Osmiválec, pohon všech kol, schopnosti v terénu, maximální robustnost a obří porce luxusu. Jen málo automobilek tohle dokáže. Lexus je ale jednou z nich.
Lexus GX u nás oficiálního nekoupíte. O to víc to mrzí, když se podíváte na jeho nynější facelift, před jehož přední maskou se třesou strachy i obří ledvinky BMW X7. I když se u nás vůz oficiálně nenabízí, stejně si zaslouží vaší pozornost a docela věřím, že těch pár kousků, které se na našich silnicích prohánějí, přesně tohle dělají.
Druhá generace Lexusu GX se vyrábí od roku 2009. První facelift přišel již v roce 2011 a designér Atsuichi Suga vsadil už tehdy na obří přední masku. Nynější podoba vozu tak vykrystalizovala to, co Suga před osmi lety navrhl.
Facelift se nese ve stylu současného designového jazyka značky. Luxusní Grand Crossover, což značí zkratka GX, přijede do Ameriky a na vybrané Euroasijské trhy na 19palcových kolech ve standardu. V základu je i soubor bezpečnostních asistentů Lexus Safety System+.
Vůz bude k mání s offroadovým i luxusním paketem. Samozřejmostí jsou i terénní vychytávky z Toyoty Land Cruiser, včetně adaptivního podvozku KDSS. Pod kapotou se nachází starý dobrý vidlicový osmiválec o objemu 4,6 litru, který má výkon 225 kW (306 koní). Tomuto motoru už je pěkných pár let. Vždyť poprvé se objevil v Lexusu LS 460 v roce 2006 a jeho výkon odpovídá dnešním dvoulitrovým čtyřválcům s turbem, ty se ale mohou snžit sebevíc a charakteru osmiválce prostě nedosáhnou!
Vedle luxusního interiéru si bude nové GX hýčkat posádku nejen připojením mobilních telefonů, které už všichni známe, ale také chytrých hodinek. Případně si lze povídat s asistenty Google Assistant nebo Amazon Alexa. Tak co myslíte, vystačíte si s RX, nebo žadoníte po něčem takovém?