12
Fotogalerie

Audi RS Q3: první RS mezi SUV Audi naživo

Hvězdou stánku Audi je v Ženevě bezpochyby nejostřejší provedení svého crossoveru Q3.

Tato bestie je určena těm, kteří se ani v případě kompaktního SUV nechtějí rozloučit se špičkovými jízdními vlastnostmi, a o její přípravě se hovoří již od půlky roku 2011. Záhy poté jsme vám nabídli video z prezentace v Curychu, na které prototyp tohoto superstroje jezdil. Na loňském autosalonu v Pekingu se pak oficiálně představila Audi RS Q3 v podobě koncepční studie.

DSC_0628.JPGDSC_0629.JPGDSC_0630.JPG
Audi RS Q3: první SUV Audi opatřené přívlastkem RS

Ale jak už jsme od VW Group zvyklí, nijak významně se od sériového provedení neliší. Nové Audi RS Q3 se stává vůbec prvním z řady crossoverů, u Audi tradičně označovaných Q, jež se dočkalo doplňkového označení RS, u Audi jinak používaného pouze pro ty nejvýkonnější modely. Vývoj celého modelu probíhal v oddělení quattro GmbH. Nejvýkonnější SUV Audi to ale není, třeba Audi SQ5 dosahuje v provedení TFSI výkonu 354 koní (260 kW) a točivého momentu 470 Nm.

DSC_0626.JPGDSC_0627.JPGDSC_0635.JPG
Nové Audi působí impozantně z každého pohledu, ale příslušnost k segmentu SUV nezastře

K pohonu nového modelu RS Q3 byl vybrán zážehový pětiválec 2,5 l TFSI známý hlavně z dvoudveřových modelů Audi TT RS, ovšem s výkonem sníženým na 310 koní (228 kW). Točivý moment vrcholí hodnotou 420 Nm, která je k dispozici v rozmezí od 1 500 do 5 200 ot./min. Na motor navazuje výhradně sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic, jež točivý moment přenáší na všechna kola skrze soustavu quattro, jejímž srdcem je hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka na zadní nápravě.

DSC_0633.JPGDSC_0632.JPGDSC_0631.JPG
Zadní nárazník se dočkal difuzoru a jediné elipsovité koncovky výfuku

Audi RS Q3 těží z poměrně kompaktních rozměrů (délka 4 410 mm, šířka 1 841 mm, výška 1 580 mm) a s ohledem na kategorii a výkon vozu slušnou pohotovostní hmotností (1 730 kg), což by v součtu mohlo zajistit hbitost ve střídavých zatáčkách i stabilitu. Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 5,5 s a dosáhne rychlosti omezené na 250 km/h, průměrná spotřeba v kombinovaném provozu má činit 8,8 l/100 km.

Audi RS Q3 2013 (16).jpgAudi RS Q3 2013 (17).jpgDSC_0634.JPG
Celek dělají detaily

Pro zlepšení jízdních vlastností má novinka oproti standardním verzím Q3 sportovně odladěné pérování a tlumení snižující světlou výšku o 25 mm. O spolehlivé zpomalení se postará sada kotoučů s vnitřním chlazením a průměrem 365 mm, na něž vpředu působí osmipístkové třmeny. Efektní akceleraci se postará Launch Control, o zábavu v zatáčkách pak speciální režim, který zcela deaktivuje stabilizaci ESC.

V Evropě vstoupí do prodejů nové Audi RS Q3 s letošním podzimem, ceny mají začínat v přepočtu na částce téměř 1,4 mil. Kč.
 

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud