BMW odhaluje další podrobnosti o nadcházejícím modelu i4, který bude jedním z klíčových vozů rozšiřujících rodinu elektromobilů značky.
O příchodu produkční verze čistě elektrického modelu na základě konceptu BMW iVision Dynamics víme už delší dobu. S označením BMW i4 půjde dle automobilky o vůbec první čistě elektrický model v prémiovém segmentu střední třídy. Novinka využije nejnovější pátou generaci pohonu BMW eDrive, přičemž o jeho schopnostech se nyní dozvídáme další informace.
BMW i4 bude chtít zaujmout dnes populárním směrem karoserií „čtyřdveřových kupé“, ve slovníku automobilky tedy půjde o Gran Coupé. Výkon poté nebude elektrickému modelu chybět, neboť BMW mluví o srovnatelném výkonu jako u jeho spalovacích osmiválcových motorů. Máme tak čekat okolo 390 kW (530 koní).
Rovněž díky tomu bude i4 schopno zrychlit z nuly na 100 km/h za zhruba 4 vteřiny. Maximální rychlost je zatím udávaných 200 km/h a samozřejmě nechybí zmínky o skvělých jízdních vlastnostech s charakteristikou dnešních BMW, čemuž napomůže i nízké těžiště s nově vyvinutým bateriovým modulem v podlaze.
Baterie pro i4 se má vyznačovat extrémně plochým designem, tudíž si BMW slibuje i slušně prostorný interiér. Kapacita modulu mimochodem čítá asi 80 kWh a nabíjet bude možné výkonem až 150 kW. Slibovaný dojezd na jedno nabití je asi 600 kilometrů, přičemž dobití na 80 % kapacity má trvat v nejrychlejším případě cca 35 minut. Za přibližně 6 minut tak bude možné zvýšit dojezd vozu o 100 km.
Další podrobnosti včetně sériového designu i4 si zatím BMW drží pro sebe a pokračuje s testováním maskovaných prototypů (v galerii). Uvedení i4 bude v roce 2021 doprovázet i premiéra elektrického SUV iNEXT. Oběma modelům bude nicméně předcházet se stejnou generací pohonu BMW iX3, tedy čistě elektrická varianta současného X3.
Galerie doplněna o koncept BMW iVision Dynamics a prototyp BMW iNEXT.