Po stanovení  absolutně nejrychlejšího času  na vrchařském Pikes Peaku zanedlouho Volkswagen vyjede se závodním speciálem ID. R také na Severní smyčku Nürburgringu. | Volkswagen ID. R Zdroj: Volkswagen

Po stanovení absolutně nejrychlejšího času na vrchařském Pikes Peaku zanedlouho Volkswagen vyjede se závodním speciálem ID. R také na Severní smyčku Nürburgringu. | Volkswagen ID. R | Zdroj: Volkswagen

Namísto vůbec nejrychlejšího času okruhu však VW míří prozatím o cosi níže, chce si hlavně uzmout rekord v kategorii elektromobilů. | Volkswagen ID. R Zdroj: Volkswagen

Namísto vůbec nejrychlejšího času okruhu však VW míří prozatím o cosi níže, chce si hlavně uzmout rekord v kategorii elektromobilů. | Volkswagen ID. R | Zdroj: Volkswagen

Rekord mezi elektrickými vozy drží v tuto chvíli na 20,8 kilometru dlouhém okruhu čínský supersport Nio EP9. A právě na jeho čas 6:45,90 s má Volkswagen spadeno. | Volkswagen ID. R Zdroj: Volkswagen

Rekord mezi elektrickými vozy drží v tuto chvíli na 20,8 kilometru dlouhém okruhu čínský supersport Nio EP9. A právě na jeho čas 6:45,90 s má Volkswagen spadeno. | Volkswagen ID. R | Zdroj: Volkswagen

Pikes Peak a takzvané Zelené peklo jsou samozřejmě dvě velice rozdílná místa, tudíž nyní Volkswagen přichází s řádně upravenou verzí ID. R, která je připravena vykrýt všechny nástrahy německého okruhu. | Volkswagen ID. R Zdroj: Volkswagen

Pikes Peak a takzvané Zelené peklo jsou samozřejmě dvě velice rozdílná místa, tudíž nyní Volkswagen přichází s řádně upravenou verzí ID. R, která je připravena vykrýt všechny nástrahy německého okruhu. | Volkswagen ID. R | Zdroj: Volkswagen

Elektrické ústrojí speciálu o hmotnosti pod 1100 kg (včetně pilota) tak sice nadále produkuje výkon 500 kW (680 koní) a točivý moment 650 N.m, větších změn ovšem doznala aerodynamika vozu. | Volkswagen ID. R Zdroj: Volkswagen

Elektrické ústrojí speciálu o hmotnosti pod 1100 kg (včetně pilota) tak sice nadále produkuje výkon 500 kW (680 koní) a točivý moment 650 N.m, větších změn ovšem doznala aerodynamika vozu. | Volkswagen ID. R | Zdroj: Volkswagen

Pro mnohem plynulejší a rychlejší Nordschelife dostal speciál nový aerodynamický set-up, který mu umožní dosáhnout mnohem vyšší rychlosti, ale zároveň si udržet vysokou úroveň přítlaku. | Volkswagen ID. R Zdroj: Volkswagen

Pro mnohem plynulejší a rychlejší Nordschelife dostal speciál nový aerodynamický set-up, který mu umožní dosáhnout mnohem vyšší rychlosti, ale zároveň si udržet vysokou úroveň přítlaku. | Volkswagen ID. R | Zdroj: Volkswagen

Vyvážení rychlosti v zatáčkách a na rovinkách Volkswagen vyřešil použitím systému DRS, který známe například z Formule 1. | Volkswagen ID. R Zdroj: Volkswagen

Vyvážení rychlosti v zatáčkách a na rovinkách Volkswagen vyřešil použitím systému DRS, který známe například z Formule 1. | Volkswagen ID. R | Zdroj: Volkswagen

Aktivní zadní spoiler systému DRS (Drag Reduction System) pomáhá snížit odpor vzduchu proudícího v zadní části vozu a dle simulací bude nyní ID. R na okruhu dosahovat průměrně rychlosti přes 180 km/h a maximálně se v přímce rozjede na 270 km/h. | Volkswagen ID. R Zdroj: Volkswagen

Aktivní zadní spoiler systému DRS (Drag Reduction System) pomáhá snížit odpor vzduchu proudícího v zadní části vozu a dle simulací bude nyní ID. R na okruhu dosahovat průměrně rychlosti přes 180 km/h a maximálně se v přímce rozjede na 270 km/h. | Volkswagen ID. R | Zdroj: Volkswagen

Za volant se znovu usadí francouzský pilot Romain Dumas, který již drží zmíněný absolutní rekord z Pikes Peak a na Nordschleife už čtyřikrát zvítězil v tamní čtyřiadvacetihodinovce. | Volkswagen ID. R Zdroj: Volkswagen

