Že jste o ní nikdy neslyšeli? Není divu, je určena pro rozvojové trhy, ale u nás by jistě našla řadu nadšených zákazníků. Nejen díky fantasticky nízké ceně...
Model Probox nabízí Toyota už od roku 2002, aktuální generace je v prodeji od roku 2014. Stojí na platformě B XP130, kterou využívala například předchozí verze Yarisu. K dostání je s čtyřválcovou třináctistovkou se 70 kW nebo patnáctistovkou s 80 kW, dále pak jako hybrid s motorem 1.5. Řazení má na starost výhradně automat typu CVT a kromě předokolky je tento praktický vůz k mání i s pohonem všech kol.
Doba vzniku aktuální verze se zrcadlí ve striktně konzervativním designu, který si na nic nehraje – je to prostě krabice na kolech á la Dacia Logan MCV. Podobně utilitární je i vnitřek. Kdepak nějaké obrazovky a dotykové nesmysly, máme zde velký rychloměr, doplněný menším displejem, praktické držáky nápojů, přihrádku na telefonu a rádio s klasickými tlačítky. Podobně přímočaré je i ovládání klimatizace a topení.
Probox je nyní k mání v nové výbavě GX, která dostává elektrické stahování oken, elektrická zrcátka, zatmavená okna nebo elektrickou zásuvku. Stojí 1,79 milionu japonských jenů, což je nějakých 347 tisíc korun. Ceny nicméně začínají a velmi vstřícných 1,49 milionu jenů, což je 289 tisíc korun. Pokud si chcete svůj vůz vyšperkovat, k dostání jsou doplňky od TRD – přední lízátko, lepší světla nebo 14“ kola.