První generace Hyundai Coupé se vyráběla v letech 1996 až 2000 s motory 1,6 l a 2,0 l. Pod kapotou byla technika druhé generace modelu Hyundai Lantra/Elantra. Na některých trzích se hyundai Coupé prodával pod názvem Tiburon.

První generace Hyundai Coupé se vyráběla v letech 1996 až 2000 s motory 1,6 l a 2,0 l. Pod kapotou byla technika druhé generace modelu Hyundai Lantra/Elantra. Na některých trzích se hyundai Coupé prodával pod názvem Tiburon.

Druhá generace Hyundai Coupé se vyráběla v letech 2001 až 2008 opět na základech předokolky Elantra. Pod kapotou už mohl být i šestiválec 2,7 l. Poháněl ale pořád přední kola.

Druhá generace Hyundai Coupé se vyráběla v letech 2001 až 2008 opět na základech předokolky Elantra. Pod kapotou už mohl být i šestiválec 2,7 l. Poháněl ale pořád přední kola.

Teprve až v roce 2008 se značka Hyundai rozhodla rozjet výrobu sportovního kupé s tou správnou a zábavnou koncepcí motor vpředu-pohon zadních kol.

Teprve až v roce 2008 se značka Hyundai rozhodla rozjet výrobu sportovního kupé s tou správnou a zábavnou koncepcí motor vpředu-pohon zadních kol.

Hyundai Genesis Coupé možná nebyl nejsofistikovanější auto, ale bokem jezdit uměl. A byl relativně levný.

Hyundai Genesis Coupé možná nebyl nejsofistikovanější auto, ale bokem jezdit uměl. A byl relativně levný.

Svého času byl Genesis Coupé nejlevnější cesta, jak si pořídit zadokolku se šestiválcem v karoserii kupé. Mohli jste mít i ještě levnější čtyřválec s turbem, ale ten neměl samosvor.

Svého času byl Genesis Coupé nejlevnější cesta, jak si pořídit zadokolku se šestiválcem v karoserii kupé. Mohli jste mít i ještě levnější čtyřválec s turbem, ale ten neměl samosvor.

Poslední provedení se šestiválcem 3,8 l mělo výkon až 260 kW (354 k). Nástupce s novou značkou na kapotě přijde až někdy po roce 2019, dříve určitě ne.

Poslední provedení se šestiválcem 3,8 l mělo výkon až 260 kW (354 k). Nástupce s novou značkou na kapotě přijde až někdy po roce 2019, dříve určitě ne.

Druhá generace Hyundai Coupé se vyráběla v letech 2001 až 2008 opět na základech předokolky Elantra. Pod kapotou už mohl být i šestiválec 2,7 l. Poháněl ale pořád přední kola.
Teprve až v roce 2008 se značka Hyundai rozhodla rozjet výrobu sportovního kupé s tou správnou a zábavnou koncepcí motor vpředu-pohon zadních kol.
Hyundai Genesis Coupé možná nebyl nejsofistikovanější auto, ale bokem jezdit uměl. A byl relativně levný.
Svého času byl Genesis Coupé nejlevnější cesta, jak si pořídit zadokolku se šestiválcem v karoserii kupé. Mohli jste mít i ještě levnější čtyřválec s turbem, ale ten neměl samosvor.
6
Fotogalerie

Hyundai Genesis Coupé letos opravdu skončí. Nástupce zatím nebude

Automobilka Hyundai potvrdila to, co už asi mnozí tuší nějaký ten pátek. Model Genesis Coupé, který byl svého času na trhu nejdostupnější zadokolka s manuálem a šestiválcem, letos skončí. Prozatím nedostane nástupce, ale s dalším podobným modelem se počítá. Jen nebude mít jméno Hyundai, ale Genesis.

hyundai_coupe_1999_pictures_3.jpgHyundai-Coupe-2005-1600-01.jpgpictures_hyundai_genesis_2009_8.jpg
První dvě generace modelu Hyundai Coupé nebyly zrovna příliš dynamicky založené. Teprve až v roce 2008 přišel Genesis Coupé s tou správnou koncepcí

Nově založená luxusní značka Genesis přijde hned s dvojicí modelů s karoserií kupé. Jeden bude přímý nástupce končícího modelu Hyundai Genesis Coupé, druhý pak bude větší a luxusnější model srovnatelný třeba s BMW řady 6 nebo Mercedesem S Coupé. Dříve než v roce 2019 je ale neuvidíme.

Hyundai Genesis Coupé se začal vyrábět v roce 2008 a v roce 2013 prodělal facelift. Na našem trhu byl k dispozici jak se základním přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l, tak i s atmosférickým šestiválcem 3,8 l. Mohli jste mít manuální nebo automatickou převodovku a pohon zadních kol byl samozřejmostí.

hyundai_genesis_2009_pictures_15.jpgHyundai-Genesis_Coupe-2010-1600-1c.jpgHyundai-Genesis_Coupe-2013-1600-05.jpg
Silný šestiválec a pohon zadních kol slibovaly také trochu té nekorektní zábavy. A automobilka se to nebála na oficiálních propagačních materiálech zveřejnit

Na evropském trhu byl Hyundai Genesis Coupé jedním z nejdostupnějších skutečných sportovních aut s pořádným motorem a pohonem „té správné nápravy“. Cenovou konkurencí mu byl vlastně jen Nissan 370Z, Ford Mustang se v té době ještě oficiálně neprodával.

Hyundai si od nové značky Genesis slibuje především zlepšení image a také skutečnost, že bude moci na luxusnější modely nasadit odvážnější cenovku a tím pádem vyšší obchodní marži, což s konzumním logem Hyundai moc dobře nešlo. Nečekejte tedy, že následovníka Genesisu Coupé zase koupíte pod milion.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud