Octavia třetí generace stála na tehdy nové platformě MQB první generace, kterou dostala mezi prvními koncernovými vozy společně s Audi A3 a Golfem. Oproti dvojkové Octavii značně zhubla – v průměru šlo o zhruba sto kilogramů a základní verze vážila pouhých 1150 kilogramů! Foto: archiv

Octavia třetí generace stála na tehdy nové platformě MQB první generace, kterou dostala mezi prvními koncernovými vozy společně s Audi A3 a Golfem. Oproti dvojkové Octavii značně zhubla – v průměru šlo o zhruba sto kilogramů a základní verze vážila pouhých 1150 kilogramů! | Foto: archiv

Přední zavěšení bylo typu McPherson a vzadu jsme našli buď vlečená ramena nebo víceprvkovou nápravu u kusů s výkonem přes 110 kW (150 k). Z hlediska designu jí byl vzorem koncept Vision D, představený předchozího roku na autosalonu v Ženevě. Foto: archiv

Přední zavěšení bylo typu McPherson a vzadu jsme našli buď vlečená ramena nebo víceprvkovou nápravu u kusů s výkonem přes 110 kW (150 k). Z hlediska designu jí byl vzorem koncept Vision D, představený předchozího roku na autosalonu v Ženevě. | Foto: archiv

Šlo o úhledný hranatý vůz bez designových výstřelků. Ty přinesl až facelift z roku 2017 s dodnes kontroverzní čtyřokou čelní maskou. Foto: archiv

Šlo o úhledný hranatý vůz bez designových výstřelků. Ty přinesl až facelift z roku 2017 s dodnes kontroverzní čtyřokou čelní maskou. | Foto: archiv

Pokud si říkáte, že česká modla v podobě Škody Octavia je jasnou volbou, pletete se.

Pokud si říkáte, že česká modla v podobě Škody Octavia je jasnou volbou, pletete se.

Tu prodáte v průměru za 45 dní, podobně jako Volkswagen Golf.

Tu prodáte v průměru za 45 dní, podobně jako Volkswagen Golf.

Nejen českého zákazníka oslovovala parádní přepravní kapacitou – do kufru liftbacku jste naskládali 590 litrů nákladu, kombi nabídlo 610 litrů. Foto: archiv

Nejen českého zákazníka oslovovala parádní přepravní kapacitou – do kufru liftbacku jste naskládali 590 litrů nákladu, kombi nabídlo 610 litrů. | Foto: archiv

 Foto: archiv

| Foto: archiv

 Foto: archiv

| Foto: archiv

 Foto: archiv

| Foto: archiv

 Zdroj: Škoda Auto

| Zdroj: Škoda Auto

 Zdroj: Škoda Auto

| Zdroj: Škoda Auto

 Zdroj: Škoda Auto

| Zdroj: Škoda Auto

 Zdroj: Škoda Auto

| Zdroj: Škoda Auto

 Zdroj: Škoda Auto

| Zdroj: Škoda Auto

Faceliftovaný model byl představen začátkem ledna 2017 ve Vídni. Kromě již zmíněné kontroverzní přídě (která ale časem dozrála a autu nakonec slušela) přišel i s dalším tématem, které bylo donekonečna probíráno v hospodách i na internetu – základní tříválcovou motorizací 1.0 TSI. Zdroj: Škoda Auto

Faceliftovaný model byl představen začátkem ledna 2017 ve Vídni. Kromě již zmíněné kontroverzní přídě (která ale časem dozrála a autu nakonec slušela) přišel i s dalším tématem, které bylo donekonečna probíráno v hospodách i na internetu – základní tříválcovou motorizací 1.0 TSI. | Zdroj: Škoda Auto

Škoda Octavia 5E Zdroj: Škoda Auto

Škoda Octavia 5E | Zdroj: Škoda Auto

Škoda Octavia 5E Zdroj: Škoda Auto

Škoda Octavia 5E | Zdroj: Škoda Auto

Škoda Octavia 5E Zdroj: Škoda Auto

Škoda Octavia 5E | Zdroj: Škoda Auto

Škoda Octavia 5E Zdroj: Škoda Auto

Škoda Octavia 5E | Zdroj: Škoda Auto

Škoda Octavia 5E Zdroj: Škoda Auto

Škoda Octavia 5E | Zdroj: Škoda Auto

Přední zavěšení bylo typu McPherson a vzadu jsme našli buď vlečená ramena nebo víceprvkovou nápravu u kusů s výkonem přes 110 kW (150 k). Z hlediska designu jí byl vzorem koncept Vision D, představený předchozího roku na autosalonu v Ženevě. Foto: archiv
Šlo o úhledný hranatý vůz bez designových výstřelků. Ty přinesl až facelift z roku 2017 s dodnes kontroverzní čtyřokou čelní maskou. Foto: archiv
29
Fotogalerie

Škoda Octavia už před 10 lety vyzrála na zloděje navigací. Tenkrát jsme to zažili na vlastní kůži

Minulá generace boleslavského bestselleru přišla s moderní platformou a hezky šetřila palivo. A co teprve ty ceny!

Oficiálně se jmenovala typ 5E a oficiální premiéru zažila koncem roku 2012 na akci přímo v Mladé Boleslavi. Stála na tehdy nové platformě MQB první generace, kterou dostala mezi prvními koncernovými vozy společně s Audi A3 a Golfem. Oproti dvojkové Octavii značně zhubla – v průměru šlo o zhruba sto kilogramů a základní verze vážila pouhých 1150 kilogramů! Přední zavěšení bylo typu McPherson a vzadu jsme našli buď vlečená ramena nebo víceprvkovou nápravu u kusů s výkonem přes 110 kW (150 k).

Z hlediska designu jí byl vzorem koncept Vision D, představený předchozího roku na autosalonu v Ženevě, šlo o úhledný hranatý vůz bez designových výstřelků. Ty přinesl až facelift z roku 2017 s dodnes kontroverzní čtyřokou čelní maskou. Nejen českého zákazníka oslovovala parádní přepravní kapacitou – do kufru liftbacku jste naskládali 590 litrů nákladu, kombi nabídlo 610 litrů.

V době uvedení na český trh byla k dispozici s výhradně přeplňovanými benzinovými čtyřválci 1.2 TSI (63 či 77 kW), 1.4 TSI (103 kW) a 1.8 TSI (132 kW), naftu zastupovaly jednotky 1.6 TDI (77 kW) a 2.0 TDI (110 kW). Motory tabulkově slibovaly až o čtvrtinu nižší spotřebu než u předchůdce.

Při pohledu do dobového ceníku lze jen utřít nostalgickou slzu – základní provedení 1.2 TSI Active liftback startovalo na 334.900 Kč. Pravda, aby bylo uvnitř k přežití, museli jste připlatit deset tisíc za klimatizaci, ale i tak šlo o krásné peníze. Rozumná výbava Ambition startovala na 394.900 Kč a nejdražším modelem bylo dvoulitrové TDI s automatem ve specifikaci Elegance za 639.900 Kč (kombi „v plné palbě“ stálo 674.900 Kč). Pro info: nejlevnější současná Škoda Fabia dnes stojí 349.900 Kč...

Z hlediska komfortu a bezpečí nabízela trojková Škoda Octavia například adaptivní tempomat, varování před srážkou i s automatickým brzděním, udržení v jízdním pruhu nebo bezklíčové startování. Všechny verze měly rádio, připlatit jste si mohli za integrovanou navigaci Amundsen nebo Columbus. S nimi skončily tradiční žně zlodějů, kteří se na tyto systémy u dvojkové Octavie velmi často zaměřovali.

Vůbec první vykradená trojková Octavia na celém světě byl testovací exemplář pro české novináře, u něhož chmaták na jaře roku 2013 v Praze na Pankráci rozbil okno a zcizil dotykovou obrazovku. Ta mu ale byla na rozdíl od systémů předchozí generace k ničemu – šlo skutečně jen o ovládací displej, technika systému byla nyní umístěna v hloubi palubní desky. Rádio tedy stále fungovalo a dalo se ovládat tlačítky na volantu i ve chvíli, kdy jsem vůz plný střepů a sněhu (byl únor) vezl vrátit.

Faceliftovaný model byl představen začátkem ledna 2017 ve Vídni. Kromě již zmíněné kontroverzní přídě (která ale časem dozrála a autu slušela) přišel i s dalším tématem, které bylo donekonečna probíráno v hospodách i na internetu – základní tříválcovou motorizací 1.0 TSI, tedy jednotkou EA211. Rozchod zadních kol se zvětšil o plných šest centimetrů. Čtvrtá generace převzala štafetu při premiéře dne 11. listopadu 2019 v Praze.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud