Technologii 3D tisku již plánuje do sériové produkce zahrnout také Volkswagen. Otevírá proto zbrusu nové oddělení v továrně ve Wolfsburgu.
Výrobu dílů pomocí 3D tisku již provádí řada automobilek, ale dosud se tato technologie zaměřovala spíše na specifické a malosériové části. Z nedávné doby lze zmínit třeba Koenigsegg, Porsche nebo nedávné zprávy od Fordu, který rovněž plánuje 3D tiskem produkovat díly na nový Shelby Mustang GT500.
Tuto technologii výroby již Volkswagen použil i při stavbě rekordního Pikes Peak speciálu I.D. R, teď ovšem plánuje její mnohem rozsáhlejší využití. Do 2 až 3 let chce totiž standardně 3D tisk používat k masové produkci řady dílů pro své normální, obyčejné modely v nabídce. Lze si ovšem představit, že na této úrovni bude do budoucna mnoho dalších automobilek.
Každopádně, s vyhlídkou tohoto plánu nyní Volkswagen otevřel ve své hlavní továrně ve Wolfsburgu zbrusu nové oddělení, které má využívat „nejvyspělejší generaci 3D tiskáren“ vytvořenou ve spolupráci se známou americkou společností Hewlett-Packard (HP).
„V budoucnosti můžeme být nakonec schopni používat 3D tiskárny přímo na výrobní lince pro produkční vozidla,“ okomentoval představu Volkswagenu Andreas Tostmann, člen představenstva produkčního oddělení VW.
Automobilka chce tedy tímto způsobem vyrábět plastové a kovové součástky nejen jako náhradní díly, ale hlavně pro okamžitou instalaci při sestavování vozidel. Jak bylo však řečeno, celou strategii a nejlepší zužitkování 3D tisku bude teprve vyhodnocovat vybraný tým projektantů a vývojářů.