Že se tříválec nehodí do sportovně pojatého kupé? Ale jděte! Když ho může mít exkluzivní supersport, proč ne poměrně konzumní cenový základ dvoudveřového sedanu s pohonem zadních kol? BMW teď nasadilo svůj přeplňovaný tříválec 1,5 l po předokolce ActiveTourer právě i do BMW řady 2 Coupé.
Nové stupně výbavy nejsou to nejdůležitější. Hlavní je příchod třválce 1,5 l a někoho bude zajímat i nabídka pohonu všech kol xDrive pro diesel 220d
„Kompaktní, výkonný, charakterní,“ tak hovoří BMW v tiskové zprávě o tříválci, který najdete v modelu 218i Coupé. Zatímco ještě nedávno byla číslice 18i vyhrazena základním atmosférickým dvoulitrům, dnes patří tříválci. Co se parametrů týče, nabízí motor výkon 100 kW (136 k) a točivý moment 220 Nm už od 1250 ot/min.
Spotřeba paliva má dosahovat hodnoty 5,1 až 5,6 litru v závislosti na výbavě a převodovce. V reálném provozu to ale asi bude vypadat jinak. Tříválcové kupé BMW 218i se dostane na stovku za 8,8 sekundy (s automatem za 8,9 s) a malý motor auto dotlačí až na 212 km/h. „Výrazný přísun síly během zrychlování je podtržen sytým sportovním zvukem motoru,“ dodává BMW.
Když už jsme u BMW řady 2, naftový model 220d dostane od roku 2015 pohon všech kol xDrive. Vůz s výkonem 140 kW (190 k) pak umí stovku za 6,8 sekundy a spotřebuje 4,3 až 4,7 litru na 100 km podle normovaného cyklu měřerní spotřeby.
BMW také zavádí rozšířené balíčky výbav Advantage, Luxury Line, Sport Line a M sportovní paket. Ano, zrovna tomu novému tříválci bude M paket náramně slušet. Asi nemá smysl vypisovat všechny novinky ve výbavě, na to si prostudujte ceník BMW. Nicméně M paket přináší vedle optických změn také o 10 mm snížený podvozek a možnost zvolit jízdní režim Sport+, který přiostří reakci na plyn a posune zásahy stabilizace. Tu nadále můžete úpně vypnout.