolet Camaro ZL1 je nejvýkonnější a nejrychlejší Camaro v historii. Má výkon 649 koní a jako první Chevrolet dostalo novou desetistupňovou automatickou převodovku

Chevrolet Camaro ZL1 dostal kompresorem přeplňovaný osmiválec LT4 z rodiny „small block“ o objemu 6,2 l. Ten na zadní kola, kterým s trakcí pomáhá samosvorný diferenciál, posílá výkon 477 kW (649 k) a točivý moment 868 Nm.

Základem je pořád mechanická šestistupňová převodovka s funkcí automatických meziplynů, ale řada zákazníků patrně zvolí nový desetistupňový (!) automat. Ten se vůbec poprvé dostává do Chevroletu právě v modelu Camaro ZL1 a do roku 2018 ho bud mít osm dalších modelů.

Tohle Camaro má ale tolik točivého momentu, že by si bohatě vystačilo s čtyřmi nebo pěti rychlostmi... Pokud jde o podvozek, ten je adaptivní a používá magnetoreologické tlumiče, které umí měnit svou charakteristiku každých 5 ms.

Chevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgChevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_0a.jpgChevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_06.jpgCamaro ZL1 je připraveno k ostrému nasazení na okuhu. Má celkem jedenáct chladičů včetně dodatečného chlazení převodovky a diferenciálu. Uvnitř se na výbavě nešetřilo, přesto je Camaro ZL1 o 90 kg lehčí než předchůdce

Jak je u podobných aut obvyklé, má nastavitelné jízdní režimy a Chevrolet počítá i s ostrým nasazením auta na okruhu. Tomu uzpůsobil brzdy a především chlazení důležitých komponent včetně převodovky a diferenciálu. Chevrolet má celkem 11 chladičů a automobilka zdůrazňuje, že není potřeba si za okruhové úpravy připlácet jako u konkurence.

Camaro ZL1, které dorazí i jako kabriolet, má také launch control a ve srovnání s přímým předchůdcem je o 90 kg lehčí. Hodnoty zrychlení nebo maximální rychlosti ještě nejsou známé, čeká se také na hodnocení spotřeby a emisí. Už teď je ale jasné, že majitelé budou platit v USA tzv. „gas guzzler tax“, tedy daň z vozidla s vysokou spotřebou.

Chevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgChevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgChevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_08.jpgChevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_09.jpgChevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_0b.jpg

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud