První model Suzuki v Evropě, který vznikl ve spolupráci s Toyotou, už míří do prodeje. Tedy částečně.
Suzuki v boji s emisemi a šetřením nákladů představilo pro Evropu již dvojici vozů, u kterých využije techniky Toyoty. Ještě před odhalením kombíku Swace (na základě Toyoty Corolla TS) se nám zprvu představil výhradně plug-in hybridní model Across, jenž můžete označit za přeznačkovanou Toyotu RAV4. A právě SUV teď hledá první zájemce v rámci předprodeje.
Celá nabídka je nicméně dosti exkluzivní, jelikož k českým zákazníkům míří teprve prvních 13 kusů modelu, kdežto zahájení standardního prodeje se v tuto chvíli očekává nejdříve v druhé polovině roku 2021. Nepřekvapí přitom, že dostupné kousky Acrossu jsou v jediné specifikaci a jedná se o nejvyšší úroveň výbavy, která bude pro SUV nabízena.
Mluvíme tedy o výbavě Elegance se základní cenovkou 1.399.900 Kč. Motorizaci bude mít Across jedinou, a to plug-in hybrid spojující atmosférický 2,5litrový čtyřválec, dvojici elektromotorů a automatickou převodovku e-CVT pro systémový výkon 226 kW (307 koní) a pohon všech kol. S kapacitou baterie 18,1 kWh mluví Suzuki o dojezdu v elektrickém režimu na jedno nabití až 75 kilometrů.
Překvapivě míří Across na trh Česka dříve, než jeho dlouho očekáváný sourozenec Toyota RAV4 v plug-in hybridní verzi. Prozatím je tudíž SUV od Suzuki obecně dražší než jakákoliv full-hybridní verze RAV4 v současné nabídce Toyoty – převyšuje i RAV4 2.5 Hybrid v nejvyšší výbavě Executive s paketem JBL od ceny 1.189.900 Kč. Uvidíme ovšem, jak Toyota nastaví ceny u svého plug-in hybridu. (Edit. 2. 12. 2020 – Toyota RAV4 PHEV začíná od 1.400.000 Kč, o ceníku a srovnání se Suzuki jsme informovali zde.)
V nejvyšší výbavě Acrossu nakonec čekejte za 1,4 milionu standardně vyhřívání předních i zadních sedadel a volantu, sedadla v kombinaci syntetická kůže a látka (elektricky nastavitelné pro řidiče), parkovací senzory vzadu i vpředu, parkovací kameru, LED světlomety, 9palcový infotainment, elektromagnetické otevírání zavazadlového prostoru pohybem nohy, automatickou dvouzónovou klimatizaci, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, sledování mrtvých úhlů nebo udržování jízdy v pruhu.
Suzuki Across: Technická data a cena prozatím dostupné verze |
Motor |
2.5 Plug-in Hybrid |
Zdvihový objem [cm3] |
2487 |
Válce/ventily |
4/4 |
Největší výkon motoru [kW/min] |
136/6000 |
Točivý moment motoru [N.m/min] |
227/3200-3700 |
Největší výkon elektromotoru vpředu/vzadu [kW] |
134/40 |
Točivý moment elektromotoru vpředu/vzadu [N.m] |
270/121 |
Systémový výkon ústrojí [kW] |
226 |
Kapacita akumulátoru [kWh] |
18,1 |
Převodovka |
e-CVT |
Max. rychlost [km/h] |
180 |
Max. rychlost - EV režim [km/h] |
neuvedeno |
Dojezd na elektřinu [km] |
75 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
6 |
Spotřeba WLTP [l/100 km] |
1,0 |
Provozní hmotnost [kg] |
2015 |
Cena Elegance [Kč] |
1.399.900 |
Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.
Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.
Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross