109
Fotogalerie

Paříž 2018 živě: Fotogalerie z druhého dne. Něco těm autům chybí!

Dnešním dnem pro novináře oficiálně končí pařížský autosalon. Podívejte se na snímky, které jsme dnes pořídili, a zkuste uhodnout, co autům chybí.

A zase na půl roku vystaráno, řekne si možná řada novinářů, pro které dnes oficiálně končí pařížský autosalon a další velkou evropskou akcí tohoto typu je až březnová Ženeva. Samozřejmě to neznamená, že hned večer začnou automobilky rozebírat své stánky. Už zítra zde naběhne veřejnost, pro niž je výstava otevřená až do 14. října vždy od desáté do dvacáté hodiny.

Ani dnes jsme nelenili, běhali po výstavišti a pořizovali materiály, které se náplní Autorevue ponesou ještě v příštích několika dnech. Řada stánků se přes noc změnila, což bývá klasická praxe, mě osobně ale mrzí čím dál menší zastoupení hostesek. Tedy ne, že by tady nebyly vůbec, jenže zatímco v minulých letech na sobě mívaly krásné šaty a ladily s vystavovanými vozy, letos to už zkrátka není ono.

Nechci se nyní pouštět do polemik, proč tomu tak je, on je to ostatně v současnosti hodně tenký led, ale myslím, že nejsem sám, kdo vyznává názor, že krásná auta a dívky k sobě prostě patří. Za chvíli už pořídíte pouze fotky, jaké jsme dnes vyfotili my. Se zástupy „batůžkářů“, případně „živých vysílačů“, které jsem vzpomínal včera.

No a co mě osobně dnes nejvíce zaujalo? Vedle unikátní výstavy Routes Mythiques, o níž se na Autorevue dočtete už zítra, to byla Toyota Corolla, kterou jsem od pohledu pasoval na hatchback s nejnateklejší zadní partií. V dobrém slova smyslu, to auto se mi celkově líbí a už se těším, až jej otestuji. Hodně zajímavé bude sledovat také expanzi čínských automobilek do Evropy, protože to, co na svém stánku ukázala značka GAC Motor, se jenom tak nevidí.

Nemyslím, že by šlo o kdovíjaké designové terno, značka ale jede na aktuální vlně SUV, má fakt velký stánek a dokáže přitáhnout pozornost. Už v příštím roce chce vstoupit na severoamerický trh se sedmimístným SUV GS8, v Paříži ukazuje model A10, a pokud nasadí rozumnou cenovou politiku, nevidím problém. Jenom aby to nedopadlo jako se značkou Qoros. Byl to super pokus, dokonce měla zastoupení na Slovensku, pak z něj ale v tichosti odešla. Přitom produkty jako takové nevypadaly vůbec špatně...

V Paříži nechybí ani exkluzivní automobilky jako je Bugatti, Lotus, Aston Martin či Maserati a další. Zajímavé je, že krom Ferrari a Lamborghini, které spolu pikantně sousedí, jsou všechny sdruženy v oddělení Limited na jednom velkém stánku v rohu pavilonu 1. Což je pořád ještě fajn. Vzhledem k tomu, že právě tyto značky se svým marketingem cílí docela jinam, než na oslnění davů na velkých autosalonech.

Na tu největší perlu jsem ale narazil až těsně před opuštěním výstaviště. Vzpomínáte, jak jsem výše psal o změnách expozic pro druhý novinářský den? Tak tam, kde včera stálo nádherné sněhobílé Bugatti Chiron s prosklenou střechou, dnes stálo jedinečné Divo. Vidět tohle auto naživo je naprosto struhující! Ano, je to jenom převlečený Chiron, pro někoho nastavovaná kaše, jenže vznikne jenom 40 kusů, každý za rovných 5 milionů eur. Více už v tuto chvíli asi vědět nepotřebujete…

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Doporučujeme

Články odjinud