Za volant se znovu usadí francouzský pilot Romain Dumas, který již drží zmíněný absolutní rekord z Pikes Peak a na Nordschleife už čtyřikrát zvítězil v tamní čtyřiadvacetihodinovce. | Volkswagen ID. R | Zdroj: Volkswagen

Namísto vůbec nejrychlejšího času okruhu však VW míří prozatím o cosi níže, chce si hlavně uzmout rekord v kategorii elektromobilů. | Volkswagen ID. R Zdroj: Volkswagen
Rekord mezi elektrickými vozy drží v tuto chvíli na 20,8 kilometru dlouhém okruhu čínský supersport Nio EP9. A právě na jeho čas 6:45,90 s má Volkswagen spadeno. | Volkswagen ID. R Zdroj: Volkswagen
Pikes Peak a takzvané Zelené peklo jsou samozřejmě dvě velice rozdílná místa, tudíž nyní Volkswagen přichází s řádně upravenou verzí ID. R, která je připravena vykrýt všechny nástrahy německého okruhu. | Volkswagen ID. R Zdroj: Volkswagen
Elektrické ústrojí speciálu o hmotnosti pod 1100 kg (včetně pilota) tak sice nadále produkuje výkon 500 kW (680 koní) a točivý moment 650 N.m, větších změn ovšem doznala aerodynamika vozu. | Volkswagen ID. R Zdroj: Volkswagen
9
Fotogalerie

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

Po absolutním rekordu na vrchu Pikes Peak se Volkswagen chystá se svým elektrickým speciálem ID. R také do Zeleného pekla.

Dřívější spekulace se vyplňují a Volkswagen se opravdu chystá na překonání dalšího traťového rekordu. Po stanovení absolutně nejrychlejšího času na vrchařském Pikes Peaku zanedlouho vyjede se závodním speciálem ID. R také na Severní smyčku Nürburgringu. Namísto vůbec nejrychlejšího času okruhu však VW míří prozatím o cosi níže, chce si hlavně uzmout rekord v kategorii elektromobilů.

Rekord mezi elektrickými vozy drží v tuto chvíli na 20,8 kilometru dlouhém okruhu čínský supersport Nio EP9. A právě na jeho čas 6:45,90 s má Volkswagen spadeno. Od absolutního rekordu Nordschleife je to však stále daleko, jelikož tento titul od minulého roku drží hybridní Porsche 919 Hybrid Evo s časem 5:19,546 s. 

Pikes Peak a takzvané Zelené peklo jsou samozřejmě dvě velice rozdílná místa, tudíž nyní Volkswagen přichází s řádně upravenou verzí ID. R, která je připravena vykrýt všechny nástrahy německého okruhu. Elektrické ústrojí speciálu o hmotnosti pod 1100 kg (včetně pilota) tak sice nadále produkuje výkon 500 kW (680 koní) a točivý moment 650 N.m, větších změn ovšem doznala aerodynamika vozu.

Zatímco minulý rok byl VW ID. R nastaven pro co nejvyšší úroveň aerodynamického přítlaku a tým inženýrů nemusel díky charakteristice trati na Pikes Peak tolik řešit maximální rychlost, pro mnohem plynulejší a rychlejší Nordschelife speciál dostal nový aerodynamický set-up, který mu umožní dosáhnout mnohem vyšší rychlosti, ale zároveň si udržet vysokou úroveň přítlaku.

Vyvážení rychlosti v zatáčkách a na rovinkách tak Volkswagen vyřešil použitím systému DRS, který známe například z Formule 1. Aktivní zadní spoiler systému DRS (Drag Reduction System) pomáhá snížit odpor vzduchu proudícího v zadní části vozu a dle simulací bude nyní ID. R na okruhu dosahovat průměrně rychlosti přes 180 km/h a maximálně se v přímce rozjede na 270 km/h.

Stále pak ID. R využívá pohonu všech kol se systémem vektorování točivého momentu a funkci rekuperace energie z brzdění. Pochopitelně i tyto systémy byly přesně vyladěny k podmínkám na Nordschleife. Za volant se znovu usadí francouzský pilot Romain Dumas, který již drží zmíněný absolutní rekord z Pikes Peak a na Nordschleife už čtyřikrát zvítězil v tamní čtyřiadvacetihodinovce.

Přesné datum snahy o pokoření rekordu elektrických vozů na Severní smyčce zatím Volkswagen neuvádí. Na trať by měl ale ID. R vyjet už v průběhu letošního léta.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud